کد خبر: ۱۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
بیانیه حزب در حمایت از منتجب‌نیا و تکذیب سخنگو

همدلی نوشت :

 ماجراهای استعفای قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنان ادامه دارد. 
روز گذشته دو خبر در باره این حزب منتشر شد که خبر دومی، خبر اولی را رد می‌کرد.
 ابتدا خبری در نیمه روز گذشته از جانب «روابط عمومی» حزب در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت که گویای آن بود که هنوز استعفای منتجب‌نیا توسط شورای مرکزی اعتماد ملی پذیرفته نشده است. از سوی دیگر تنها چند دقیقه بعد سخنگوی حزب در گفت‌وگو با ایلنا خبر روابط عمومی حزب را تکذیب کرد. 

شورای مرکزی اعتماد ملی، استعفای منتجب‌نیا را نپذیرفته است 

ساعت 12 ظهر دیروز بود که خبرگزاری ایرنا به نقل از روابط عمومی حزب اعتماد ملی خبر داد که خبرهای منتشر شده در روز یکشنبه مبنی بر پذیرش استعفای دبیرکل صحت ندارد. حزب اعتماد ملی در این اطلاعیه اعلام کرد استعفای قائم‌مقام این حزب هنوز پذیرفته نشده و تصمیم‌گیری نهایی به شورای مرکزی واگذار شده است. به گزارش روابط عمومی حزب اعتماد ملی، در جلسه چهارشنبه گذشته، اکثریت اعضای شورای مرکزی بر نپذیرفتن این استعفا و تلاش برای راضی کردن آقای منتجب‌نیا، اصرار کردند و مقرر شد در صورتی که تلاش‌ها برای ادامه فعالیت ایشان به نتیجه نرسید، مجددا برای گرفتن تصمیم مقتضی در جلسه آتی شورای مرکزی هم‌فکری شود. 

تکذیبیه سخنگوی حزب

با این حال حدود 50 دقیقه بعد، خبرگزاری «ایلنا» در گفت‌وگو با اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب، خبری را منتشر کرد که دوباره خبر روابط عمومی را تکذیب می‌کند. 

گرامی‌مقدم درباره بیانیه‌ای که در اختیار برخی از خبرگزاری‌ها قرار گرفته مبنی بر اینکه «شورای مرکزی حزب اعتماد ملی استعفای قائم‌مقام این حزب را نپذیرفته است» می‌گوید: وجود چنین بیانیه‌ای را تکذیب و تاکید می‌کنم مواضع شورای مرکزی و دبیر کل از سوی سخنگوی اعلام می‌شود و روابط عمومی فقط انعکاس‌دهنده اخبار شورای مرکزی، مصاحبه‌های سخنگو یا دبیر کل است. 
او خاطرنشان می‌کند: بر اساس ماده ۲۵ اساسنامه حزب اعتماد ملی باید ابتدا کمیته روابط عمومی به موافقت شورای مرکزی برسد و پس از آنکه مسئول این روابط عمومی مشخص شد، فعالیت خود را آغاز کند، که این روند اساسنامه‌ای در مورد روابط عمومی حزب اعتماد ملی صورت نگرفت. 

این عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی عنوان می‌کند: آقای منتجب‌نیا در حالی برای روابط عمومی حکم صادر کردند که ماه‌ها بود از حزب قهر و در جلسات شرکت نمی‌کردند. در‌‌ همان زمان نیز هم اعضای کمیته اجرایی در خصوص این رفتار خلاف اساسنامه‌ای تذکر دادند و بعد از آن مقرر شد در شورای مرکزی کمیته‌های جدیدی که تصویب می‌شود به رای گذاشته شوند و پس از موافقت شورا فعالیت‌های خود را آغاز و ادامه دهند. 

گرامی‌مقدم تاکید می‌کند: بنابر این تا مشخص شدن وضعیت همه مواضع، اخبار و اطلاعات از سوی سخنگو اعلام خواهد شد. 

کمیته شش نفره اعتماد ملی برای ارتباط با شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان

گرامی‌مقدم به جلسات صورت گرفته توسط شورای مرکزی اشاره کرده و می‌گوید: ۲۱ آبان شورای مرکزی جلسه فصلی خود را برگزار کرد که پس از رایزنی‌های مختلف با آقای منتجب‌نیا و ارائه پیشنهادهای مختلف قرار شد شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با شورای عالی سیاست‌گذاری در قالب کمیته تعامل با یکدیگر همکاری داشته باشند. پس از این تصمیم ۶ نفر از اعضای این شورا با رای پنهان برای کمیته تعامل انتخاب شدند. 

سخنگوی حزب اعتماد ملی عنوان می‌کند: اما بازهم با وجود این ابراز نظر از سوی آقای منتجب‌نیا ما به ایشان اصرار کردیم که با کمیته تعامل همکاری داشته باشند. او ادامه می‌دهد: یک جلسه دیگر نیز در ۲۸آبان در منزل ایشان با کمیته تعامل تشکیل شد که باز هم در مورد نحوه تعامل با شورای عالی سیاست اختلاف نظر وجود داشت، ایشان اصرار داشتند با شورای عالی سیاست‌گذاری نباید همکاری کرد و اعتماد ملی نباید در آن نماینده‌ای داشته باشد. 

اختلاف منتجب‌نیا و کمیته شش نفره بر سر شورای سیاست‌گذاری

سخنگوی حزب اعتماد ملی تاکید می‌کند: منافع ملی بر منافع حزبی و جناحی ارجحیت دارد، در انتخابات سال ۹۲ و ۹۴ اصلاح‌طلبان نشان دادند هرگاه به صورت جبهه‌ای وارد میدان شدند پیروز از آن بیرون آمده‌اند. 

او اضافه می‌کند: پس از این جلسات، جلسه دیگری نیز بین اعضای کمیته تعامل و سیدمحمد خاتمی تشکیل شد. اعضای کمیته تعامل برای دعوت از آقای منتجب‌نیا اصرار داشتند که تاکنون بی‌نتیجه مانده است. ما بار‌ها از ایشان دعوت کردیم که تشریف بیاورند اما چنین اتفاقی فعلا نیفتاده است.

نامه به دبیر کل برای کسب راه حل 

گرامی‌مقدم به نامه‌ای که از سوی قائم‌مقام حزب اعتماد ملی به دبیر کل این حزب نوشته شده اشاره کرده و می‌گوید: آقای منتجب‌نیا طی نامه‌ای انصراف خود را به دبیر کل حزب اعلام کردند و در جلسه‌ای که اول دی ماه با حضور فاطمه و حسین کروبی برگزار شد، آنان نیز بر نوشتن نامه انصراف به دبیر کل صحه گذاشته و تاکید کردند دبیر کل محترم خواسته‌اند که این مسئله توسط شورای مرکزی پیگیری و حل شود. 

تصمیم به ابقا در قائم‌مقامی؛ به عهده خود منتجب‌نیا

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطرنشان می‌کند: در جلسه شورای مرکزی که روز چهارشنبه اول دی ماه برگزار شد پس از بحث و بررسی با تصویب اعضای شورای مرکزی و خانواده آقای کروبی برای ادامه فعالیت و احترام به رای اعضا، بازهم مقرر شد با آقای منتجب‌نیا صحبت صورت گیرد که اگر ایشان نپذیرفتند در جلسه‌ روز جمعه پیش‌رو راجع به قائم‌مقام حزب اعتماد ملی تصمیم‌گیری خواهد شد.

 او در خاتمه بیان می‌کند: تمامی اخبار و مواضع حزب از سوی سخنگو اعلام می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)