مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: هیچ زیرساختی مهمتر از توسعه انسانی برای برنامهریزی سایر توسعهها وجود ندارد، اما شاید این حوزه کمتر مورد توجه بسیاری از برنامهریزان جامعه قرار گیرد.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، "عباس صادق زاده" در اولین گردهمایی مسوولان و کارشناسان روابطعمومیهای مراکز دولتی و غیردولتی بهزیستی استان کرمان اظهار کرد: همه جوامع در تلاش هستند که خود را به توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برسانند و اگر بخواهیم در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توسعه یابیم باید به زیرساخت مهم این توسعه توجه کنیم.
وی افزود: هیچ زیرساختی مهمتر از توسعه انسانی برای برنامهریزی سایر توسعهها وجود ندارد اما شاید این حوزه کمتر مورد توجه بسیاری از برنامهریزان جامعه قرار گیرد.
صادق زاده با بیان اینکه دغدغه بسیاری از جوامع در مسائل اقتصادی است، اما نمیدانند مسئله اقتصادی که برای رفاه مردم برنامهریزی و به کارگیری شود به دست چه کسی باید شکل گیرد، تصریح کرد: اگر انسان در جامعه مورد بیتوجهی باشد، هر نوع توسعه ناکارآمد و بیاثر است بنابراین باید به توسعه انسانی توجه جدی داشت زیرا اگر انسان، انسان کامل و توسعهیافتهای نشود؛ توسعههای دیگر زیر سوال هستند.
وی خطاب یه مسئولان روابطعمومی مراکز دولتی و غیردولتی بهزیستی تصریح کرد: در سازمان بهزیستی باید به توسعه انسانی توجه جدی داشته باشید و افراد در این حیطه باید با یکدیگر تعامل داشته باشند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه روابطعمومیها در جامعه نقش کلیدی و اساسی دارند، گفت: توسعه انسانی در جریان روابطعمومیها رخ میدهد و روابطعمومی تنها نقش اطلاعرسانی نداشته و وظایف وسیعتری را برعهده دارند.
وی با تاکید بر اهمیت روابط عمومی و ضرورت بها دادن به این حوزه در ادارات و سازمانها افزود: روابط عمومی قلب ومغز متفکر یک سازمان و نهاد است که امروزه نه به عنوان یک سامانه تشریفاتی و حتی اجرایی، بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی و به عنوان عنصر اصلی در ارتقاء و پیشرفت هر سازمانی جایگاه ویژهای دارد و فعالیت میکند.
صادق زاده وظیفه مهم روابطعمومیها را برنامهریزی دانست و گفت: در گذشته روابطعمومیها نقشی در سیاستگذاری و رسیدن به اهداف سازمانی یک نهاد نداشتند و تصمیمات بدون توجه به نیازها گرفته و اجرا میشد، اما امروزه به نقش و اهمیت افکار عمومی توجه خاصی میشود و نهادها و سازمانهایی موفق هستند که با افکار عمومی و آحاد جامعه ارتباط داشته باشند.
وی لازمه هر توسعه را تنظیم یک رابطه خوب برشمرد و افزود: رابطه خوب وظیفه همه روابطعمومیها است و این اقدام به وسیله ارتقا دانش شکل میگیرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات اظهار کرد: در دورانی هستیم که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است، پس روابط عمومی کارش دوچندان شده است به گونهای که موفقیت سازمانها، ادارات و شرکتها و دوامشان در عرصهها و فعالیتهای تخصصی به عملکرد روابط عمومیهای آنها وابسته است.
وی با بیان اینکه یکی از مبانی توسعه سازمانی روابط عمومی است، تصریح کرد: روابط عمومیها در سازمانها نقشهای زیادی را بر عهده دارند که از آن جمله توزیع اطلاعات، انجام تبلیغات و برقراری ارتباط دو سویه بین مخاطبان و مدیریت سازمان است.
صادق زاده در ادامه بیان کرد: بهزیستی به عنوان یک سازمان تخصصی اجتماعی با خروج از خدمات صرفاً حمایتی، وظیفه ارائه خدمات تخصصی و بهنگام را به گروههای مختلف جامعه اعم از زنان، کودکان، معلولان، سالمندان و آسیبدیدگان اجتماعی را بر عهده دارد. بنابراین نقش روابط عمومی در آگاهسازی واطلاع رسانی در حجم وسیعی از جامعه غیرقابل انکار است زیرا روابط عمومی در بهزیستی مفهومی متفاوت با سایر روابط عمومیهای سازمانها و ادرات دارد.
وی از وجود یک هزار و 58 مرکز غیردولتی، 14 مرکز دولتی و 22 ستاد بهزیستی شهرستان کرمان فعال در حوزه مسائل اجتماعی اعم از پیشگیری، توانبخشی، توانمندسازی، مراقبت و نگهداری در استان کرمان خبر داد و گفت: حدود هفت درصد مراکز غیردولتی و دولتی شبانهروزی، تحت نظارت از مراکز نگهداری و مراقبتی هستند که در اغلب این مراکز روابطعمومیها فعال هستند.