کد خبر: ۱۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
ائمه جمعه در خطبه های خود چه گفتند
محور خطبه های نماز جمعه استان بیان اهمیت حادثه روز 9 دی، انتقاد از انتشار حقوق شهروندی , عدم پیگیری حقوق های نجومی و انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت را تشکیل می داد .

محور خطبه های نماز جمعه استان بیان اهمیت حادثه روز 9 دی، انتقاد از انتشار حقوق شهروندی , عدم پیگیری حقوق های نجومی و انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت را تشکیل می داد .

نام شهر

نام خطیب

چکیده خطبه

کرمان

حجت‌الاسلام مهدی عربپور

مسأله رشد جمعیت در خانواده‌ها جدی گرفته شود و همه مسؤولان هم بر این مسأله تاکید فراوان دارند.

برخی افرادی که در تظاهرات حضور داشتند زمانی که متوجه شدند این حرکت یک فتنه است در راهپیمایی 9 دی همگام با مردم در خیابان‌ها حضور پیدا کردند و مواضع خود را اعلام داشتند اما هنوز بعضی افراد مواضع خود را نشان نمی‌دهند اما رافت نظام اسلامی سبب شده تا این افراد همچنان حضور داشته باشند.

سیرجان

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی

امروز هم این اتحاد و بصیرت و تبعیت از رهبری بیشتر از پیش حاکم باشد چرا که دشمن همیشه به فکر توطئه و فتنه علیه نظام اسلامی و ملت ایران است.

ملت ایران منتظر پاسخ قاطع دولت به این بدعهدی هستند و نباید فراموش کنیم که جوانان ما آمادگی در کسب پیشرفت‌های هسته‌ای را دارند.

رفسنجان

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور

مردم دچار مشکلات و گرفتاری‌ها و بیکاری هستند و رنج می‌برند، دولت باید سیاست‌گذاری درست انجام می‌داد، آمار 700 هزار شغل کجاست، رشد 7.4 درصد اقتصادی که اعلام می‌کنید، کجاست.

جیب مردم رشد اقتصادی را اعلام می‌کند نه بانک مرکزی، الان نه بنایی هست، نه کشاورزی و نه کار دیگری، عده زیادی مراجعه می‌کنند برای کار به دفتر ما و می‌گویند کاری نیست که انجام دهید.

برخی که انتقاد می‌کنند را متهم می‌کنند و برخی رسانه‌ها تنها بوق تبلیغاتی دولت شده‌اند.
رکود مطلق در جامعه ایجاد شده و نه زمینی خرید و فروش می‌شود نه ساخت و سازی وجود دارد، اما قیمت مصالح ساختمانی بالا رفته است و نباید این آمارهای کذب فاحش اعلام شود و مردم را گول بزنند اما مردم بصیر هستند و می‌دانند که چه کسی حقیقت می‌گوید.

عنبرآباد

حجت‌الاسلام رضا سالاری

فتنه‌های بزرگی چون فتنه بنی‌صدر، فتنه 78 و فتنه 88 فراموش نشدنی است گرچه هنوز بعضی وقتی صدای بصیرت سیاسی را می‌شنوند بر می‌آشوبند.

ملت و رهبری همچنان منتظر برخورد با موضوع سؤال برانگیز حقوق‌های نجومی هستند.
مسؤولان باید کشور را از فضای اشرافی‌گری بیرون بیاورند و حقوق‌های نجومی را به بیت‌المال برگردانند، چرا که قضیه اختلاس‌ها دارد به شهرهای کوچک نیز می‌رسد.
کلید حل مشکلات اقتصادی در نیویورک، لوزان و انگلیس نیست بلکه تجربه نشان داده با تولید و ابزارهای سیاست‌های اقتصادی این قفل باز می‌شود.

بم

حجت الاسلام دانشی

وقع داریم کاستی های اندکی که وجود دارد مورد توجه قرار گیرد و عنایت دیگری به شهر بم داشته باشند چراکه همانطور که همه مسئولان اطلاع دارند هنوز تعدادی مدرسه داریم که بصورت کانکسی اداره می شود و شاید کسی پس از گذشت ۱۳ سال از زلزله بم این مسئله باورش نشود.

عدم بازسازی تعدادی از مساجد مهم شهرستان علیرغم اینکه چند سال است که این مسئله را یادآور می شویم از دیگر موارد است و از جمله این مساجد باید به مسجد سید، مسجد باستانی وکیل و مساجد دیگر باید مورد توجه قرار گیرد و مقدار کمی هم که از بحث بازسازی باقی مانده تکمیل شود.

برخی تبعیض هایی است که وجود دارد که نمونه بارز آن جاده بم-کرمان است که هرچند رو به اتمام است اما بیان می شود کمبود اعتبار داریم در حالی که در برخی نقاط استان کوه ها را هموار می کنند و دستشان هم درد نکند، چگونه آنجا اعتبار است اما در منطقه بم اعتبار نیست!

چطور برای جنوب استان به اذعان استاندار ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مستقل در نظر گرفته می شود چرا این اعتبارات برای جنوب هست و برای شرق استان نیست؟

 فتنه از نظر همه گروه های سیاسی مذموم است.

گر بخواهیم وارد جزئیات شویم باید هر هفته هر دو خطبه نماز را به بیان اینکه فلان مسئول که توقع از او نیست هنوز در رویای برجام به سر می برد، هر چند قصد سیاه نمایی نداریم اما باید پرسید اگر همین مقدار دستاورد هم داشته در مقابل چه دستاوردهایی را دادیم که این اندک را به دست آوردیم، آیا حق همین اندک دستاورد بوده است.

زرند

حجت الاسلام ابراهیمی

شایعاتی در ارتباط با مصلی پیامبراعظم(ص) زرند ایجاد کرده اند و قسمتی از زمین آنرا غصبی اعلام کرده اند درصورتی که با تلاش های امام جمعه اسبق زرند این زمین حدود ۲۰سال پیش از طریق مراکز قانونی برای ساخت مصلی واگذار شده و هیچگونه مشکلی ندارد.

جهان به سمت نابودی استکبار در حرکت است و آینده جهان به این صورت ترسیم شده که بسیار روشن و در اختیاراسلام ناب محمدی خواهد بود و این نزدیک است، همانطور که رهبر فرمودند اسرائیل ۲۵سال آینده را نخواهد دید.

راور

حجت الاسلام و المسلمین علی تویسرکانی

تاثیر حماسه ۹ دی اگر بیشتر از ۲۲ بهمن نباشد کمتر از آنهم نیست.

سران فتنه هنوز بخاطر اشتباهات خود ابراز پشیمانی نکردند و اینها انقلابی نبوده و نیستند و خسارتی که به نظام و انقلاب وارد کردند قابل جبران نیست.

آسمینون

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌نیک

وعده‌های جدید با عنوان حقوق شهروندی دردی از مردم و جوانان دوا نمی‌کند، چراکه مردم از بی‌عدالتی و تبعیض و عدم برخورد با فیش‌های نجومی رنج می‌برند.

 چرا پس از چهار سال و در روزها و ماه‌های پایانی عمر دولت، رئیس‌جمهور به‌یاد این منشور افتاده و از آن رونمایی می‌کند و آیا واقعاً منشور حقوق شهروندی است یا آن‌طوری که بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران معتقد هستند، این منشور انتخاباتی است.

رئیس جمهور در این سخنرانی خود متوسل به آمارهای باورناپذیر شدند از جمله رشد اقتصادی 7.4 درصد کشور در شش ماهه نخست 95 و ایجاد 700 هزار شغل در سال 95 و ... این آمارها در واقع یادآور وعده‌های قبلی مبنی بر حل مشکلات در 100 روز، رفع همه تحریم‌ها، گشایش‌های روزانه در پسابرجام، بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی و سرشار کردن مردم از ثروت و ... است.

انار

حجت‌الاسلام حسن منتظری

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مانند هم و به منزله دو لبه یک قیچی هستند که قصدشان این است که مسلمانان را به جان هم بیندازند.

کوهبنان

حجت‌الاسلام عباس جعفری

سال‌های سال بود جمعی به دولت‌ها فشار می‌آوردند که با آمریکا مذاکره کنیم در حالی که حضرت امام خمینی (ره) این نوع مذاکره را مذاکره گرگ و میش می‌دانستند و مقام معظم رهبری نیز بر این مذاکرات خوش‌بین نبودند، اما وقتی مذاکره مستقیم صورت گرفت هم ملت ایران و هم جهانیان فهمیدند، آمریکایی‌ها در صدد کلاه‌گذاری هستند

 

ریگان

حجت‌الاسلام علی رنجبرماهانی

مسؤولان باید برای مهار ریزگردها در این شهرستان اعتبارات ملی و استانی اختصاص دهند.
نکته حائز اهمیت در حقوق شهروندی برای فتنه‌گران نباید حقی ثابت شود، آنها مجرم هستند و حق و حقوقی ندارند.


چرا مسؤولان ما به برخی از شهرستان‌های جنوبی را توجه ویژه قائل می‌شوند اما به شهرستان‌های شرقی هیچ توجهی نمی‌کنند.

منوجان

حجت‌الاسلام امین رضوانی

باید 9 دی را همتراز با 22 بهمن برشمرد و همانگونه که سالروز پیروزی انقلاب را جشن میگیریم، باید این روز حماسی را نیز جشن گرفت.

جیرفت

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور

اگر مساله فتنه در زمان امام خمینی (ره) رخ می‌داد، سران فتنه اعدام می‌شدند، اما امروز آنها مورد لطف نظام قرار گرفته‌اند و از مردم هم عذرخواهی نکرده‌اند.

 

اختلاس‌های جیرفت ثمره برخورد دولت در زمینه حقوق‌های نجومی است.


آیا وام‌هایی که به مردم با درصد بالا می‌دهند و موجب ضرر آنها می‌شود را جزو اشتغالزایی حساب می‌کنند و آیا از وام‌های بدون بهره‌ای که به افراد خاص داده می‌شود، چیزی گفته می‌شود.

الان جای مطرح کردن مشکلات شهروندی نبود، بیاییم مشکلات بیکاری مردم را برطرف کنیم، برای برنامه‌های حقوق شهروندی از بیت‌المال هزینه زیادی نشود، حقوق‌های نجومی یکی از خواسته‌های شهروندی است، پس چرا مسؤولان گزارش نمی‌دهند.

بخش اسماعیلی جیرفت

حجت‌الاسلام محمدحسین نوزایی

استقرار سپاه در صنعت کشور که نقش عمده‌ای در امنیت هوای کشور دارد، مایه افتخار و غرور هر ایرانی است

 در فتنه 88 فتنه‌گران خود فروخته‌ای بودند که به دنبال براندازی نظام و ضربه زدن به اصل ولایت فقیه اقدام به این برنامه کردند که به لطف خدا شکست سنگینی خوردند.

 

آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)