کد خبر: ۱۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
در مجمع عمومی عادی انجمن خرمای استان کرمان، انتخابات برگزار و اعضای هیات مدیره‌ی دور جدیدِ فعالیتِ این انجمن معرفی شدند.
در مجمع عمومی عادی انجمن خرمای استان کرمان، انتخابات برگزار و اعضای هیات مدیره‌ی دور جدیدِ فعالیتِ این انجمن معرفی شدند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، در این مجمع، محسن رشیدفرخی، حامد بدرآبادی، احمد فرید، محمدحسین اکبری، غلام‌رضا سیستانی، مصطفی عامری، سیدیوسف سجادی، علی‌رضا غضنفری‌پور و حسین عامری، به‌عنوان اعضای اصلی و علی عزیرآبادی و کوروش یزدی‌پور، به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

هم‌چنین در نشست مجمع فوق‌العاده‌ی انجمن خرما، افزایش اعضای هیات مدیره از 7 نفر به 9 نفر و افزایش مدت فعالیت اعضای هیات مدیره نیز، از دو سال به چهار سال تصویب شد.
رییس انجمن خرمای ایران و کرمان در این نشست گفت: انجمن خرمای استان کرمان در چهار سال گذشته با وجود همه‌ی کم‌بودها، توفیقات بسیاری به‌دست آورده است.

محسن رشیدفرخی افزود: به‌نظر می‌رسد تا سال 2020 میلادی، پسته‌ی کشور ما دیگر در دنیا مطرح نخواهد بود و باید چاره‌ای اندیشیده شود که بتوان خرما را جایگزین این محصول کرد.
وی بیان کرد: آمریکا همان‌طور که در تولید پسته با حجم زیاد و با قیمت تمام‌شده‌ی پایین کار می‌کند، برای خرما نیز همین سیاست را در پیش گرفته است.

رشیدفرخی با اشاره به این‌که در این شرایط چاره‌ای جز کاهش قیمت تمام‌شده در واحد سطح، افزایش بهره‌وری و جدی گرفتن بحران آب نداریم، گفت: برای جبران کم‌بود آب، اگر انتقال آب نیز انجام شود، مربوط به بخش صنعت و شرب است و تنها راه نجات در بخش کشاورزی، استفاده از منابع موجود است. 

وی ادامه داد: قصد داریم با پی‌گیری‌های انجمن ملی خرما بتوانیم صد درصد مخارج آب‌یاری‌های تحت‌فشار را از طریق بانک‌ها به‌صورت 80 درصد بلاعوض و 20 درصد تسهیلات با بهره‌ی کم‌تر از 10 درصد تامین کنیم.

رییس انجمن ملی خرما با بیان این‌که 93 درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است، گفت: در حال حاضر، تراز آب منفی 16 درصد است که اگر بتوان آن را جبران کرد، در شرایط فعلی باقی می‌مانیم و تنها راه آن نیز استفاده‌ی بهینه از آب در کشاورزی است.

در ادامه‌ی این نشست نیز موسس انجمن خرمای کرمان به‌عنوان اولین انجمن خرمای کشور گفت: تولید محصولات کشاورزی کاری بسیار سخت و طاقت‌فرساست که در این بین تولید محصول خرما بسیار پردردسر است. 

مهدی ایرانی کرمانی افزود: اتحاد در بین فعالان صنعت خرما در قالب تشکل‌ها، نیاز امروز این صنعت است؛ زیرا از این طریق سرمایه‌ی اجتماعی و کارایی این محصول نیز افزایش می‌یابد.
وی بر اتحاد، اعتماد به یک‌دیگر، پرهیز از تخریب یک‌دیگر و به‌دنبال منافع جمع بودن تاکید و بیان کرد: موضوع مهم توسعه‌ی اقتصادی خرما، باید مدنظر همه‌ی اعضای انجمن باشد.

ایرانی کرمانی در ادامه، درخواست کرد اعضای این انجمن برای تداوم چاپ انتشار خبرنامه‌ی خرما حمایت‌های لازم را انجام دهند تا این نشریه که روزی در کشور سرآمد بود، بتواند به جایگاه گذشته‌ی خود بازگر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)