کد خبر: ۱۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان ادامه داد: طرح نجات در حقیقت مبتنی بر انسجام درون سازمانی دستگاه های دولتی برای حل مشکلات حاشیه شهرها است.
استاندار کرمان اقدامات انجام شده برای مبارزه با حاشیه نشینی در کرمان را سخت و کارنامه استان در این حوزه را درخشان دانست و گفت: رعایت عدالت در واگذاری اعتبارات به استان ها موجب اجرای بهتر ایده های ابتکاری استان ها می شود.

علیرضا رزم حسینی ظهر پنجشنبه در ستاد استانی بازآفرینی شهری در کرمان افزود: در راستای مبارزه با زمین خواری و حاشیه نشینی در دولت تدبیر و امید قبل از ابلاغ کشوری، اقدامات استان کرمان آغاز شد و بر اساس اقدامات انجام شده، ساخت و ساز غیر مجاز در استان کرمان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی به اجرای طرح نجات در مناطق حاشیه ای کرمان اشاره و بیان کرد: طرح نجات مبتنی بر سیاست های ذاتی دستگاه ها در مناطق حاشیه ای استان کرمان اجرایی شده است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان ادامه داد: طرح نجات در حقیقت مبتنی بر انسجام درون سازمانی دستگاه های دولتی برای حل مشکلات حاشیه شهرها است.

رزم حسینی اظهار داشت: طرح نجات بدون اعتبارات دولتی با مقدورات موجود و جلب همکاری سازمان های غیر دولتی اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: اگر در گذشته به درستی قانون اجرا می شد کسی به خود اجازه نمی داد که در حاشیه شهرها سکونت کرده و مشکلات زیادی را برای شهرها ایجاد کند.

استاندار کرمان با اشاره به کارنامه خوب استان کرمان درمبارزه با حاشیه نشینی، عنوان کرد: موضوع ساماندهی حاشیه شهرها در دست انجام است و این کار نباید به گونه ای صورت گیرد که موجب تشویق دیگران برای سکونت در حاشیه شهرها شود و این کار نیاز به تدبیر اساسی دارد.

رزم حسینی یادآور شد: پدیده حاشیه نشینی معلول علت های زیادی است و در حال حاضر با معلول برخورد می کنیم و این در حالی است که اگر درگذشته به این علت ها توجه شده بود امروز این مشکلات را شاهد نبودیم.

وی نداشتن نقشه شهرسازی را از نقایص موجود در جامعه برشمرد و گفت: در حال حاضر تدبیر کره ایم که از پیش روی پدیده حاشیه نشینی به عنوان یک معلول جلوگیری شود.

 افزایش اعتبارات ساماندهی بافت فرسوده در کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست گفت: تلاش شده ردیف های قانونی برای ساماندهی بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی در نظر گرفته شود که در این راستا در سال جاری میزان اعتبارات دولتی این حوزه از 35 میلیارد به 450 میلیارد تومان افزایش یافته است.

محمدسعید ایزدی با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده تا سطح زندگی در سکونت گاه های غیر رسمی به سطح متوسط شهری ارتقا یابد، ادامه داد: با ارائه تسهیلات برای خرید مسکن در بافت فرسوده تلاش شده که سطح زندگی در این محدوده ها ارتقا یابد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری کشور اظهار کرد: وام های مقاوم سازی بافت های فرسوده با سود چهار درصد تعیین شده است.

وی گفت: تسهیلات بانکی و ردیف های دولتی، همکاری همه دستگاه ها، همکاری بخش خصوصی و جلب کمک  خیران و نیکوکاران برای رفع موضوع چالشی حاشیه نشینی در سطح کشور باید هماهنگ باشند تا تاب آوری در برابر حوادث غیر مترقبه کاهش یابد.

ایزدی با تاکید براینکه امروزه شهرهای کشور از جمله استان کرمان از معضل کیفیت پائین زندگی رنج می برند، گفت: بیش از دو دهه برای حل معضل حاشیه نشینی تلاش شده و به این نتیجه رسیده ایم که برای رفع مشکلات این محدوده ها نباید به صورت یک جانبه به این محدوده ها نگاه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همکاری و هماهنگی همه دستگاه های ملی و استانی برای حل مشکلات زیست محیطی، اجتماعی، زیرساختی و اقتصادی محلات فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی ضروری است.

وی عنوان کرد: اقدامات آموزشی توانمندسازی نیز برای حل مشکلات محلات فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی مد نظر قرار گرفته است.

 رتبه سوم استان کرمان از نظر مساحت بافت های فرسوده در سطح کشور
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: استان کرمان با دارا بودن پنج هزار و 429 هکتار بافت فرسوده، از نظر مساحت بافت های فرسوده رتبه سوم کشوری را دارد.

محمد مهدی بلوردی با اشاره به اینکه 41 شهر استان کرمان دارای بافت فرسوده هستند، افزود: مطالعات 30 شهر از مجموع 71 شهر استان کرمان برای تعیین بافت فرسوده انجام نشده است.

وی بیان کرد: در برنامه مطالعاتی بافت فرسوده شهرهای استان کرمان محلات مورد تاکید شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه 534 هزار نفر از مردم شهر کرمان در بافت فرسوده ساکن هستند، گفت:31 سکونتگاه غیر رسمی در شهرهای جیرفت، سیرجان، کرمان و رفسنجان وجود دارد که 33 هزار نفر جمعیت در این سکونتگاه ها زندگی می کنند.

بلوردی به اقدامات شهرداری ها برای بهسازی بافت فرسوده شهری اشاره کرد و گفت: اقداماتی از جمله بازسازی باغ فتح آباد، بازار کرمان، مدرسه حیاتیه و ... در این راستا انجام شده است.

اجرای طرح نجات در مناطق حاشیه ای کرمان
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز با بیان اینکه مناطق حاشیه ای عقب افتادگی های تاریخی دارند، گفت: در این نقط افراد علاوه بر اینکه از مهاجرت خود به شهرها بهره ای نبرده اند بلکه با ضعف های متعدد از جمله آسیب های اجتماعی، بهداشت، درمان و سایر حوزه ها روبرو شده اند.

زهرا موسی پور بیان کرد: بنا به تاکید استاندار کرمان در کنار همه تلاش های انجام شده برای جلوگیری از حاشیه نشینی، تلاش شده که مسائل فرهنگی این محلات برطرف شود.

وی ادامه داد: طرح نجات به عنوان طرح هاهنگی بین دستگا های اجرایی استان و استفاده از توان بالای سازمان های مردم نهاد برای رفع آسیب های اجتماعی در محلات حاشیه ای شهر کرمان اجرا شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان عنوان کرد: در راستای اجرای طرح نجات بیش از پنج هزار و 100 زن و مرد معتاد در جریان ترک اعتیاد قرار گرفته اند.

موسی پور افزود: موضوع توانمندسازی ساکنان مناطق حاشیه ای شهرها و به ویژه معتادان ساکن در این مناطق مد نظر قرار گرفته و در این رابطه مرکز آموزش فنی و حرفه ای برای این افراد ایجاد شده تا آموزش های لازم را فراگرفته و بعد از حاصل دسترنج خود استفاده کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)