کد خبر: ۱۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
رزم حسینی در ستاد توسعه کرمان 1404:
استاندار کرمان با بیان اینکه پروژه هایی که برای آینده شهر مطرح می شود، به مجمع مشورتی می آوریم و نظرات افراد را گرفته و در کارگروه های تخصصی بررسی می شود، گفت:در این دوره شورای تامین استان کرمان کار بسیار جسورانه ای در راستای مبارزه با زمین خواری و حاشیه نشینی انجام شد.
استاندار کرمان  با بیان اینکه پروژه هایی که برای آینده شهر مطرح می شود، به مجمع مشورتی می آوریم و نظرات افراد را گرفته و در کارگروه های تخصصی بررسی می شود، گفت:در این دوره شورای تامین استان کرمان کار بسیار جسورانه ای در راستای مبارزه با زمین خواری و حاشیه نشینی انجام شد.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "علیرضا رزم حسینی" بعد از ظهر امروز 6 دی ماه در جلسه ستاد توسعه کرمان 1404 اظهار کرد: جلسه امروز اولین مجمع مشورتی توسعه کرمان 1404 است که برگزاری این جلسه همزمان با تصویب برنامه ششم توسعه است که از سال آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: به همین منظور قرار شد از نخبگان شهر کرمان، مدیران و مسوولان سابق و فعلی، کارشناسان و صاحب نظران که حدود 90 نفر هستند، دعوت کنیم تا در این مجمع مشورتی حضور داشته و درباره طرح ها و برنامه هایی که درباره کرمان به عنوان پهناورترین استان مطرح است، نظر دهند.

رزم حسینی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک استان کرمان تصریح کرد: موقعیت استان به گونه ای است که دسترسی به آب های آزاد چابهار و ... را داراست و هم مرز بودن با سیستان و بلوچستان و مرزهای شرقی کشور نیز از دیگر ظرفیت های این استان است که باید نهایت استفاده را از آن کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان که در گذشته به عنوان مرکز اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جنوب شرقی کشور مطرح بوده، موقعیت ویژه ای برای شهر کرمان فراهم کرده تا بتوانیم چشم انداز روشنی از مرکز استان داشته باشیم.

استاندار کرمان گفت: لزوم پرداختن به آینده کرمان روشن است زیرا جمعیت آینده شهر بسیار اهمیت است و باید ببینیم آیا باید منتظر بود که براساس جبر زمان جلو رفته یا چشم انداز روشنی در زمینه جمعیت باید داشته باشیم و اینکه جانمایی و ترکیب جمعیتی چگونه باشد؟

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مقابله با حاشیه نشینی کرمان افزود: در این دوره شورای تامین استان کرمان کار بسیار جسورانه ای در راستای مبارزه با زمین خواری و حاشیه نشینی انجام داده به طوری که توانستیم طی چند مرحله حاشیه نشینی در کرمان را کنترل کرده و در این راستا مقابله با زمین خواران و کسانی که اراضی را تغییر کاربری می دادند، نزدیک به یک هزار و 400 هکتار زمین در سال 92 رفع تصرف کنیم.

رزم حسینی تصریح کرد: در حال حاضر از گسترش حاشیه شهر کرمان جلوگیری شده و ساخت و ساز غیرمجاز به کمترین حد خود در مرکز شهر کرمان رسیده و در این مدت همچنین 20 کیلومتر از کمربند سبز شهر کرمان اجرا شده است.

وی بیان کرد: ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی اقدام دیگری است که در کرمان در این دولت صورت گرفته، زیرا این امر به هر دلیلی گسترش یافته و جمعیت هایی به شهرها مهاجرت کرده و در این مناطق قرار گرفته اند و طرحی را با همکاری مسوولان دستگاه های مختلف با عنوان طرح نجات در این مناطق در دست اجرا داریم.

استاندار کرمان گفت: در صورتی که برنامه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان های مختلف و روستاها به خوبی اجرا شود، خیلی از مشکلاتی که مهاجران به دلیل آن مهاجرت می کنند، کمتر شده و اثرات آن را در دراز مدت خواهیم دید.

وی با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل شهری کرمان ابراز کرد: باید برای توسعه حمل و نقل طرح هایی را اجرا کرد که مترو یکی از گزینه هاست و باید در این زمینه هم اندیشی صورت بگیرد.

رزم حسینی تصریح کرد: یکی از مصیبت هایی که بعد از انقلاب برای کرمان به وجود آمده، بافت قدیمی شهر است که بافت تاریخی و متن شهر تخلیه و به مرکز خالی از سکنه و بعضا مملو از اتباع بیگانه تبدیل شده و مشکلاتی را برای همشهریان پدیده آورده و باید در این زمینه اقدام عاجلی صورت بگیرد.

وی بیان کرد: بازسازی بازار قدیم کرمان در این دولت انجام شده و همچنان بخشی از کار در حال اجراست و برخی خانه های قدیمی بازسازی شده تا مرکز شهر کرمان را جمعیت پذیر و از وضعیت کنونی خارج کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به احداث باند جدید فرودگاه کرمان اظهار کرد: شهر متعلق به همه مردم است و همه باید در رابطه با آینده شهر خودشان نقش آفرینی کنند و کناره گیری کردن و اهمیت ندادن، شاید درست نباشد و ما از همه دعوت می کنیم حضور فعالی برای آینده مرکز کرمان داشته باشند.

وی با بیان اینکه پروژه هایی که برای آینده شهر مطرح می شود، به مجمع مشورتی می آوریم و نظرات افراد را گرفته و در کارگروه های تخصصی بررسی می شود، گفت: در زمینه سلامت و امنیت غذایی با اجرای طرح درجه بندی نانوایی ها، طرحی در استان کرمان اجرا شد که در هیچ جای کشور نیست و کارهایی از این دست به خوبی در کرمان در حال اجراست.

رزم حسینی بیان کرد: در حوزه «آی.سی.تی» توسعه خوبی در استان صورت گرفته به طوری که هم اکنون نزدیک به 900 روستای استان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و این مهم روز به روز در حال گسترش است.

استاندار کرمان ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم با حداکثر خردورزی و در چهارچوب قانون شهر خوب و سالم را داشته باشیم و این مجمع می تواند بازوی مشورتی خوبی برای شورای شهر، شهردار و سازمان برنامه ریزی و دیگر مسوولان باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)