کد خبر: ۱۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: نرخ بهره بانکی در کشور با توجه به تورم موجود کُشنده است و تقاضا داریم در مورد تولید، نرخ بهره متناسب با تورم کاهش داده شود تا بتوان کار کرد.
رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: نرخ بهره بانکی در کشور با توجه به تورم موجود کُشنده است و تقاضا داریم در مورد تولید، نرخ بهره متناسب با تورم کاهش داده شود تا بتوان کار کرد.

به گزارش ایسنا، "عباس جبالبارزی"در جلسه کمیسیون اتاق بازرگانی استان کرمان اظهار کرد: کماکان واحدهای صنعتی به دلیل کمبود تقاضا مشکل دارند. مسئله رکود حل نشده و عمده بحث رشد اقتصادی امسال مربوط به افزایش فروش نفت است و صنعت همچنان مشکل دارد.

وی با اشاره به جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق با مدیرکل امور مالیاتی استان افزود: پیش بینی این است که شاید بیش از یک درصد در حوزه صنعت رشد داشته باشیم، لذا مالیات باید با نگاه مثبت با واحدها همکاری کند، زیرا هنوز واحدهای زیادی مشکل دارند.

جبالبارزی با اشاره به افزایش 10 درصدی سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه 96 که عملا سهم استان کرمان را 30 درصد افزایش می دهد، تصریح کرد: اگر پایه های مالیاتی جدید کشف شود و کسانی که غیرشفاف کار می کردند، مالیات بدهند، بحثی نیست اما اگر قرار است این فشار به تولیدکنندگان در دسترس وارد شود، موضوع پیچیده تر می شود.

وی ادامه داد: ما به این موضوع انتقاد داریم و نباید این امر اتفاق بیفتد و بحث است که در استان کرمان قرار است 30 درصد افزایش درآمدهای مالیاتی را داشته باشیم.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان گفت: در دنیا اینگونه است که در شرایط رکود، دو اتفاق می افتد نخست اینکه نرخ بهره را کاهش می دهند که بنگاه ها بتوانند کار کنند و مرحله دیگر، کاهش نرخ مالیات است.

وی افزود: نرخ بهره بانکی در کشور با توجه به تورم موجود کُشنده است و تقاضا داریم در مورد تولید، نرخ بهره متناسب با تورم کاهش داده شود تا بتوان کار کرد.

جبالبارزی در ادامه تصریح کرد: در جلسه ای که در اتاق ایران با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، درخواست کردیم که نماینده هیئت تجدید نظر سازمان تامین اجتماعی از خارج از وزارتخانه انتخاب شود.

وی بیان کرد: بحث دیگر، ماده 39 قانون رفع موانع تولید است که سازمان تامین اجتماعی مکلف بوده از ابتدای سال 94 اسامی اشخاصی حقوقی که بدهی قطعی شده دارند به صورت برخط روی سامانه قرار بدهد تا دستگاه ها به این سامانه مراجعه کنند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

جبالبارزی با اشاره به طرح رونق تولید و ارائه تسهیلات به 7 هزار و 500 واحد مشکل دار، گفت: این طرح یکسری مزایا داشته که در اجرا با مشکلاتی از جمله نرخ بالای تسهیلات، شرایط سخت بانک ها و ... مواجه شده است.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی بر مبنای عرضه و تقاضا ایجاد نشده و هر کاری که بکنند، نمی توانند به چرخه تولید برگردند و اگر این بنگاه توجیه اقتصادی ندارد، صاحبان آن هر جا جلوی ضرر را بگیرند، منفعت است و باید تصمیم جدید گرفته و تغییر کاربری بدهند، زیرا دریافت وام جدید معضلی را حل نمی کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در استان کرمان تقریبا تنها 25 درصد واحدهای صنعتی بالای ظرفیت کار می کنند، افزود: باید بخش خصوصی به دنبال تشکیل شرکت های مدیریت صادرات برود که بازارهای خارج از کشور را پیدا کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)