کد خبر: ۱۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در دیدار با «علی مطهری»:
استاندار کرمان: عقلانیت و تعامل خوبی در بین گروه های سیاسی استان کرمان وجود دارد و با این تعامل توانستیم انتخابات اسفند سال گذشته را در آرامش برگزار کنیم.

استاندار کرمان: عقلانیت و تعامل خوبی در بین گروه های سیاسی استان کرمان وجود دارد و با این تعامل توانستیم انتخابات اسفند سال گذشته را در آرامش برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه کویر، "علیرضا رزم حسینی"  15 آذرماه در دیدار با نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای پروژه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری در استان کرمان، اظهار کرد: الگوی شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج اجرا شده و نتایج خوبی در منطقه داشته است.

وی با اشاره به اینکه امروز استان کرمان میزبان فرزند شهید بزرگوار، آیت الله مطهری است، ادامه داد: نسل گذشته دوران انقلاب را با مطالعه کتب های ایشان شناخته اند و نسل آینده نیز می شناسند.

نماینده عالی دولت یازدهم در استان خاطرنشان کرد: کرمان استانی سیاسی است و شخصیت های عالی مقامی از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله موحدی کرمانی، آیت الله جعفری، آیت الله حجتی کرمانی، حجت الاسلام دعائی، شهید باهنر و .... در این استان پرورش یافته اند.

رزم حسینی اظهار کرد: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی نیز پرورش یافته و از مردان نیک استان کرمان است که امروز نقش تعیین کننده ای در امنیت ملی دارد.

وی گفت: استان کرمان دارای فعالان نجیب سیاسی است و در دولت یازدهم با نگاه واقعی اعتدالی سعی شده با هدایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه فهیم کرمان به خوبی تا امروز گروه های سیاسی در فضای آرام و امنیت کامل نسبت به برگزاری گردهمایی  های سیاسی اقدام کنند.

استاندار کرمان یادآور شد: در انتخابات گذشته در کرمان با امنیت کامل گردهمایی های سیاسی با حضور سلایق مختلف قانونی در کنار هم برگزار شدو همچنین در سال 93 جشنواره فرهنگی و اقتصادی استان کرمان در تهران،سلایق و شخصیت های ارزشمند با همدلی و همزبانی برای توسعه و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی دور هم جمع شدند.

رزم حسینی به  گستردگی استان کرمان و فعالیت 56 امام جمعه با نظرات و سلایق مختلف در این استان اشاره و بیان کرد: دیروز در سمینار ائمه جمعه استان همدلی و همزبانی بسیار خوبی مشاهده شد و مطلب خاصی در حوزه سیاسی در استان کرمان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه همه جناح ها سیاسی در منافع ملی نقطه اشتراک واحد دارند، افزود: در این راستا پیش از انتخابات سال 94 منشور همدلی در استان تهیه و به امضای احزاب سیاسی رسید تا با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران، رقابت منصفانه و عادلانه داشته باشند و همین امر موجب شد تا انتخابات خوبی در استان برگزار شود.

نماینده عالی دولت یازدهم در استان با تاکید براینکه استان کرمان با وجود فعالیت های احزاب سیاسی با کمترین چالش سیاسی در دولت یازدهم روبرو بوده است، یادآورشد: وجود بروکراسی نحس اداری و قوانین مزاحم دو مشکل اساسی توسعه و پیشرفت استان هاست که موجبات فساد اداری و عدم انسجام دستگاه های حکومتی از جمله دولت، مجلس، قضائی و امنیتی را پدید آورده است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در اغلب کشورها همگان روی اصول قدرت متمرکز شده اند، خاطرنشان کرد: در این راستا برای تمرکز ارکان حکومت به توسعه استان، طرح مثلث توسعه اقتصادی به عنوان مدل جدید و نو پیش از نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام (اقتصاد مقامتی، اقدام و عمل) تهیه و اجرایی شد.

وی با تشریح و تبیین طرح مثلث توسعه اقتصادی، گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به دلیل جایگاه حقوقی و مردمی خود در راس این مثلث هستند ، نمایندگان دولت و سرمایه گذاران نیز از اضلاع اصلی این مدل هستند که می تواند انسجام برای تمرکز بر امر توسعه و سرمایه گذاری را پدید بیاورد، در این راستا از جایگاه حقوقی نمایندگان استفاده خواهد شد.

استاندار کرمان با تاکید براینکه در استان کرمان بر اساس آموزه های اسلامی از سرمایه گذاران بدلیل اشتغالزایی به عنوان مجاهد اقتصادی یاد می شود، افزود: در این مدل از ظرفیت امامان جمعه که دارای تریبون و مورد اعتماد مردم هستند و می توانند آزادانه سخن بگویند، به عنوان ناظرین طرح و برای ترویج فرهنگ سالم اقتصادی استفاده شده است.

رزم حسینی با اشاره به توفیقات طرح مثلث توسعه اقتصادی همچون سرمایه گذاری بیش از 75 هزار میلیارد تومان طی سه سال گذشته، یادآورشد: 17 درصد این حجم سرمایه گذاری در استان در حال اجرا و راست آزمایی است اما بروکراسی اداری یک واقعیت نحس است که دولت ها به آن اضافه کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای سبک جدید مدیریتی، در سال 93 بحث واگذاری یک شهرستان به صورت پایلوت به بخش غیردولتی مطرح شد و در مذاکرات و رایزنی های متعدد با وزیر کشور و مسئولین مربوطه، رئیس بنیاد مستضعفان مسئولیت توسعه شهرستان قلعه گنج پذیرفته شد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه از موسسات معین انتظار کمکهای امدادی نداریم بلکه بدنبال مدیریت صحیح منابع هستیم، گفت: طی انعاد تفاهم نامه ای با بنیاد مستضعفان، شهرستان قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی به صورت پایلوت مطرح و یکی از دستاوردهای این ایده، ارتقاء 78 درصدی شاخص های امنیتی در این شهرستان است و با اجرای این طرح توسعه این منطقه صاحب پیدا کرده است و موجب اعتماد مردم شده است.

وی عنوان کرد: با انتخاب استان کرمان به عنوان یکی از استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی، این استان به هشت زون اقتصادی تقسیم شد و شرکت های توسعه گرا مسئولیت توسعه در مناطق را بر عهده گرفتند.

نماینده عالی دولت یازدهم در استان با تاکید بر بعد مردمی اقتصاد مقاومتی، گفت: باید ظرفیت های مردمی را با پیشرانان اقتصادی (موسسات توسعه گرا) مورد استفاده بهینه قرار دهیم.

رزم حسینی افزود: طرح تقسیم بندی استان کرمان به زون های اقتصادی الگویی است که از دو ماه قبل در استان کرمان اجرایی شده و از نهادهای دولتی و غیر دولتی در این طرح استفاده شده است.

وی به احصاء قوانین مزاحم توسعه در 53 دستگاه اجرایی استان کرمان اشاره و ادامه داد: قوانین مزاحم توسعه باعث شده تا کشور با مشکلات کنونی مواجه باشد لذا انتظار می رود مجلس شورای اسلامی در راستای رفع قوانین مزاحم گام های مثبتی بردارد.

استاندار کرمان به تاثیرات برجام روی شرکت های توانمند استان کرمان اشاره و بیان کرد: شرکت ملی مس ایران با موجودی 60 هزار تن کالا با مشکلات فروش مواجه بود اما با اجرای برجام تمام کالاها را فروخت و بدهی های این شرکت از 2400 میلیارد تومان به 800 میلیون تومان کاهش یافت.

رزم حسینی ادامه داد: شرکت صنعتی معدنی گل گهر نیز 110 میلیون یورو فاینانس دریافت کرد و شرکت خودروسازی کرمان خودرو که در آستانه مرگ بود با 600 میلیارد تومان بدهی امروز با تولید 85 هزار  خودرو زمینه اشتغال زایی برای 10 هزار نفر را بوجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه ایجاد مجتمع فولاد نیز با تولید سه و نیم میلیون تن ورق فولادی در 22 بهمن ماه منعقد می شود، ادامه داد: فضای کسب و کار استان کرمان از رتبه 24 کشوری به جایگاه برتر کشوری ارتقا یافته و یکی از دلایل آن برقراری عقلانیت سیاسی در استان کرمان است.

استاندار کرمان اظهار کرد: کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی و عقلانیت سیاسی الگو است و نسل کنونی که انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را درک نکرده باید بداند که نسل گذشته دوران دفاع مقدس بدون جناح بازی اداره شد و امنیت کنونی کشور نیز به دلیل وجود همین یکدلی و همزبانی است.

رزم حسینی بیان کرد: آنچه مصیبت امروز کشور است و موجب شده تا تاریح عقب افتادگی 300 ساله کشور تداوم یابد، بخاطر سیاسی بازی است.

وی گفت: اگر مرز امنیتی ما امروز به اردن رسیده و جوانان ما امروز به صورت داوطلبانه برای تامین امنیت حضور می یابند باید فرصت را غنیمت شمرد زیرا فرصت کار کردن مقطعی در دستان ماست.

نماینده عالی دولت یازدهم در استان به رابطه خوب بین شیعه و سنی در قلعه گنج اشاره و بیان کرد: وحدت شیعه و سنی با کارخانه تامین می شود نه با جهل و فقر.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)