کد خبر: ۱۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
کرمانی های مجلس پرکار شدند
نمایندگان استان کرمان در نخستین روز آذرماه سال جاری روز پرکاری را پشت سر گذاشتند. در این میان دو تن از نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز نطق میان دستور داشتند، یک نماینده تذکر داد و دو نماینده هم با خبرگزاری خانه ملت (مجلس) مصاحبه کردند.
گفتارنو/گروه سیاست: 

نمایندگان استان کرمان در نخستین روز آذرماه سال جاری روز پرکاری را پشت سر گذاشتند.  در این میان دو تن از نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز نطق میان دستور داشتند، یک نماینده تذکر داد و دو نماینده هم با خبرگزاری خانه ملت (مجلس) مصاحبه کردند. 

تذکر به وزیر ورزش، تذکر به وزیر جهاد کشاورزی و توجه به مقوله میراث فرهنگی

به گزارش گفتار نو، نماینده شرق استان به وزیر ورزش، وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادو نسبت به وضعیت میراث فرهنگی هشدارهایی داد و خواستار پرهیز از دوقطبی شدن فضای جامعه در شرایط فعلی منطقه شد. 

حبیب الله نیکزادی پناه در نشست علنی امروز (چهارشنبه 3 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر ورزش و جوانان بر لزوم توسعه امکانات ورزشی مناطق شرقی استان کرمان تاکید کرد و گفت: با توجه به بروز مشکلات روحی مردم منطقه پس از بروز زلزله سال 82 و اهمیت پیشگیری از آفت اعتیاد و توانمندسازی آنان، توسعه امکانات ورزشی بسیار ضروری است.

نماینده مردم بم، نرماشیر، ریگان و فهرج در مجلس شورای اسلامی  در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی با توجه به ضرورت اجرای طرح های مدیریت آب، آبخیزداری و آبخوان داری، توسعه آبیاری تحت فشار، احداث گلخانه های صنعتی تصریح کرد: توجه به ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی به ویژه برای محصول خرما و جهت تنظیم بازار این محصول بسیار لازم است.

نیکزادی پناه بر لزوم توجه به مقوله میراث فرهنگی در مناطق شرق استان کرمان تاکید کرد و افزود: به طور حتم باید از این میراث گرانبها برای جذب حداکثری گردشگران داخلی و خارجی و کسب درآمد بیشتر برای این مردم با توجه به ثبت جهانی این میراث از جمله ارگ قدیم، شهر بم و کویر ایران مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

او افزود: تمام نمایندگان مردم در خانه ملت و تمام مسئولان را به رعایت دقیق فرامین امام راحل، مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان درخصوص انسجام، همدلی و وحدت ملی مخصوصاً میان دولت و مجلس و جلوگیری از دو قطبی شدن فضای عمومی و سیاسی کشور با توجه به موقعیت فعلی منطقه دعوت می کنم.


کرمان؛ هم‌نوا با آذربایجان در حمله به مدیریت بومی مس 

در حالی که بعد از سال ها انتظار، یک مدیر بومی بر مسند مدیریت شرکت ملی صنایع مس ایران نشسته است، یکی از نمایندگان مردم کرمان و راور با نماینده مردم آذربایجان در انتقاد از عملکرد مدیریت شرکت مس هماهنگ شد. 

نماینده مردم ورزقان در مجلس دهم اخیرا گفته است: مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس در سال 92 با تعطیل کردن صنایع تبدیلی آذربایجان، در کرمان این صنایع تبدیلی را احداث می‌کند که به آنها اعلام کردم که خواب مدیران برای انتقال مواد خام معدنی و فرآوری در کرمان تعبیر نمی‌شود.

علیزاده ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعت مس را در استان آذربایجان  یادآور شد و ابراز داشت: رویکرد مدیران مس به آذربایجان مثبت نیست و تمام طرح‌های توسعه‌ای را تعطیل کرده‌اند و با تشکیل شرکت قلابی «مس آذربایجان» افکار عمومی را در این موضوع کاملاً فریب داده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه مدیرعامل مس ایران این حجم از تولید و اشتغال در منطقه استان آذربایجان را به بن‌بست کشانده است، خاطرنشان کرد: بارها مدیریت ضعیف مدیرعامل فعلی و سیاسی کاری‌های وی مورد سؤال نمایندگان بوده که اهمیت راه‌اندازی این صنایع در استان آذربایجان بر هیچ عقل سلیمی پوشیده نیست.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه باید افکار عمومی بیدار شده و حق خود را مطالبه کنند، ابراز داشت: مدیرعامل در سال 92 با تعطیل کردن صنایع تبدیلی آذربایجان، در کرمان این صنایع تبدیلی را احداث می‌کند که به آنها اعلام کردم که خواب مدیران برای انتقال مواد خام معدنی و فرآوری در کرمان تعبیر نمی‌شود.

پس از  طرح این اظهارات توسط نماینده استان آذربایجان، محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز  به مدیران شرکت ملی مس تاخت و خطاب به  به وزیر صنعت و معدن گفت: آقای وزیر صنعت گزارش 150 صفحه‌ای از تخلفات مدیریتی شرکت ملی مس 4 ماه است که بر روی میز شماست، قرار بود شما به سوال من که در این باره در کمیسیون صنایع مطرح کردم، پاسخ دهید.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: اگر تخلفات شرکت ملی مس هرچه زودتر ادامه پیدا کند، بنده ریز گزارش تخلفات این شرکت را در صحن علنی مجلس قرائت خواهم کرد و به وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی کل گزارش را ارائه خواهم کرد.

وی افزود: بنده امروز اعلام می‌کنم هرچه سریع‌تر باید پرونده تخلفات شرکت ملی مس در کشور تعیین تکلیف و هرچه سریع‌تر با خاطیان آن برخورد شود.

پورابراهیمی البته برای وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی هم خط و نشان کشید و خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ اگر شما برای شرکت زغال‌سنگ کرمان نمی‌توانید تعیین تکلیف کنید، ما برای شما تعیین‌تکلیف خواهیم کرد. درخواست ما رسیدگی سریع به وضعیت معادن غیرفعال در شهرستان راور است که این وضعیت اسفبار قابل تحمل نیست.

او در بخش دیگری از سخنان خود دولت را هم بی نصیب نگذاشت و گفت: امروز رکود پدر اقتصاد کشور را درآورده است، دوستان صحبت از کاهش تورم در اقتصاد می‌کنند، اما صحبت من خطاب به رئیس‌جمهور و وزرای اقتصادی دولت این است که امروز تورم به چه قیمتی مدیریت می‌شود.


سیرجان استان شود

شهباز حسن‌پور دیگر نماینده استان کرمان بود که در صحن مجلس در نطق میان دستور خود خطاب به وزیر کشور گفت: اگر در کشور قرار است جایی استان شود با توجه به تمامی زیرساخت هایی که دارد آن محل سیرجان است.

نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر کشور گفت: اگر در کشور قرار است جایی استان شود با توجه به تمامی زیرساخت هایی که دارد آن محل سیرجان است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان از دولت تقاضا کرد که جرایم دیرکرد وام های زیر 100 میلیون تومان بخشیده شود.

او همچنین افزود: از دولت می خواهم که نسبت به لغو روادید بین ایران و عراق حداقل در ماه های محرم و صفر اقدام کند تا بخشی از مشکلات مردم در این سفر معنوی رفع شود.


بازگشت اعضای اوپک به میز مذاکره  سرآغاز خوب بازار نفت 

نماینده مردم زرند، کوهبنان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس در خصوص تحولات پیش روی بازار نفت سخن گفت: حسین امیری خامکانی با اشاره به پیش بینی نشست پایان نوامبر (10 آذرماه) اوپک درحاشیه پانزدهمین گردهمایی مجمع جهانی انرژی در الجزایر، گفت:احتمالا درنشست 10 آذرماه اوپک با توجه به اینکه کشورهای عضو اوپک همانند عربستان و عراق متوجه شده اند که ناپایداری در بازار نفت به ویژه در اوپک به ضررشان تمام می شود و همچنین حتی کشوری غیراوپکی مانند روسیه نیز احساس خطرکرده و آمادگی همکاری دارد، توافق بین اعضاء حاصل می شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه آنچه که در الجزایر با دیپلماسی قوی ایران رخ داد،برگشت اعضا سر میز مذاکره بود،افزود: در نشست گذشته اوپک کمیته ای تعیین شد که تا پایان نوامبر یا 10 آذرماه بر روی سهمیه ها کار کند و نمی توان از همه کشورها مانند ایران که درتحریم ها بازار خود را از دست داده اند؛انتظار داشت فریز نفتی را در این نقطه بپذیرند.

امیری خامکانی با اشاره به اینکه بازگشت اعضای اوپک به میز مذاکره سرآغاز خوبی برای بازار نفت است،ادامه داد:بازگشت به میز مذاکره سرآغاز خوبی برای احیای مجدد اوپک، برای سرعقل آمدن برخی اعضا و برای ایران است که توانست از حق خود در بازار ناپایدار نفت دفاع کند و بازار نفت اوپک را به سمت پایداری بیشتر سوق دهد.

وی با بیان اینکه ایران باید سهم تولید نفت خود را در بازار به پیش از تحریم ها برساند،یادآور شد: در سال های تحریم ایران،برخی کشورها میزان تولید را بالا برده اند و سقفی وجود نداشته است، گرچه ممکن است در اجلاس پیش رو سقف تولید اوپک با کاهش 500 الی 750 هزار بشکه بسته شود، اما این سقف بیشتر از میزانی است که اوپک در سال های پیش از تحریم ها داشت.

امیری خامکانی افزود:عادلانه این است که ایران به درصدی که در سبد اوپک سهم داشت، دست پیدا کند؛نه عددی که باید داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه دبیرکل اوپک پیش از اجلاس الجزایر و پیش از اجلاس پیش رو، به کشورهایی موثر همانند ایران سفر کرده و به نظر می آید که رایزنی وی در همگرایی موثر بوده است، ادامه داد: در داخل کشور تحلیل گران داخلی باید توجه داشته باشند حفظ بازار جهانی نفت توسط ایران با اینکه بودجه کشور چقدر به نفت وابسته باشد، متفاوت است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شرایط ایده آل بسته شدن چاه های نفت به روی بودجه عمومی و تولید نفت برای هزینه شدن زیرساخت ها و توسعه کشور است، اظهار کرد:ایران اگر برای بازسازی نفتی خود در اوپک تلاش نکند، اگر باعث شود سرمایه گذاری در صنعت نفت صورت نگرفته یا کم شود و همچنین بازار را از دست بدهد احیای هر دو کار به سختی انجام می شود و ممکن است جبران ناپذیر شود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:ایران نیاز به سرمایه گذاری در زیرساخت ها و اشتغالزایی دارد و هنوز حتی اداره کشور در خدمات اجتماعی به نفت وابسته است، بنابراین باید سهم خود از بازار نفتی را حفظ کند.

 
هر مسوولی باید تنها از یک ارگان حقوق دریافت کند

 و در آخر یحیی کمالی پور درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت،با تاکید برضرورت اجرای قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل از سوی مسئولان کشور،گفت:تصدی مسئولان بر شغل های مختلف بر غفلت آن ها از مسئولیت اصلی خود منجر خواهد شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه مسئولان چندشغله به اوج گیری بحران بیکاری دامن زده اند،افزود:درحالی که بسیاری از جوانان تحصیل کرده کشور بیکار هستند،بسیار از مسئولان ما لابیگری های بسیار در شغل های مختلف حضور  دارند.

وی با تاکید بر اینکه هر مسئولی باید تنها از یک ارگان حقوق دریافت کند،تصریح کرد:اینکه مسئولان ازدولت یک حقوق دریافت کنند و از شرکت های دیگر و بخش خصوصی نیز حقوق بگیرند،تخلف محرز است.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه امتیازگیری از دستگاهی ازسوی نمایندگان یا مسئولان برای ایجاد شرکت یا کارخانه ای نیز به مثابه چند شغله بودن به شمار می رود،گفت: نمایندگان و مسئولان دستگاه های اجرایی باید دست از شغل های دیگر بر داشته و تمام تمرکز خود را به انجام وظایف محوله معطوف کنند.

کمالی پور،ادامه داد:چندشغله بودن مسئولان منجر به عدم بهره مندی کشور از قشرجوان و تحصیل کرده شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مسئولان عالی رتبه کشور چندشغله هستند،تصریح کرد: اجرای قانون ممنوعیت بیش از یک شغل برای مسئولان برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور واجب است.

این نماینده مردم درمجلس دهم،ادامه داد:حضور مسئولان درچندین شغل به صورت همزمان به بی اعتمادی مردم درشرایط فعلی اقتصاد خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:باید سازوکار مشخصی برای شناسایی مسئولان دو یا چندشغله درنظرگرفته شود تا با شناسایی آن ها شرایط برکناری آن ها فراهم شود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
واقعا پورابراهیمی شورش رو درآورده. اصلا ایشون به منافع استان فکر می کنن؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)