کد خبر: ۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در شرایطی که وزارت راه‌ و شهرسازی آخوندی در طول ماه‌های گذشته بارها اعلام کرده آنچه در حال حاضر به عنوان وام مسکن ارائه می‌شود هیچ سنخیتی با بازار نداشته و باید افزایش پیدا کند، اما به نظر می‌رسد هنوز نهادهای مالی در ایران به این جمع‌بندی نرسیده‌اند که تغییری در مبلغ این وام به وجود بیاورند.
اقتصاد> راه و مسکن:در شرایطی که وزارت راه‌ و شهرسازی آخوندی در طول ماه‌های گذشته بارها اعلام کرده آنچه در حال حاضر به عنوان وام مسکن ارائه می‌شود هیچ سنخیتی با بازار نداشته و باید افزایش پیدا کند، اما به نظر می‌رسد هنوز نهادهای مالی در ایران به این جمع‌بندی نرسیده‌اند که تغییری در مبلغ این وام به وجود بیاورند.

به گزارش ایسنا وزیر راه‌ و شهرسازی چند روز قبل در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت وام 80 میلیونی مسکن به کجا رسیده است؟ تنها به این جمله قناعت کرد که همچنان پیگیر این موضوع است.

هرچند این صحبت وزیر راه‌ و شهرسازی نشان از آن دارد که هنوز آخوندی از دریافت موافقت بانک مرکزی برای بالابردن مبلغ تسهیلات مسکن ناامید نشده و در تلاش است تا امکانات موجود برای این مساله را فراهم آورد، اما با ابلاغ وام 35 میلیون تومانی بانک مسکن برای سال 1394 به نظر می‌رسد قدری کار دولت برای تغییر در این رویه دشوار باشد.

بانک مسکن به عنوان اصلی‌ترین منبع ارائه‌ی تسهیلات خانه در میان بانک‌های فعال در ایران برای سال 1394 نیز وام 35 میلیون تومانی که البته با مبلغ 10 میلیون تومانی جعاله به 45 میلیون تومان می‌رسد را ابلاغ کرده است که به معنی تداوم فرآیند تسهیلات مسکن در سال‌های گذشته است.

هرچند مسوولان این بانک اعلام کردند در صورتی که بانک مرکزی رویه پرداخت تسهیلات مسکن را اصلاح کند این دستورالعمل یکساله احتمال دریافت هرگونه تغییر را در خود دارد اما تا زمانی که طرح وزارت راه از سوی بانک مرکزی اعلام نشود هیچ شانسی برای افزایش مبلغ وام وجود نخواهد داشت.

این تفاوت دیدگاه بیشتر در یک حوزه به وجود آمده و در طول ماه‌های گذشته نیز راه‌حل خاصی برای آن پیدا نشده از یکسو وزارت راه‌ و شهرسازی به عنوان اصلی‌ترین مسوول در حوزه تامین حداقل امکانات مسکنی برای مردم بارها تاکید کرده که باید مبلغ وام مسکن به 50 درصد از مبلغ کل خانه برسد و از سویی دیگر بانک مرکزی معتقد است در شرایطی که دولت تمام توان خود را صرف پایین آمدن سطح پول پرفشار و به دنبال آن کاهش تورم کرده است ارائه‌ی وام 80 میلیونی چندان به صرفه نخواهد بود.

هرچند دو طرف در ماه‌های گذشته توانستند در یک نقطه به نام نوسازی بافت‌های فرسوده به اشتراک برسند و مبلغ وام را به 50 میلیون تومان برسانند اما به نظر می‌آید بانک مرکزی همچنان نسبت به افزایش مبلغ وام به 80 میلیون تومان دیوار دفاعی خاص خود را دارد و در این میان اصرار وزارت راه و شهرسازی برلزوم تغییر در این فرآیند نیز حداقل در سال 1394 به تغییری عمده منجر نخواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)