کد خبر: ۱۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
توصیف معاون رئیس جمهور از برهم زنندگان نماز جمعه یزد

همدلی نوشت :

 حالا دیگر اغتشاش‌گران یاد گرفته‌اند که در مکان‌های مقدس اعمال خود را پیگیری کنند. شاید دارند به مخالفان خود خبر می‌دهند که دیگر هیچ چیز جلودارشان نیست و منویات محفلی خود را فدای حرمت‌ها و قداست اشخاص و اماکن نخواهند کرد. اگر برخی تلاش می‌کردند، برهم زدن سخنرانی نوه امام(ره) را در حرم بنیانگذار نظام و در حضور رهبر انقلاب «خودجوش» جلوه دهند و آن را به احساسات «جوانان مذهبی که خون‌شان به جوش آمده» مرتبط سازند، تکرار این اتفاقات در چندسال گذشته به خصوص پس از ظهور محمود احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی کشور، نشان می‌دهد که این حوادث در یک طراحی محفلی و با اهداف از پیش‌تعیین شده و سازماندهی قبلی صورت می‌گیرد و در همه موارد اگرچه در شهرهای مختلف و اماکن مقدس متفاوتی صورت می‌گیرد، اما همگی «چهره آشنا» دارند. آن چنان که معاون پارلمانی رئیس جمهور که آخرین قربانی تحرکات این گروه در مصلای نماز جمعه شهر یزد بوده، می‌گوید. این گروه تاکنون تقریبا در بسیاری از شهرهای کشور و اماکن مقدسه مانور اقتدار خود را به نمایش گذاشته‌اند. یک روز در حرم امام(ره) سیدحسن خمینی هدف شعارهایشان شد و روزی دیگر علی‌اکبر ناطق نوری در مقدس‌ترین مکان ایران یعنی حرم امام رضا(ع). یک روز علی لاریجانی در حرم حضرت معصومه هدف پرتاب مهر وتسبیح‌شان قرار گرفت و روزی دیگر معاون پارلمانی رئیس جمهور در مصلای یزد. همو که می‌گوید «چهره این اغتشاش‌گران آشناست» معاون پارلمانی رئیس جمهور، که روز جمعه هفته گذشته در نمازجمعه شهر یزد حضور یافته بود، در حالی که مشغول ارائه عملکرد دولت بود، به ناگهان با پرتاب مهر و تسبیح از سوی اغتشاش‌گران مواجه شد و مجبور شد که سخنانش را کوتاه کند، روز گذشته در تشریح حادثه گفت‌: اغتشاش در سخنرانی‌ام هنگامی صورت گرفت که من راجع به دستاوردهای دولت و برجام سخن گفتم، اما نشد که آن را به انتها نرسانم. حسینعلی امیری ادامه داد: چند نفر سعی کردند در بین سخنرانی اغتشاش ایجاد کنند و فضا را به صورتی نا‌آرام کنند و نگذارند سخنرانی‌ام به انتها برسد، اما این عمل باعث نشد که من دست از سخنرانی بکشم و آن را نیمه‌کاره‌‌ رها کنم.

ذکر نام آیت‌الله خاتمی و آغاز حمله

امیری از نامی سخن به میان می‌آورد که مورد احترام ویژه مردم یزد بوده است و آن آیت‌الله سیدروح الله خاتمی است؛ روحانی مبارزی که امین امام و نماینده ایشان در سال‌های پس از انقلاب بوده است که به نظر می‌رسد در نگاه این اغتشاش‌گران انتساب وی به فرزندش سیدمحمد خاتمی و رئیس جمهور اسبق جمهوری اسلامی این مجوز را به آنان داده که گوینده را از صحنه خارج کنند. او خاطرنشان کرد: هنگامی که از آیت‌الله خاتمی و سایر علمای شهر یزد نام برده شد، شروع به شعار د‌اد‌ن کرد‌ند‌ که جمعیت هم با صلوات فرستاد‌ن اجازه ند‌اد‌ند‌ فضا متشنج شود‌. به هر حال آیت‌الله خاتمی از بزرگان این شهر بود‌ه‌اند‌ و همه برای ایشان و خانواد‌ه‌شان احترام زیاد‌ی قائلند‌ .معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه هنگامی که به دستاوردهای دولت اشاره شد، مخصوصا برجام و توافق هسته‌ای، بازهم عده‌ای شعار سر دادند، عنوان کرد: آن هنگام که صحبت از برجام به میان آمد، بازهم صد‌ای شعار به گوش رسید، منتها این‌بار صدا‌ها بلند‌تر از قبل بود، به نظر می‌رسید‌ د‌ر مسجد‌ پخش شد‌ه‌اند‌ که از هر گوشه صد‌ای شعار به گوش می‌رسید‌.

چهره اغتشاش‌گران آشناست

او در ادامه افزود: فضا به قد‌ری متشنج و بی‌نظم شد‌ که صدایی شنیده نمی‌شد، اما مانع نشد که سخنرانی‌ام را به اتمام نرسانم. امیری گفت: بعد‌ از نماز هم شعار‌ها اد‌امه پید‌ا کرد‌ و شعار «مرگ بر فتنه‌گر» هم به «مرگ بر منافق» اضافه شد‌ه بود‌ و شعارد‌هند‌گان حتی به هشد‌ارهای نیروی انتظامی و مرد‌ی که پشت بلند‌گو جمعیت را به آرامش د‌عوت می‌کرد‌، توجهی نداشتند. امیری در پاسخ به این سوال که هویت شعار دهندگان مشخص شد یا خیر، اظهار کرد: من نامشان را نمی‌د‌انم، ولی چهره همه این‌ها برای ما آشناست و د‌ر همه مراسم‌ها با برنامه حضور د‌ارند‌ و معمولا هر فرصتی به د‌ست بیاورند‌ د‌ست به چنین اقد‌اماتی می‌زنند‌.

مسئول نماز جمعه محکوم نمی‌کند

اگرچه برخی از نمایندگان مجلس و چهره‌های سیاسی و مذهبی، از جمله امام جمعه شهر یزد این موضوع را محکوم کرده‌اند، اما حجت‌الاسلام سید رضا تقوی؛رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گفت‌ئگویی که روز شنبه با خبرآنلاین داشته ترجیح می‌دهد که این حرکت را که در مجموعه تحت امرش صورت می‌گیرد محکوم نکند و آن را به سخنان سخنران نسبت دهد، در حالی که سخنران مشغول ارائه عملکرد دولت بوده است. او می‌گوید:«ما همیشه گفتیم و می‌گوییم. نه سخنران گوش به حرف می‌کند و نه نمازگزاران. سخنران مطالب تند می‌گوید نمازگزاران هم جوش می‌آورند برخورد پیش می‌آید، حال آنکه در نماز جمعه واقعا نباید چنین برخوردهایی صورت گیرد. ما از همه می‌خواهیم که توجه کنند. نماز جمعه محل برخورد و درگیری نیست، ولی خوب وقتی سخنران مطالبی را می‌گوید که احساسات مردم را تحریک می‌کند، طبعا ما جلوی مردم را نمی‌توانیم بگیریم، چون اختیارشان دست ما نیست.» او البته در برابر این پرسش که «درست است مهر و تسبیح که از نمادهای دینی هستند ابزار اعتراض شوند؟» هم ترجیح می‌دهد که موضع نگیرد و بگوید:«اینها را نمی‌توانیم بگوییم. من دارم کلی سیاست‌ها را می‌گویم، آیا دنبال این هستید که چیزی بگیرید و این را در فضای مجازی بگذارید. نه هدف ما این نیست. بالاخره اینها جزء نمادهای دینی هستند... شماها که اصلا دنبال خبر نیستید، دنبال دعوا درست کردن هستید.»

حاشیه امنیت اغتشاش‌گران

این سخن معاون پارلمانی رئیس جمهور که روزگاری معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور بود، مبنی بر این که چهره اغتشاش‌گران آشناست، یک معنای دیگر هم می‌دهد و آن این است که این‌ها پیاده‌نظام محافلی هستند که طی سال‌های گذشته خود را به فضای سیاسی معرفی و تحمیل کرده‌اند. از همین‌روست که برخی از مسئولان ترجیح می‌دهند که در این باره سکوت کنند و اگر هم مجبور به واکنش شوند، تقصیر را به گردن هرکسی به غیر از اغتشاش‌گران بیندازند و این موضوع خبر از حاشیه امنیتی می‌دهد که این گروه از قبل آن می‌توانند اقدامات قانون‌‌شکنانه و البته ضدارزشی خود را طراحی، ساماندهی و اجرا ‌کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)