کد خبر: ۱۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره

پیش از این خبرهایی درباره واگذاری یک زمین در منطقه ۱۳ به عباس جدیدی منتشر شده بود. او گفته بود این زمین متعلق به یک خیریه است و البته قرار است درآن یتیم خانه ساخته شود، اما دادستان تهران گفته زمینی با موقعیت تجاری و اداری به یک عضو شورا با خیریه واگذار شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شب گذشته روابط عمومی دادستانی تهران، گزارش نشست بیستمین شورای معاونان دادستانی را منتشر کرد.

در بخشی از این گزارش، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره رسیدگی به پرونده املاک نجومی گفته است: «بعضاً واگذاری‌های دیگری نیز از سوی شهرداری تهران انجام شده که از آن جمله پرونده یکی از اعضای شورای شهر است که، ملکی با موقعیت تجاری و اداری در قالب انجمن خیریه واگذار شده است.»

اما این خیریه کدام است؟ تا پیش از این درباره واگذاری زمین به خیریه‌ای که همسر شهرداری تهران در آن عضو بود، خبرهایی منتشر شده بود. اما عباس جدیدی هم متولی خیریه‌ای‌است که ظاهرا می خواهد در خیابان پیروزی، یتیم‌خانه بسازد. (این گزارش را بخوانید)

سال گذشته محسن سرخو، در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره این زمین مسایلی را مطرح کرده بود. و در تذکری به شهردار در خصوص بلاتکلیفی قطعه زمینی واقع در خیابان پیروزی گفته بود: قطعه زمینی واقع در خیابان پیروزی نبش خیابان طبرسی که بنا بود مجتمع ایستگاهی مترو احداث شود، در بلاتکلیفی است.

به گفته او دستور نقشه توسط شهرداری منطقه 13 و کمیسیون ماده 5 برای احداث 46 واحد تجاری و 24 واحد اداری ترسیم شده که در مجموع 11847 متر مربع اعیانی برای پیش بینی این ساختمان در نظر گرفته شده که هنوز احداث نشده است.

اما تابستان امسال، عباس جدیدی در یک نشست خبری درباره این زمین گفت: این قطعه زمین به یتیم خانه اختصاص داده شده و تقریبا 6 ماه پیش ساخت آن کلنگ خورد و در حال حاضر گودبرداری انجام شده و قرار است به عنوان یکی از مهمترین مراکزی که در جهت رفاه ایتام شهر تهران، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و کاهش آسیبهای اجتماعی که بخش اعظم آن را کودکان رقم می زنند شمرده شود. این مرکز یکی از مهمترین مراکز شهرداری تهران برای کاهش آسیبهاست.

جدیدی درباره صدور پروانه ساخت 11هزار و 800 متری تجاری و اداری برای این زمین گفت: خدا را شکر همه موضوعات در سیستم اتوماسیون شهرداری وجود دارد و اگر وارد این سیستم شوید متوجه می شوید جواز و پروانه این زمین مربوط به ساخت یتیم خانه و دارالایتام است و مربوط به شخص نیست. این پروژه متعلق شهرداری است . اعضای این NGO که آنجا عملگی می کنند دارند پروژه شهرداری را می سازند.

او گفت: نه زمینی به کسی داده شده و نه سندی به نام کسی خورده. این پروژه شهرداری است و زمین آن متعلق شهرداری است و سندش هم به نام شهرداری تهران است. عده ای خیر مدرسه ساز جمع شده اند برای قبر و قیامت خود، پروژه شهرداری را می سازند و مربوط به کسی هم نیست. ما نیز اینجا هستیم تا از این NGO ها حمایت می کنم. اصلا وظیفه ذاتی ما این است.

او درباره اینکه آیا از اعضای خانواده او، کسی درمجموعه بنگاه خیریه سازنده این زمین مشارکت دارد، توضیح داد: نفس کار را ببینید، کار انتفاعی نیست. مضافا اینکه ساخت یتیم خانه بخش آسان کار است. اینجا مرکزی است که حدود 600 کودک کار و خیابان را زیر پر و بال دارد و چشم و چراغ مدیریت شهری خواهد شد. فارغ از پوشاک، تحصیل، لباس و مکان و مسایل دیگر، صبحانه و نهار و شام هر یک از این کودکان روزی 20 هزار تومان هزینه دارد. این کار انتفاعی نیست. باید همه در دار الایتامها وارد گود شویم، در این ان‌جی او، 16 نفر از بازاری و خیر مدرسه ساز جمع شده اند و دارند برای شهر کار می کنند. کجای قانون نوشته شده مثلا در امورات خیریه خانواده پدر و مادر من نمی توانند ورود کنند؟ پدر من حق دخالت در امور خیریه ندارد؟ کجای قانون چنین چیزی نوشته شده؟

عباس جدیدی درباره تذکر محسن سرخو، عضو شورای شهر در خصوص این زمین هم توضیح داد: برخی عزیزان متاسفانه این تصور برایشان به وجود آوردند که اینجا زمین گرفتند، خوردند، بردند و چاپیدند. آقا این حرفها نیست. تمام اسناد و مدارک، شسته و رفته موجود است. زمین به نام شهرداری و مال شهرداری است. مگر تنها این NGO فعال بوده؟ صدها NGO کار می کنند و قدم برای مردم برمی دارند. حالا بخشی از کسانی که از خدا بی خبر هستند و در صدد سیاه نمایی کارهای درخشان در شهر تهران هستند این حرفها را می زنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)