کد خبر: ۱۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس اتاق کرمان گفت: از اجرای پروژه‌ی تراموای شهری کرمان استقبال و حمایت می‌کنیم.
رییس اتاق کرمان گفت: از اجرای پروژه‌ی تراموای شهری کرمان استقبال و حمایت می‌کنیم.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست با سرمایه‌گذار آلمانی این پروژه، با بیان این‌که اجرای این پروژه می‌تواند در انتقال تکنولوژی جدید به استان، افزایش سطح رفاه مردم، کاهش ترافیک شهری، کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست تاثیر مثبت به‌سزایی داشته باشد، گفت: شهر کرمان برنامه‌ی گسترده و جامعی برای جذب توریست خارجی دارد و یکی از نیازهای تحقق این مهم، توجه به زیرساخت‌های مدرن مانند تراموای شهری است که به همین دلیل اتاق کرمان همه‌ی تلاش خود را برای رفع مشکلات احتمالی در اجرای این پروژه، انجام خواهد داد.

طبیب‌زاده از تلاش اتاق کرمان برای جلب حمایت مسئولان استان از این پروژه خبر داد و به چند محدودیت اجرای آن اشاره و بیان کرد: شرط اصلی حضور، رقابت و موفقیت در اقتصاد ایران و کرمان تامین مالی است که در مورد این پروژه نیز باید با رسیدن به مدل جدیدی بر روی تضمین مالی آن به تفاهم رسید. 

وی ادامه داد: باید سعی کرد در تامین ابزار و امکانات مورد نیاز این طرح تا حدامکان از تولیدات کرمان استفاده شود که در این رابطه می‌توان به تولید بهترین تابلوی برق و کابل در استان اشاره کرد.

طبیب‌زاده خطاب به سرمایه‌گذار آلمانی با بیان این‌که اجرای خوب این پروژه می‌تواند به ادامه و استحکام روابط دو طرف کمک کند، افزود: طرح ریلی دیگری در مسیر تهران- بندرعباس با هم‌کاری مشترک اتاق‌های تهران، قم، اصفهان، یزد، کرمان و بندرعباس در حال بررسی است که می‌توان در این طرح از هم‌کاری این سرمایه‌گذار آلمانی سود برد.

در ادامه‌ی این نشست رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: قطار شهری برای کرمان به‌دلیل ارتفاع خاص این شهر از سطح دریا، گرمای خشک در تابستان و سرمای خشک در زمستان و... باید طراحی ویژه‌ای داشته باشد و سرمایه‌گذاران این مسأله را مد نظر قرار دهند. 

علی شمس اردکانی ادامه داد: در نشستی با شهردار کرمان، آمادگی برای حمایت جدی از اجرای این پروژه اعلام شد که امیدواریم به‌زودی بتوان آن را آغاز کرد. 

وی بیان کرد: در شورای اقتصاد چهار میلیارد دلار برای پروژه‌های حمل‌ونقل مترو و قطار شهری در 10 شهر ایران به تصویب رسیده که نیمی از آن مربوط به تهران و مابقی آن مربوط به سایر شهرهاست و کرمان نیز در اولویت قرار دارد.

هم‌چنین مدیرعامل شرکت توسعه‌ی حمل‌ونقل ریلی کامیاب (تحرک) در ادامه‌ی این نشست گفت: این شرکت از دو سال پیش با هدف راه‌اندازی زیرساخت‌های ریلی درون‌شهری و برون‌شهری با تمرکز بر استان کرمان تاسیس شد که از یک سال قبل تفاهم‌نامه‌ای را با شهرداری کرمان مبنی بر راه‌اندازی تراموای شهر کرمان به صورتBOT امضا کرده است.

امیرحسین سعید افزود: پی‌گیری‌های لازم در این رابطه انجام و سرانجام نتیجه این شد که از یک شرکت معتبر جهانی (فویت) تولیدکننده نیرومحرکه، موتورهای تراموا، مترو و قطارها برای حضور در ایران دعوت شود. 

وی بیان کرد: اعضای هیات مدیره این شرکت به تهران آمدند، نشست‌هایی در این رابطه برگزار و در نهایت بانک گردشگری به‌عنوان بانک عامل پروژه معرفی شد.

سعید بیان کرد: تراموای شهری مدنظر برای شهر کرمان با برق کار می‌کند، احتیاج به کابل ندارد، در هر ایستگاه شارژ می‌شود و بدون صدا و سازگار با محیط زیست است.
وی ادامه داد: شرکت فویت آلمان با یک شرکت چینی که موتورها، محورها و شاسی‌های تراموا را می‌سازد، هم‌کاری دارد و در واقع خرید ما از شرکت چینی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که اجرای این پروژه با کمک فاینانس خارجی خواهد بود، گفت: اگر می‌خواستیم همه کار را با شرکت آلمانی انجام دهیم، کار زمان بر بود؛ زیرا هنوز آن ارتباط لازم با شرکت‌های آلمانی و بانک‌های اروپایی برقرار نشده و برای این‌که سریع‌تر به نتیجه برسیم، از مشارکت دو شرکت استفاده خواهیم کرد.

سعید افزود: تراموای شهر کرمان در مجموع به طول 28 کیلومتر و در دو مسیر راه‌اندازی می‌شود که مسیر اول آن به طول 18 کیلومتر از فرودگاه تا مسجد صاحب‌الزمان (عجل‌الله‌فرجه) و مسیر دوم به طول 10 کیلومتر از دانشگاه چمران تا دانشگاه پیام نور شناسایی شده که در فاز اول ایستگاه‌های فرودگاه تا میدان شهدای شهر کرمان مد نظر است. 

وی در مورد زمان آغاز اجرای این پروژه گفت: 10 کیلومتر ابتدایی طرح 18 ماهه راه‌اندازی می‌شود و قصد داریم قبل از آغاز سال 96، اجرای پروژه را آغاز کنیم که امیدواریم محقق شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بسیج جناحی فکر نمی‌کند/ دولت در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن ایستادگی می‌کند/ امروز گزینه التماس برای رفع تحریم‌ها به اقتدار در برابر تحریم‌ها مبدّل شده است

نماینده مجلس: تحصن کارگران معدن آسمینون منوجان پایان یافت

اهدای عضو نوجوان ۱۲ ساله بافتی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید

مطالعات کشوری تبدیل باغین به بخش انجام می‌شود

تحریم‌های ظالمانه آمریکا بیماری را سخت کرده است

برخورد مرگبار دو خودرو حامل اتباع افغان در محور بم – ایرانشهر

مرعشی تشریح کرد: چند سیاست حزب کارگزاران در دوره جدید

اروپا به ایران: فوراً دسترسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کرج را بازگردانید

توضیحات دادستان کرمان درباره پرونده یکی از خودروسازی استان

مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس با طرح افزایش تعداد نمایندگان

پر بحث

اگر گلباف و شهداد با هم به توافق برسند که یک شهرستان شوند، این کار با سرعت قابل اجراست   (۱۳ نظر)

حذف علی لاریجانی از انتخابات ریاست‌جمهوری   (۳ نظر)

حاج ماشاالله زنگی آبادی خیر مدرسه ساز درگذشت   (۲ نظر)

از شانس بالای شعرباف و سالاری تا احتمال انصراف قاری قرآن/ شورای شهر موضوع فقدان 9 سال سابقه مدیریت میانی شعرباف را چگونه حل و فصل می‌کند؟   (۲ نظر)

دوست داشتم و دارم قاسم بدون پسوند یا پیشوندی باشم/ من اگر سلاح به دست گرفته‌ام برای ایستادن در مقابل آدمکشان است نه برای آدم کشتن/ در چشمان خود نمک می ریزم که پلک‌هایم جرأت بر هم آمدن نداشته باشــد تا نکند در غفلت من آن طفل بی‌پناه را سر ببرند   (۱ نظر)

بیانیه علی لاریجانی پس از ردصلاحیت   (۱ نظر)

نژادحیدری به عنوان دبیرکل جدید جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان انتخاب شد   (۱ نظر)

برای همیشه تفکر خطرناک لیبرالی را از قاموس سیاسی مملکت کنار بگذاریم/ مردم از رأی دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند/ دولت بنفش با شعار های فریبنده و دروغین رأی این مردم را تصاحب کرد/ شما و دولتتان مسئول تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و مسائل نابسامان کشور هستید   (۱ نظر)

اساساً منتقد ادبی به معنای تخصصی و حرفه‌ای نداریم / فضای نشر از "باند بازی" و "رانت" رنج می‌برد /ترجمه ادبی وضعیت آشفته و بی در و پیکری دارد / گرفتاری‌های مترجم ایرانی، هیچ ارتباطی به خود کار ترجمه ندارند/ مهمترین دغدغه‌ی من در زندگی "فلسفه و معنای زندگی" است/ گاهی کلاف زندگی را گم می‌کنم   (۱ نظر)

فرج الله اسدی از فعالان سیاسی اصلاح طلب کرمان دار فانی را وداع گفت   (۱ نظر)