کد خبر: ۱۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم شرق استان کرمان
نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنگاه های اقتصادی و کارخانه های کرمان نباید منابع مالی خود را به جای دیگری خارج از استان انتقال دهند.
نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنگاه های اقتصادی و کارخانه های کرمان نباید منابع مالی خود را به جای دیگری خارج از استان انتقال دهند.

به گزارش ایرنا حبیب الله نیکزادی پناه عصر یکشنبه در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی که در محل برج صادرات کرمان برگزار شد افزود: اگر بتوانیم مسائل مالی این کارخانه ها را در هر منطقه ای که هستند متمرکز کنیم، بنیه پرداخت بانک ها افزایش پیدا می کند و می توانیم کارهای بزرگتری در استان انجام دهیم.

وی بیان کرد: اکثر کارخانه ها و منابع تولید در استان فقط آلودگی دارند و منابع آنها جای دیگری رسوب پیدا می کند.
نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: از این به بعد باید تلاش کنیم جلوی خروج این منابع گرفته شود.

وی با بیان اینکه چه دلیلی دارد کارخانه ها از امکانات مردم استفاده کنند و منابع را به جای دیگری انتقال دهند اضافه کرد: منافع استان و مردم با این کار در خطر می افتد.
نیکزادی پناه گفت: امروز در استان کرمان یک چهارم باغ های کشور را داریم و این خطه به بهشت معادن معروف است ولی مشکلات زیادی داریم که باید حل شوند.

وی با اشاره به فعالیت بانک های خصوصی عنوان کرد: خوشبختانه به جز صندوق های تک شعبه ای مثل مساجد و شرکت ها بقیه موسسات اعتباری می بایستی مجوز داشته باشند والا باید کلا بسته شود که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه بانک های خصوصی تقریبا به بانک های خانوادگی تبدیل شده اند تاکید کرد: باید تلاش کنیم و اجازه ندهیم که منابع این بانکها از استان خارج شود.
نماینده مردم شرق کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که قرار نیست سپرده های مردم جمع و برای کارهای خصوصی هزینه شود خاطرنشان کرد: امیدواریم که وزیر اقتصاد در این خصوص ترتیب اثر دهد.

وی یکی از عوامل تولید را سرمایه گذاری دانست و گفت: عمده سرمایه گذاری کشور ما در بخش بانک هاست و مردم چشم به راه مساعدت های سیستم بانکی هستند.
نیکزادی پناه افزود: منابع مالی جزو اساسی ترین رکن سرمایه گذاری است که عمده آن هم در دست بانک هاست.

وی با بیان اینکه هر کس در هر مسئولیتی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد اضافه کرد: اگر یک مجموعه کار خود را درست انجام ندهد بقیه قسمتها هم مشکل پیدا خواهند کرد.
وی با بیان اینکه انتظار داریم یکسری مسائل اقتصادی استان به طور جد پیگیری شود عنوان کرد: از سال 91 تا سال 94 در خصوص بخشودگی تسهیلات زلزله بم مصوبه داریم ولی تا امروز هیچکدام اجرا نشده است و الان کل سیستم بانکی ما در شهرستان بم قفل شده و کسی نمی تواند تسهیلات دریافت کند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر خاطرنشان کرد: وقتی بانک نتواند تسهیلات پرداخت کند، درآمد بانک کاهش پیدا کرده و مطالبات معوق زیاد می شود و در نتیجه تولید هم صورت نمی گیرد.
وی افزود: امروز بیشتر بدهکاران، همان سپرده اندکی را هم که در بانک ها دارند خارج می کنند و کل سیستم اقتصادی منطقه نابود می شود.

وی گفت: سیستم بانکی در بخش کشاورزی بر اساس قانون می بایستی 25 درصد منابع خود را در بخش کشاورزی پرداخت کند که پرداخت نمی کند و این در حالی است که اقتصاد استان هم کشاورزی است.

نیکزادی پناه افزود: در گذشته عمده تسهیلات گلخانه های کشاورزی جنوب را بانک کشاورزی پرداخت کرد و اگر این اتفاق نمی افتاد امروز با مشکلات بزرگی در جنوب مواجه بودیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

پربازدید ها

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)