کد خبر: ۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان گفت: سال گذشته در استان کرمان کمترین تنش سیاسی را داشتیم و این فقط آرامش سیاسی نیست بلکه عقلانیت سیاسی است.
سیاست>دولت: استاندار کرمان گفت: سال گذشته در استان کرمان کمترین تنش سیاسی را داشتیم و این فقط آرامش سیاسی نیست بلکه عقلانیت سیاسی است.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان جیرفت افزود: کشوری که عقب افتادگی دارد چرا دعوای چپ و راست داشته باشیم. 

وی گفت: آنچنان صدای کرمان بلند بود که خیلی جاها از سیاست کرمان متاثر شد و این رویه را دنبال می کنیم زیرا هر جای این استان یک پتانسیل سرمایه گذاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در حوزه سیاست داخلی با درایت عمل کرد و با توجه به اختلافاتی که در گذشته وجود داشت امروز شاهد کمترین مشکل هستیم و در این مسیر هم دولت موفق بوده است.

رزم حسینی گفت: امسال که سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده یک نامگذاری بسیار هوشمندانه است و در سالی که باید با قدرت های جهانی مذاکره کنیم و موفق شویم نیاز به انسجام ملی داریم.

وی ادامه داد: جیرفت که آبستن مسایل سیاسی بود در زمینه آرامش، سال گذشته اول شد و مگر مثلث توسعه اقتصادی چه می گوید و جز توسعه حرفی دارد.

رزم حسینی بیان کرد: اگر ما توسعه اقتصادی را ایجاد کنیم دیگر بیکاری و اعتیاد را شاهد نیستیم و این حجم موافقت نامه های سرمایه گذاری در کشور کم نظیر است و نشان می دهد علایم اقتصادی آنقدر خوب بود که همه برای سرمایه گذاری آمدند و این با همدلی صورت می گیرد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: سال گذشته که دولت استقرار واقعی پیدا کرد با چالش های عدیده ای روبرو بود و در حوزه اقتصاد با توجه به شرایط بوجود آمده که بخشی ناشی از تحریم ها بود شاهد تورم 40 درصدی در اقتصاد ایران بودیم.

وی ادامه داد: دولت کنترل شدت تورم را در دستور کار قرار داد و بر اساس سیاست های مالی مبتنی بر عمل اقتصاد صورت گرفت و شخص رییس جمهوری متعهد شدند ما برای تقویت پایه پولی کشور به بانک مرکزی دست درازی نمی کنیم و این باعث شد که تورم به زیر 20 درصد کاهش پیدا کند.

رزم حسینی گفت: چالش بعدی دولت کاهش رکود است مثل کشورهایی که وابسته به نفت هستند اعتقاد دارند اول تورم را کنترل کنند بعد به کاهش رکود بپردازند که در این زمینه بانک جهانی هم در اقتصاد ایران پیش بینی خوبی کرد.

وی تاکید کرد: مبارزه با رکود باید با ابزارهای مختلف صورت گیرد و اولین اقدام این است که در چالش هسته ای باید به یک راهبرد برسیم و براساس سیاست رهبری نه جنگ نه تسلیم که این سیاست را پیش بردیم و مذاکرات با تیمی که کاربلد و از بچه های انقلاب بودند آغاز شد و نرخ امید اقتصادی در کشور افزایش یافت.

وی افزود: اقتصاد علایمی از خود بعد از مذاکرات نشان داد و دولت هم شدت تورم را کنترل می کند و هم رکود را که براساس ابلاغ سیاست های مقاومتی اقتصاد ایران را درون زا و زمینه را برای شکوفایی اقتصاد فراهم کند.

استاندار کرمان گفت: به علت عدم مدیریت نتوانستیم محصولات کشاورزی را صادر کنیم و امروز با مشکلات این بخش روبرو هستیم.

وی افزود: آیا باید این گونه باشد که آب داشته باشیم و مردم محروم باشند لذا می توان بخشی از این مشکلات را با همراهی و همدلی مردم و مسوولان مرتفع کرد.

وی ادامه داد: راستی آزمایی اجرا و پیشرفت طرح ها در دستور کار قرار دارد و سعی داریم اعتماد بین دولت و ملت را ایجاد و تقویت کنیم لذا در همین شش درصد کار راست آزمایی انجام و از همه طرح ها بازدید شده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: ما سقف سرمایه گذاری را افزایش نمی دهیم بلکه به نتیجه رسیدن طرح ها را دنبال می کنیم و اگر طرح جدید آمد به عنوان طرح پشتیبان از آن حمایت می کنیم زیرا باید این فرش قرمز را جمع نکنیم.

وی گفت: اعتقاد داریم فرماندار باید در دولت توسعه گرا کارهای فراتر از بخش دولتی انجام دهد.

وی بیان کرد: 17 درصد طرح های نیمه تمام استان کاهش پیدا کرد و از بیش از سه هزار طرح نیمه تمام 600 طرح به اتمام رسید.

استاندار کرمان افزود: در بخش طرح همیاران آب نیز استان کرمان از سرگردانی نجات پیدا کرد.

وی گفت: اجرای سند توسعه ورزش استان با 12 پایگاه شروع شده و استعدادیابی ها در این سند انجام خواهد شد.

رزم حسینی افزود: خدا را شکر می کنیم که در سال جدید هم از جنوب آغاز کردیم و اعتقاد داریم جنوب هم باید هم سطح شمال توسعه پیدا کند.

وی بیان کرد: قلعه گنج عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور را به خود گرفته که این یک الگوی توسعه در سطح کشور است که می تواند در شهرستان های دیگر تکثیر شود.

استاندار کرمان افزود: مشکل کشاورزی جنوب استان عدم مدیریت و برنامه ریزی کشت، برداشت و فروش است زیرا کشاورز ما نمی داند امسال گوجه فرنگی بکارد یا خیر.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم مرز هوایی را برای جیرفت مصوب کنیم بسیاری از مشکلات صادرات محصولات حل می شود و باید در بخش کشاورزی یک طرح جامع با همکاری خانه کشاورز تهیه شود.

رزم حسینی گفت: باید محصولاتی تولید کنیم که صرفه اقتصادی بالا و نیاز کمتری به آب داشته باشند و ظرفیت های تولید هر منطقه مشخص شود.

وی افزود: روز گذشته مجوزی از وزیر جهاد کشاورزی برای خرید محصول گوجه در صورت کاهش قیمت گرفته شد که در صورت نیاز این محصول خریداری می شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش همیاران آب هم بحث تغییر الگوی کشت را داریم و باید این زنجیره را به هم در استان پیوند دهیم.

استاندار کرمان از ائمه جمعه، روحانیون، دستگاه قضایی و مدیران اجرایی تقدیر کرد و افزود: از ماه آینده آهنگ انتخابات به صدا در می آید و ما پیشنهاد دادیم تحت عنوان منشور انتخابات صالح انتخاباتی را برگزار کنیم که خطوط قرمز رعایت شود که این منشور تا اوایل اردیبهشت تدوین می شود.

وی تصریح کرد: اگر کسی با تبلیغات دروغین خود فضا را متشنج کند باید شما با آن برخورد کنید و باید با درایت و تدبیر یک کار هوشمندانه صورت گیرد.

در پایان این نشست با اهدای لوح سپاس از تلاش های مدیریت شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان تجلیل شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)