کد خبر: ۱۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان:
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: 40 درصد بنگاه های تولیدی این استان بیشتر از تقاضا تولید می کنند که این مشکل با یافتن بازارهای خارجی و انجام صادرات قابل حل است.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: 40 درصد بنگاه های تولیدی این استان بیشتر از تقاضا تولید می کنند که این مشکل با یافتن بازارهای خارجی و انجام صادرات قابل حل است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، عباس جبالبارزی در نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی بر مبنای عرضه و تقاضا ایجاد نشده و بدهی معوق آنها در طول سال‌ های گذشته 10 برابر شده که همین مسئله موجب نیمه راکد شدن این بنگاه ها شده است. 

وی ادامه داد: مدیران این بنگاه ها باید در صورتی که بنگاه توجیه اقتصادی ندارد، آن واحد را تعطیل و یا تغییر کاربری دهند و یا اینکه به دنبال شریک و سرمایه گذار باشند.
وی خاطرنشان کرد: راه حل این مشکل صادرات و تشکیل شرکت های مدیریت صادرات توسط بخش خصوصی برای یافتن بازارهای خارجی است تا حلقه ‌ای بین تولیدکننده و مصرف کننده باشند. 

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان با اشاره به افزایش سهم مالیات این استان در بودجه 96 افزود: واحدهای صنعتی همچنان با مشکل کمبود تقاضا روبرو و مسئله رکود برطرف نشده است و اگر قرار باشد سهم مالیات استان کرمان به جای 10 درصد (که همین هم قابل قبول نیست) 30 درصد افزایش یابد شرایط از این هم بدتر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در ابتدا طرح رونق تولید برای کمک به هفت هزار و 500 بنگاه صنعتی راکد و نیمه راکد در نظر گرفته شد گفت: این طرح در اجرا دچار معایبی شد و بخش‌ هایی از آن عملی نشد. 
عباس جبالبارزی با اشاره به مزایای طرح رونق تولید عنوان کرد: در این طرح افراد دارای چک برگشتی و بدهی معوق می توانستند از تسهیلات استفاده کنند در حالی که در گذشته اینگونه نبود که باید از این اقدام تقدیر کرد.

وی به معایب اجرای طرح رونق تولید اشاره و ادامه داد: نوبخت معاون رئیس جمهور در ابتدای سال نرخ تسهیلات این طرح را ارزان و 10 درصد اعلام کرد اما در آیین نامه، همان نرخ شورای پول و اعتبار یعنی 18 درصد در نظر گرفته شد و سپس اعلام کردند که اگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی منابعی به عنوان یارانه به این طرح اختصاص دهد آن را اعمال می کنند که به گفته رئیس کل بانک مرکزی چندان نباید روی آن حساب کرد.

جبالبارزی افزود: بسیاری از بانک ها به افراد دارای چک برگشتی و یا بدهی معوق که شامل دریافت تسهیلات این طرح می شوند اعتماد ندارند و به همین دلیل در مواردی به ویژه در مورد وثیقه ها سختگیری می کنند که درخواست داریم بانک ها محل بنگاه‌ ها را نیز به عنوان وثیقه بپذیرند تا روند ارائه تسهیلات روان تر شود. 

وی خاطرنشان کرد: بعضی افراد نیز اذعان دارند بانک ها با ارائه این تسهیلات بدهی معوق آنها را تسویه می کنند و در واقع در بسیاری از بانک ها جابه جایی انجام گرفته و سرمایه در گردش به بنگاه ها تزریق نشده است.
وی به نرخ بالای بهره بانکی اشاره و تصریح کرد: توصیه می کنیم در صورت نیاز به منابع مالی از شریک استفاده کنید و تا می توانید وام نگیرید زیرا نرخ بهره بانکی در کشور ما قابل مقایسه با کشورهای رقیب نیست. 

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه با وجود همه اصرار دولت و بخش خصوصی، بانک ها در اجرای طرح رونق تولید، عملکرد مطلوبی نداشتند گفت: تاکنون 322 مورد تسهیلات این طرح به ارزش 2 هزار و 279 میلیارد ریال پرداخت شده که از نظر تعداد 3.49 درصد و از نظر مبلغ پرداختی 3.47 درصد کل تسهیلات این طرح در کشور است. 

امین غفاری نژاد افزود: حساسیت این طرح به بدنه بانک‌ ها منتقل نشده و بانک ها برای ارائه این تسهیلات 30 مورد مدرک از متقاضی درخواست کردند که همین موضوع موجب ریزش تعداد متقاضیان استفاده از این تسهیلات شد. 
وی خاطرنشان کرد: آئین نامه بانک ها در پرداخت تسهیلات بسیار با یکدیگر متفاوت است و متاسفانه دستورالعمل های متفاوت بانک ها متقاضیان را سردرگم و سلیقه‌ ای عمل کردن کار کارشناسی را سخت می کند.

در این نشست که با حضور نماینده اداره کل امور مالیاتی استان، مشکلات و مسائل این بخش مطرح و امکان استفاده از مزیت های مواد 31 و 35 قانون رفع موانع تولید بررسی شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)