کد خبر: ۱۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان درباره مباحثی که پیرامون زباله های عفونی شهرستان پیش آمده است توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کویر، دکتر "علی مظفری" عصر امروز 23 آذر ماه در نشست خبری اظهار کرد: وضعیت زباله های عفونی تا چند سال گذشته تا حدودی نابسامان بود اما خوشبختانه از سال گذشته وضعیت به گونه ای دیگر شد.

وی افزود: پیش از این، در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع)  زباله های عفونی، خرد شده و سوزانده می شد، تا اینکه با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال، کوره و تجهیزات قبلی جمع آوری گردید و نهایتاً با مشارکت بخش خصوصی دو دستگاه اتوکلاو با هزینه 300 میلیون نصب شد و توسط آنها زباله های عفونی به زباله های معمولی تبدیل و پس از آن دفن بهداشتی می شوند.

وی ادامه داد: با بهسازی محل، تمهیداتی اندیشیده شد تا زباله های عفونی و غیر عفونی تفکیک و طی فرایندی دقیق تر، پیشرفته تر و بدون برخی مسائل و مشکلاتی که کوره مذکور داشت، توسط دستگاه اتوکلاو بی خطر و تبدیل به زباله های معمولی شوند.

مظفری یادآور شد: روزانه 250 کیلوگرم زباله عفونی و 350 کیلوگرم زباله معمولی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان تولید می شود. همچنین روزانه به طور متوسط 300 کیلو زباله عفونی در سایر مراکز درمانی شهرستان تولید می شود که نهایتاً هیچ مشکلی در مورد زباله های عفونی نداریم.

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دغدغه ما در این زمینه، تنها بیمارستان نبود بلکه همه شهرستان را شامل می شد لذا دفتر مرکزی دانشگاه این مجوز را به شرکت طرف قرارداد داده است که کلیه زباله های عفونی اعم از بیمارستان مرادی، زایشگاه، مرکز شماره یک، دندانپزشکی و کلیه درمانگاههای سطح شهر را  به هر نسبت بتوانند به بیمارستان آورده و غیر عفونی کنند.

وی بیان داشت: پیش از این، عمل خرد سازی زباله های عفونی و بی خطر سازی آنها توسط دو دستگاه مخصوص انجام می شد که یکی  از دستگاههایی که قبلاً داشتیم به شهرستان انار دادیم و یک دستگاه دیگر به صورت استندبای است تا اگر حجم زباله ما زیاد شد از آن استفاده شود.

وی ابراز داشت: برند دستگاه اتوکلاو بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) دقیقاً همان دستگاهی است که در بیمارستانهای شریعتی و امام خمینی تهران وجود دارد.
مظفری درباره دفن زباله های عفونی نیز گفت: زباله های بی خطر شده در محل مخصوصی دور از شهر و در عمق 4 متری خاک و زیر لایه ای از آهک دفن می شوند، ضمن آن که کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی به دفعات از محل بازدید و بر روند کار نظارت دارند.

بدهی 50 میلیارد تومانی بیمه ها به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان در ادامه به بدهی بیمه ها به این بیمارستان اشاره و اظهار کرد: ما همچنان مشکل عدم پرداخت بیمه ها مواجه هستیم، تا مهر ماه امسال نزدیک به 26 میلیارد تومان و از ابتدای سال گذشته تاکنون مبلغ 50 میلیارد تومان بیمه ها به بیمارستان بدهکار هستند و ما سعی کرده ایم از محل اعتبارات دانشگاه اضافه کار، کارانه پزشکان و ... را پرداخت کنیم.

مظفری یکی از مشکلات بیمارستان را در زمینه پرداختی ها افاغنه و بیماران بلا صاحب دانست و گفت: با توجه به سکونت تعداد زیادی افاغنه در شهرستان و از طرفی اینکه این افراد اکثراً نمی توانند هزینه های درمانی را پرداخت کنند لذا در هزینه ها امیدواریم تمهیداتی برای بیمه شدن این افراد اندیشیده شود.

وی افزود: با همه این مسائل، با اجرای طرح تحول سلامت هیچ بیماری به بیرون از بیمارستان فرستاده نمی شود و بیمار نیازی به خرید تجهیزات پزشکی، دارو، انجام آزمایشات بیرون از بیمارستان نداشته و دغدغه ای در این زمینه ندارند.

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان عنوان کرد: در رابطه با بحث هتلینگ بیمارستان با پیگیری های ریاست دانشگاه و معاونت توسعه اعتبارات خوبی را جذب کردیم، دو بخش اطفال و مغز و اعصاب را به یک بخش اطفال و منتقل کردیم و اتاق های بیمارستان دو تخته خواهند شد.

مظفری افزود: در بخش اطفال که بزودی در دی ماه بهره برداری می شود که 42 تحت اطفال و 9 تخت پی آی سی یو یا آی سی یو اطفال دارد.

وی از افرایش تخت های ان آی سی یو نوزادان خبر داد و گفت: 6 تخت ان آی سی یو نوزادان داشتیم که کم بود و به 18 تخت افزایش پیدا خواهد کرد که امیدواریم در دی ماه به بهره برداری برسد که. نزدیک به 5/1 میلیارد تومان هزینه آن خواهد شد.

افزایش تخت بیمارستانی در مرکز علی ابن ابیطالب(ع)

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان در ادامه خبر داد: با هماهنگی با معاونت درمان ظرفیت تخت بیمارستانی را از 300 تخت به 550 تخت افزایش خواهیم داد که از این تعداد 510 تخت عادی و 40 تخت VIPخواهد بود که بخش VIP در قسمت فوقانی بخش آنکولوژی ساخته خواهد شد که برآوردی که انجام داده ایم 5/4 میلیارد هزینه دارد.

مظفری با بیان اینکه ساخت بخش آنکولوژی 3 میلیارد تومان هزینه دارد، ابراز داشت: برای ساخت این بخش، کمک افراد خیّر و نیکوکار نیاز داریم و از آنان می خواهیم در این زمینه ما را یاری کنند.

وی ادامه داد: اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) در 2 هزار و 700 مترمربع زمین و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان تا شهریور ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی به مستقل شدن بانک خون این بیمارستان اشاره کرد و گفت: برای بخش طب تصویری حدود 500 میلیون هزینه می کنیم که این بخش آماده شود.

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان پذیرش رزیدنت در این بیمارستان را یک تحول خواند و یادآور شد: با همکاری و مساعدت ریاست دانشگاه توانستیم رزیدنت داشته باشیم که 3 نفر در رشته رادیولوژی، 4 نفر در رشته داخلی و 4 نفر نیز در رشته بیهوشی هستند.

اضافه شدن دو اتاق عمل جراحی در بیمارستان

مظفری خاطرنشان کرد: 6 اتاق عمل داریم که در دستور کار داریم که 2 اتاق دیگر اضافه کنیم که نزدیک به 400 میلیون هزینه دارد که در سفر معاون وزیر بهداشت مقرر شد نصف این هزینه از سوی وزارت بهداشت متقبل شود. در این سفر همچنین آمبولانسی از سوی وزارت بهداشت به بیمارستان اهدا شد.

وی ابراز داشت: لباس های بیمارستانی قبلاً با دستگاههای قدیمی شستشو می شدند که یک پیمانکار، دستگاههای مدرنی خریداری کرده است و نزدیک به 300 میلیون تومان در این رابطه هزینه کرده است.

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه در این بیمارستان گاهاً تا 5 عمل جراحی قلب در روز انجام می شود بیماران زیادی از سایر شهرها داریم که در این زمینه ساخت همراه سرا ضروری بود و در این رابطه همراه سرا توسط خیّر مرحوم نجم الدینی در حال ساخت است که در بهمن مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مظفری خاطرنشان کرد: با پیگیری های ریاست دانشگاه، دستگاه دوم آنژیوگرافی نصب خواهد شد و در حال خرید این دستگاه هستیم. همچنین دستگاه فلوروسکوپی با هزینه 800 میلیون تومان که 200 میلیون آن توسط یکی از خیّرین تأمین شده، خریداری شده است.

وی به ساخت لابی بیمارستان اشاره داشت و افزود: لابی داخلی با هزینه 300 میلیون کارهای آن را انجام داده ایم، لابی خارجی نیز از قسمت ورودی بیمارستان هزینه مورد پیش بینی آن نزدیک به 1 میلیارد و 200 میلیون است که طراحی شده و می تواند به صورت شکیل و زیبا فضای آرامی برای مردم خواهد بود.

وی ابراز کرد: بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان هزار و 113 نیرو از جمله پزشک، پرستار، نیروهای خدمات، کادر کارمندان، بهیاران و غیره دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)