کد خبر: ۱۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد
حمزه با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور و استان کرمان چشمگیر است، ادامه داد: هر چند بکارگیری اتباع بیگانه مجاز در مناطق جنوبی استان ممنوع شده اما شاهد بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در این مناطق هستیم.

احمد حمزه، نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن هشدار نسبت به حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور با بیان اینکه اتباع بیگانه غیرمجاز عمدتا از کشور افغانستان هستند، گفت: عمده اتباع خارجی در کشور  از  کشورهای افغانستان، عراق، سوریه و پاکستان بوده که بیشترین اتباع خارجی غیرمجاز در کشور را افاغنه تشکیل می دهند.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفت و آمد افراد خارجی به هر کشوری باید تابع ضوابط و  قوانین خاصی باشد، افزود: حضور افراد خارجی غیرمجاز تبعات اجتماعی، بهداشتی، اقتصادی و سیاسی برای کشور به همراه دارد به ویژه کشور ما که مورد طمع دشمنان قسم خورده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از بی توجهی نسبت به کنترل دقیق مرزها انتقاد کرد و گفت: متاسفانه عدم کنترل درست مرزها باعث شده  افاغنه غیرمجاز به راحتی از طریق مرزهای شرقی وارد کشور شوند.

حمزه با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور و  استان کرمان چشمگیر است، ادامه داد: هر چند بکارگیری اتباع بیگانه مجاز در مناطق جنوبی استان ممنوع شده اما شاهد بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در این مناطق هستیم. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم با یادآوری اینکه اتباع بیگانه غیرمجاز در تمامی مشاغل و فعالیت های استان کرمان مانند تجارت پسته، خدماتی، خیاطی، تعمیرکار ماشین و صافکاری و دیگر اصناف حضوری فعال دارند، تصریح کرد: در حالی کارفرمایان این افراد را به راحتی در مشاغل کشور به کار می گیرند که معضل بیکاری در کشور بیداد می کند.

وی با یادآوری اینکه حضور اتباع خارجی غیرمجاز بیانگر سوء مدیریت و عملکرد ضعیف وزارت کشور و دستگاه های نظارتی است، گفت: کشور ما به دلیل رافت اسلامی، حس انسان دوستی و نوع دوستی در رابطه با افاغنه فراتر از حقوق بشر عمل و رفتار کرده و در شناسایی و برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز اهمال کاری می کند در حالی که ممکن است از ناحیه این افراد آسیب های  سیاسی و امنیتی زیادی متوجه کشور شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم، افزود: رفتار ما با افاغنه به گونه ای است که حتی سازمان های جهانی هم به درستی بر این امر اذعان دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه برخوردها با کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز می کنند سختگیرانه نیست، گفت: باید قوانین لازم در این رابطه تصویب و نظارت ها بر عملکرد کارفرمایان بیشتر شود.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم برخورد قاطع و تشدید مجازات کارفرمایان برای بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز، یادآور شد: باید با کارفرمایانی که با بی توجهی نسبت به کارگران داخلی بازار کار کشور را به صورت گسترده در اختیار اتباع بیگانه قرار می دهند به صورت جدی و قاطع برخورد و مجازات های شدیدی را در مورد آنها اعمال کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ساماندهی اتباع بیگانه در کشور تاکید کرد و گفت: در جهت شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور اتباع بیگانه در کشور باید ساماندهی شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

پربازدید ها

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)