کد خبر: ۱۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس اتاق کرمان گفت: از اجرای پروژه‌ی تراموای شهری کرمان استقبال و حمایت می‌کنیم.
رییس اتاق کرمان گفت: از اجرای پروژه‌ی تراموای شهری کرمان استقبال و حمایت می‌کنیم.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست با سرمایه‌گذار آلمانی این پروژه، با بیان این‌که اجرای این پروژه می‌تواند در انتقال تکنولوژی جدید به استان، افزایش سطح رفاه مردم، کاهش ترافیک شهری، کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست تاثیر مثبت به‌سزایی داشته باشد، گفت: شهر کرمان برنامه‌ی گسترده و جامعی برای جذب توریست خارجی دارد و یکی از نیازهای تحقق این مهم، توجه به زیرساخت‌های مدرن مانند تراموای شهری است که به همین دلیل اتاق کرمان همه‌ی تلاش خود را برای رفع مشکلات احتمالی در اجرای این پروژه، انجام خواهد داد.

طبیب‌زاده از تلاش اتاق کرمان برای جلب حمایت مسئولان استان از این پروژه خبر داد و به چند محدودیت اجرای آن اشاره و بیان کرد: شرط اصلی حضور، رقابت و موفقیت در اقتصاد ایران و کرمان تامین مالی است که در مورد این پروژه نیز باید با رسیدن به مدل جدیدی بر روی تضمین مالی آن به تفاهم رسید. 

وی ادامه داد: باید سعی کرد در تامین ابزار و امکانات مورد نیاز این طرح تا حدامکان از تولیدات کرمان استفاده شود که در این رابطه می‌توان به تولید بهترین تابلوی برق و کابل در استان اشاره کرد.

طبیب‌زاده خطاب به سرمایه‌گذار آلمانی با بیان این‌که اجرای خوب این پروژه می‌تواند به ادامه و استحکام روابط دو طرف کمک کند، افزود: طرح ریلی دیگری در مسیر تهران- بندرعباس با هم‌کاری مشترک اتاق‌های تهران، قم، اصفهان، یزد، کرمان و بندرعباس در حال بررسی است که می‌توان در این طرح از هم‌کاری این سرمایه‌گذار آلمانی سود برد.

در ادامه‌ی این نشست رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: قطار شهری برای کرمان به‌دلیل ارتفاع خاص این شهر از سطح دریا، گرمای خشک در تابستان و سرمای خشک در زمستان و... باید طراحی ویژه‌ای داشته باشد و سرمایه‌گذاران این مسأله را مد نظر قرار دهند. 

علی شمس اردکانی ادامه داد: در نشستی با شهردار کرمان، آمادگی برای حمایت جدی از اجرای این پروژه اعلام شد که امیدواریم به‌زودی بتوان آن را آغاز کرد. 

وی بیان کرد: در شورای اقتصاد چهار میلیارد دلار برای پروژه‌های حمل‌ونقل مترو و قطار شهری در 10 شهر ایران به تصویب رسیده که نیمی از آن مربوط به تهران و مابقی آن مربوط به سایر شهرهاست و کرمان نیز در اولویت قرار دارد.

هم‌چنین مدیرعامل شرکت توسعه‌ی حمل‌ونقل ریلی کامیاب (تحرک) در ادامه‌ی این نشست گفت: این شرکت از دو سال پیش با هدف راه‌اندازی زیرساخت‌های ریلی درون‌شهری و برون‌شهری با تمرکز بر استان کرمان تاسیس شد که از یک سال قبل تفاهم‌نامه‌ای را با شهرداری کرمان مبنی بر راه‌اندازی تراموای شهر کرمان به صورتBOT امضا کرده است.

امیرحسین سعید افزود: پی‌گیری‌های لازم در این رابطه انجام و سرانجام نتیجه این شد که از یک شرکت معتبر جهانی (فویت) تولیدکننده نیرومحرکه، موتورهای تراموا، مترو و قطارها برای حضور در ایران دعوت شود. 

وی بیان کرد: اعضای هیات مدیره این شرکت به تهران آمدند، نشست‌هایی در این رابطه برگزار و در نهایت بانک گردشگری به‌عنوان بانک عامل پروژه معرفی شد.

سعید بیان کرد: تراموای شهری مدنظر برای شهر کرمان با برق کار می‌کند، احتیاج به کابل ندارد، در هر ایستگاه شارژ می‌شود و بدون صدا و سازگار با محیط زیست است.
وی ادامه داد: شرکت فویت آلمان با یک شرکت چینی که موتورها، محورها و شاسی‌های تراموا را می‌سازد، هم‌کاری دارد و در واقع خرید ما از شرکت چینی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که اجرای این پروژه با کمک فاینانس خارجی خواهد بود، گفت: اگر می‌خواستیم همه کار را با شرکت آلمانی انجام دهیم، کار زمان بر بود؛ زیرا هنوز آن ارتباط لازم با شرکت‌های آلمانی و بانک‌های اروپایی برقرار نشده و برای این‌که سریع‌تر به نتیجه برسیم، از مشارکت دو شرکت استفاده خواهیم کرد.

سعید افزود: تراموای شهر کرمان در مجموع به طول 28 کیلومتر و در دو مسیر راه‌اندازی می‌شود که مسیر اول آن به طول 18 کیلومتر از فرودگاه تا مسجد صاحب‌الزمان (عجل‌الله‌فرجه) و مسیر دوم به طول 10 کیلومتر از دانشگاه چمران تا دانشگاه پیام نور شناسایی شده که در فاز اول ایستگاه‌های فرودگاه تا میدان شهدای شهر کرمان مد نظر است. 

وی در مورد زمان آغاز اجرای این پروژه گفت: 10 کیلومتر ابتدایی طرح 18 ماهه راه‌اندازی می‌شود و قصد داریم قبل از آغاز سال 96، اجرای پروژه را آغاز کنیم که امیدواریم محقق شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

لزوم تحلیل جامعه‌شناختی و روانشناختی از نقش عنصر دین در دفاع مقدس

در حوزه خدمات رسانی تفاوتی بین شیعیان و اهل سنت در کشور نیست

امروز کسی ایجاد محدودیت برای فضای مجازی را برنمی تابد/ کودکان به فضای امن مجازی نیازمند هستند

تعطیلی یک واحد معدن در کرمان به‌دلیل عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی

واگذاری زغالسنگ به دالاهو واقعیت ندارد

حکم دادگاه برای متهمان ارزی 4 ایراد اساسی دارد

زن جوان: می‌خواستم اینگونه از همسرم که ۱۴ سال از من بزرگتر بود انتقام بگیرم

حاضریم برای صنعت مس آب به کرمان ببریم اما حاضر نیستیم از این آب برای باغات پسته استفاده کنیم

ساماندهی تردد‌ها در منطقه ثبت جهانی بیابان لوت در دستور کار است

آیا دولت روحانی خزانه خالی به رئیسی تحویل داد؟

پربازدید ها

فعال شدن بیش از 60 جایگاه سوخت

درخواست پورابراهیمی از شرکت زغالسنگ: صورت‌های مالی خود را منتشر کنید

حاضریم برای صنعت مس آب به کرمان ببریم اما حاضر نیستیم از این آب برای باغات پسته استفاده کنیم

پیگیری برای حل مشکلات فعالان صنعت پسته در کرمان

ارائه گزارش عملکرد شش ماهه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه

۸۰ درصد جایگاه‌های سوخت به صورت آفلاین فعال شده اند/ حل مشکل تا ظهر امروز

ساماندهی تردد‌ها در منطقه ثبت جهانی بیابان لوت در دستور کار است

پر بحث

آتشی که دانشمند روشن کرد/ فرماندار: موضوع را پیگیری می‌کنیم   (۵ نظر)

دکتر حمیده واعظی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان شد   (۴ نظر)

حذف علی لاریجانی از انتخابات ریاست‌جمهوری   (۳ نظر)

در انتخابات 1400 شرکت کنیم حتی اگر شکست بخوریم/ تحریم‌های اقتصادی آمریکا، به رای آوردن جریان اصولگرایی کمک می‌کند/نواصولگرایان دارند از تاکتیک های اصلاح طلبان استفاده می‌کنند/ حذف رقیب برای آینده انقلاب اسلامی، آفت بد و خطرناکی است   (۲ نظر)

گردشگری فرصتی است که اگر از دست برود دیگر به دست نمی‌آید+ ویدئوی کامل گفت‌وگو   (۲ نظر)

از شانس بالای شعرباف و سالاری تا احتمال انصراف قاری قرآن/ شورای شهر موضوع فقدان 9 سال سابقه مدیریت میانی شعرباف را چگونه حل و فصل می‌کند؟   (۲ نظر)

دوست داشتم و دارم قاسم بدون پسوند یا پیشوندی باشم/ من اگر سلاح به دست گرفته‌ام برای ایستادن در مقابل آدمکشان است نه برای آدم کشتن/ در چشمان خود نمک می ریزم که پلک‌هایم جرأت بر هم آمدن نداشته باشــد تا نکند در غفلت من آن طفل بی‌پناه را سر ببرند   (۱ نظر)

بیانیه علی لاریجانی پس از ردصلاحیت   (۱ نظر)

نژادحیدری به عنوان دبیرکل جدید جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان انتخاب شد   (۱ نظر)

مرعشی به روحانی: چه خوش بی‌مهربانی هر دو سر بی/که یکسر مهربانی دردسر بی/ وقتی دولت دوستان خود را تنها می‌گذارد، طبیعی است که تنها می‌ماند/ اصلاح‌طلبان از دولت بابت حوادثی مانند گرانی بنزین، خیلی گله‌مند هستند   (۱ نظر)