کد خبر: ۱۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
با صدور اطلاعیه صورت گرفت
مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با صدور اطلاعیه ای از تمامی افراد ، ارگان ها و سازمان ها که در به ثمر نشستن برنامه سخنرانی دکتر مطهری در دانشگاه باهنر اقدامات لازم و در خور تقدیری را انجام داده اند ؛ مراتب تشکر و سپاس خود را اعلام داشت.

مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با صدور اطلاعیه ای از تمامی افراد ، ارگان ها و سازمان ها که در به ثمر نشستن برنامه سخنرانی دکتر مطهری در دانشگاه باهنر اقدامات لازم و در خور تقدیری را انجام داده اند ؛ مراتب تشکر و سپاس خود را اعلام داشت.

به گزارش گفتار نو در این اطلاعیه آمده است:


به نام خداوند بخشنده مهربان

((دانشجو موذن جامعه است ، اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود.))

شهید آیت الله بهشتی

۱۶ آذر ، روز دانشجو به معنای واقعی کلمه است نه آنچه که برخی کاریکاتور گونه آن را نمایش می دهند .

شانزده آذر یاد آور سه دانشجوی گلگون کفن است که خون خود را در سال ۱۳۳۲ پای نهال جنبش دانشجویی نثار کردند. روز دانشجو برای آن است که سه گروه مطلبی را از خاطر نبرند : نخست و در درجه ی اول ما دانشجویان که بدانیم هویت دانشجویی و فعالیت درحوزه اندیشه مسئولیتی سنگین و خطیر است که برای انجام آن خون ها به زمین ریخته شده است. دوم برای مدیران و مسئولان دانشگاه که بدانند برای چه قشری با چه عقبه و چه توانمندی فعالیت و تلاش می کنند و سوم برای هرکس ، در هر جایگاه و مرتبه ای که هست تا بداند که اگر هر آنچه از زر و زور و تزویر است فراهم گردد جایی همچون دانشگاه و جریانی چون جنبش تحول خواه دانشجویی در برابر آن ایستادگی خواهد کرد.

همانطور که مستحضرید ، در پانزدهم آذر ماه سال ۹۵ دانشگاه شهید باهنر کرمان با دعوتی که جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاه در قالب مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه از دکتر علی مطهری انجام داده بودند ، شاهد یکی از روزهای تاریخی و به یادماندنی خود بود.

با همه آنچه که ایراد شد اعضای مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه نسبت به تمامی افراد ، ارگان ها و سازمان ها که در به ثمر نشستن برنامه سخنرانی دکتر مطهری در دانشگاه باهنر اقدامات لازم و در خور تقدیری را انجام داده اند ؛ مراتب تشکر و سپاس خود را اعلام دارد. 

در اینجا از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم کرمان حضرت آیت الله جعفری ، استاندار محترم کرمان جناب آقای مهندس رزم حسینی ،شورای محترم تامین استان و شهرستان،مدیران و مسئولین استانداری کرمان، فرمانداری کرمان و  کلیه نهاد ها و مسئولین قضایی ، امنیتی و انتظامی استان و همچنین سایر تشکل های دانشجویی دانشگاه شهید باهنر با هر سلیقه سیاسی و همچنین دانشجویان و اساتید فرهیخته دانشگاه شهید باهنر و علوم پزشکی کرمان  برای برگزاری مراسمی آرام و بدون حاشیه کمال تشکر و قدردانی را داریم.

پس از ابراز مراتب تقدیر خود ، نکته ای را جهت پایان بخشی مواضع مجمع در مورد آنچه که در برگزاری برنامه سخنرانی دکتر مطهری رخ داد متذکر می شویم . برای برگزاری این برنامه تنگ نظری های بسیاری صورت گرفت و اگر حمایت های مسئولان خارج از دانشگاه ، حمایت و پایداری جمعی از اساتید دانشگاه از برگزاری یک برنامه دارای مجوزهای قانونی - که پاسداشت قانون است – نبود ، این امر محقق نمی گردید. 

لکن دایره مخالفت‌ها و اعمال تنگ نظری‌ها علیه برنامه توقف کاملی نداشت و در آخرین لحظات منتهی به برنامه با اعمال بعضی فشارها از سوی برخی مسئولین داخلی دانشگاه که به دلایل نامعلومی هم بود،بخشی از روند برنامه که برای تهیه و تدوین آن ها مدت ها زمان و هزینه صرف شده بود همچون پخش کلیپ و برنامه پرسش و پاسخی آزاد و در خور شان دانشجو و مطالبات و دغدغه های ارزشمندش بود را حذف کردند. 

مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه ضمن ابراز پوزش از همه دانشجویان محترمی که به دلیل کمبود ظرفیت تالار وحدت دانشگاه فرصت بهره مندی مناسب از این برنامه را از دست دادند ، اعلام می دارد که این تشکل جهت برنامه پرسش و پاسخ خود ، مجری و نحوه آزادی بیان سوالات ، برنامه و روشی کاملا متفاوت از آنچه رخ داد را در نظر گرفته بود که متاسفانه قبل از شروع برنامه و بدون دلیل با آن مقابله شد که شکل برنامه را از آنچه که شایسته و در خور جایگاه دانشجو و دانشگاه است خارج کردند که در این مورد خود باید پاسخ گوی وجدان کاری و اخلاقی خود باشند.

با آرزوی موفقیت برای دانشجو و همه‌ی یاران دبستانی‌مان

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)