کد خبر: ۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه احزاب می‌توانند زمینه مردم‌سالاری دینی را بیشتر فراهم کنند، گفت: از تشکیل احزاب حمایت می‌کنیم.
سیاست> احزاب‌وتشکل‌ها: معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه احزاب می‌توانند زمینه مردم‌سالاری دینی را بیشتر فراهم کنند، گفت: از تشکیل احزاب حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا منطقه زنجان، محمدحسین مقیمی شب گذشته در جلسه هم‌اندیشی احزاب، فعالان سیاسی و اجتماعی و مطبوعات استان زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: همه احزاب برای ما محترم بوده و همه باید جهت فعالیت پویا و مستمر مورد حمایت قرار گیرند چون در این شرایط است که شاهد نشاط سیاسی در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا احزاب راحت‌تر فعالیت کنند، افزود: احزاب باید در کنار هم فعال بوده و یکدیگر را تحمل کنند، چرا که در شرایطی که حرف مخالف را شنیده و تحمل کنیم نشان می‌دهیم که می‌خواهیم در کنار یکدیگر کار کردن را شروع کنیم.

وی با اشاره به اینکه احزاب در رقابت با یکدیگر جدی هستند، افزود: البته رقابت باید در چارچوب قانون و مقررات بوده که در این شرایط قطعاً فضا برای فعالیت در این حوزه فراهم شده و علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی در قالب حزب به فعالیت قانونی خود بپردازند، ولی همه باید قواعد بازی در این فضا را رعایت کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری با تاکید بر اهمیت فعالیت احزاب در جامعه و پویایی آن‌ها، گفت: در سالیان گذشته اگر احزاب می‌توانستند سوال کنند و اگر فعال بودند و بر عملکرد دولت‌ها نظارت می‌کردند شاهد بروز یک‌باره اخبار اختلاس‌ها نبودیم.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش‌رو در سال‌جاری و اهمیت حضور مردم در پای صندوق‌های رای، اظهار کرد: در اسفندماه شاهد برگزاری دو انتخابات مهم خبرگان و مجلس شورای اسلامی خواهیم بود که برای برگزاری باشکوه این انتخابات باید تلاش کنیم و با تأسی از شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد، قطعاً می‌توانیم با همدلی و هم‌زبانی به این مهم دست‌یابیم.

مقیمی با بیان اینکه در فضای انتخابات احزاب می‌توانند نشاط سیاسی در جامعه ایجاد کنند، یادآور شد: وزارت کشور وظیفه دارد از سخنرانی‌ها و جلسات قانونی احزاب و تشکل‌های سیاسی حمایت کرده و امنیت آنها را تامین کند تا شاهد نشاط سیاسی در جامعه باشیم.

وی در این زمینه خاطر نشان شد: در صورتی که عده‌ای بخواهند به امنیت احزاب لطمه‌ای بزنند، به حتم با قاطعیت با آنان برخورد خواهد شد. در صورتی که اجازه بدهند احزاب به درستی و در چارچوب قانون به فعالیت خود ادامه دهند، به حتم مردم در جریان تمامی اقدامات نمایندگان خود در نهادهای مختلف قرار می‌گیرند و آگاهی مردم مانع از سودجویی برخی افراد و در ‌‌‌‌نهایت اختلاس می‌شود. 

معاون سیاسی وزیر کشور، عدم استفاده از امکانات دولتی در انتخابات به نفع فرد و یا گروهی را وظیفه همه مدیران دانست و افزود: هیچ‌ فردی حق ندارد از امکانات دولتی به نفع یا علیه کاندیدایی استفاده کند، چرا که این اموال متعلق به بیت‌المال است و باید از آن مواظبت به ‌عمل آید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برگزارکننده انتخابات هستیم، تلاش داریم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مردم احساس کنند که انتخابات بدون دخالت دولت برگزار می‌شود و این هدف ما است.

در ادامه این جلسه، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز با اشاره به فعالیت 31 حزب فعال و نیمه‌فعال در استان، اظهار کرد: آمارها نشان از پویایی سیاسی استان دارد.

حمیدرضا شهبازی افزود: امسال سال برگزاری دو انتخابات مهم در کشور است که حضور موثر تشکل‌ها و نهادهای مدنی را در این عرصه طلب می‌کند و باید در این سال با همدلی و هم‌زبانی شرایط مناسب‌تری برای مشارکت مردم فراهم شود تا اقتدار جمهوری اسلامی تقویت شود.

در ادامه این جلسه نمایندگان برخی احزاب و فعالان سیاسی به بیان نظرات خود پرداختند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)