کد خبر: ۱۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان خبر داد:
استاندار کرمان گفت: با توجه به ظرفیت ها و موقعیت جغرافیایی کرمان،این استان آمادگی ایجاد اولین منطقه اقتصادی ویژه فناوری انرژی های تجدید پذیر در کشور را دارد.

استاندار کرمان گفت: با توجه به ظرفیت ها و موقعیت جغرافیایی کرمان،این استان آمادگی  ایجاد  اولین منطقه اقتصادی ویژه فناوری انرژی های تجدید پذیر در کشور را دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی ایجاد منطقه ویژه فناوری انرژی های تجدید پذیر با رویکرد تولید اقتصادی انرژی گفت:ایران هم به لحاظ زیرساخت ها و  هم در حوزه تولید و تجهیزات در ابتدای راه استفاده از انرژی های تجدید پذیر قرار دارد.

وی با اشاره به ثروت پایان ناپذیر نورخورشید در استان و با توجه به موقعیت جغرافیایی کرمان، افزود: ایده ایجاد منطقه اقتصادی ویژه  فناوری انرژی های تجدید پذیر ایده خوبی است و استان کرمان آمادگی  پیشگام شدن در این حوزه  را دارد.

استاندار کرمان گفت:شرکت سانا که از معدود شرکت های دولتی است که خارج از بورکرسی های طولانی اداری به سرمایه گذاران این بخش تسهیلات و مجوز های لبازم را می دهد و بایستی از این شرکت تشکر ویژه ای نمود.

وی تصریح کرد: کرمان در ابتدای امرمجوز 500 هکتار زمین برای ایجاد این منطقه در اختیارمیدهد که در فاز دوم تا 2000 هکتار هم می تواند کمک کند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه اولین منطقه ویژه اقتصادی هم در کرمان بوده افزود: آمادگی داریم اولین منطقه ویژه در این زمینه  هم در کرمان باشد.
وی گفت: مطالعات انجام شده نشان می دهد یکی از بهترین مناطق برای این امر  بین کرمان وماهان است و چنانچه پس از امضای تفاهم نامه تا هفته آینده کار شروع شود می توان با حضور وزیر نیرو و معاونت علمی و فناوری  ریاست جمهوری عملیات اجرایی آن را آغاز نماییم.

در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت تزیع برق شمال با اشاره به  ایده  مطرح شده در حوزه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری  در خصوص استفاده از انرژی های تجدید پذیر، گفت: پتانسیل های استان کرمان در انرژی های تجدید پذیر بسیار بالاست
وی افزود: از آنجا که انرژی خدادادی خورشید در استان کرمان بیش از سیصد روز آفتاب و در روز بیش از ده ساعت می باشد و این در حالی است که برخی  کشور های اروپایی  کمتر از یک سوم این مقدارانرژی خورشیدی دارند و لذا استان کرمان به جهت احداث نیروگاه های انرژی خورشیدی یکی از بهترین مناطق در کشور است 
شهبا تصریح کرد:  طرح های توسعه از انرژی های تجدید پذیر چند سالی است برای استفاده در مدارس، مساجد ایجاد شده است و چندین دانشگاه نیز برای استفاده از این نوع انرژی پیشگام شده اند.
وی  به همراهی سازمان های پیشرو در اجرای طرح 20 درصد برق مصرفی ادارات از طریق انرژیهای تجدید پذیر مصوبه هیات وزیران برای همه ادارات مستعد اشاره کرد و افزود:اداره آب و فاضلاب و راه و شهر سازی در این زمینه همراهی خوبی با اداره کل توزیع برق شمال داشته اند.

 در ادامه این نشست مدیر کل راه و شهرسازی شمال استان گفت: از بهمن ماه سال گذشته تا کنون به کلیه خواست های انرژی های پاک و تجدید پذیر پاسخ داده شده و پروسه مجوز در کمتر ازتا یک ماه و نیم انجام شده است.

بلوری به نقاط مهم و مستعد احداث نیروگاه های انرژی های تجدید پذیر در استان اشاره کرد و افزود: در استان کرمان ظرفیت راه اندازی این نیروگاه ها بسیار بالا و سرمایه گذاری در این حوزه می تواند به این بخش کمک قابل توجه نماید.
در ادامه این نشست احمد فیروزی معاون ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدید پذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اکبر شعبانی کیا معاون فنی و اجرایی سانا و همچنین محمد صادق نیکنام مشاور طرح ایجاد ایجاد منطقه ویژه فناوری انرژی های تجدید پذیربه ارائه مزایای این طرح و راه کارهای اجرایی آن پرداختند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان در پایان این نشست این تفاهم نامه  ایجاد اولین منطقه اقتصادی ویژه انرژی های تجدید پذیر بین استانداری کرمان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، سازمان انرژی های نو ایران و شرکت توزیع برق شمال استان منعقد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)