کد خبر: ۱۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
واکنش 3 تن از نمایندگان به اقدام کریمی قدوسی
سهیلا جلودارزاده در گفتگو با «انتخاب» درباره اقدام نماینده مشهد در انتشار سخنان محرمانه وزیر امورخارجه اظهار کرد: همه نمایندگان در اظهار نظر و بیان عقایدشان ازادند، ایشان هم نظرش را دارد ولی حالا این انتخاب با مردم است.

سهیلا جلودارزاده در گفتگو با «انتخاب» درباره اقدام نماینده مشهد در انتشار سخنان محرمانه وزیر امورخارجه اظهار کرد: همه نمایندگان در اظهار نظر و بیان عقایدشان ازادند، ایشان هم نظرش را دارد ولی حالا این انتخاب با مردم است.

وی افزود: امیدوارم که به عنوان یک برادر مومن و مسلمان با در نظر گرفتن زوایای مختلف این اقدام را انجام داده باشد، چراکه نباید فضای تشنج را در جامعه بیش از این کرد. 

این نماینده مجلس گفت: آن توصیه ای که رهبر معظم انقلاب به آقای احمدی نژاد کردند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، نباید کاری کرد که فضا دوقطبی شود، رهبری هم به همین خاطر به آقای احمدی نژاد آن توصیه را کردند.

جلودارزاده ادامه کرد: آقای کریمی قدوسی هم باید به این توصیه توجه کند چراکه یکی از ارکان ولایت پذیری همین است که درک صحیح از سخنان ایشان باشد، جامعه ما اکنون در شرایطی نیست که به تشنج کشیده شود. 

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر این تخریب ها مربوط به انتخابات می شود، تاکید کرد: هر اتفاقی بیافتد خیر است. چون مردم دیگر به یک درجه از اگاهی رسیده اند. در مجلس بعضی ها سروصدا میکنند اما ۲۰ رای بیشتر ندارند، انتخابات را مردم انجام می دهند و نظر مردم تعیین کننده است و برای همه هم باید محترم باشد، مهماین است که اگر این انتخابات یک انتخابات شیرین باشد موجب توسعه می شود ولی اگر ایجاد بدبینی کنند تا فضای تلخ و مسمومی به وجود آید، این به ضرر مردم، مملکت و انقلاب است.

 مقدسی: توجیهات کریمی قدوسی قابل قبول نیست 

همچنین سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک در این باره به خبرنگار «انتخاب» گفت: صرف نظر از بحث صحت یا عدم صحت این موضوع، باید به این توجه داشت که از آنجاییکه که کمیسیون امنیت با مسایل مربوط به امنیت و سیاست خارجی کشور سروکار دارد، بسیاری از مطالب محرمانه است، مخصوصا مواردیکه مورد تاکید قرار می گیرد.

وی افزود: انعکاس مطالب محرمانه در جامعه صورت خوشی ندارد، ضمن احترام به آقای کریمی قدوسی باید بگویم که همه ما باید مصالح ملی را به مصالح حزبی و سیاسی ترجیح دهیم. باید در انتشار مسایل مربوط به نظام دقت شود، البته آقای کریمی توضیحاتی دادند که قانع کننده نبود، در هر صورت باز تاکید میکنم که باید در بیان موضوعات اینچنینی مصالح نظام مورد توجه قرار گیرد.

مقدسی درباره ارتباط طرح این موضوعات با انتخابات ادامه داد: من نمی توانم نیت خوانی کنم، ولی معتقدم که طرح این موضوع سنجیده نبود.

نماینده مردم اراک همچنین با اشاره به اقدامات منتقدان دولت، خاطرنشان کرد: ما به همه منتقدان دولت احترام می گذاریم ولی تاکید هم میکنیم منتقدان در انتقادهای خود جانب انصاف و مروت را هم رعایت کنند.

کوهکن: مردم فرق تخریب یا انتقاد را می فهمند

در ادامه محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان در این زمینه به خبرنگار «انتخاب» گفت: من موضوع را از دیدگاه قانونی و حقوقی نگاه میکنم نه از دید سیاسی و سلیقه ای و جناحی. این که به هر جهت یک جمله ای توسط وزیر در یک کمیسیون گفته شود و بعد این نقل بشود، در صورتی که افشای سند محرمانه، خیلی محرمانه و سری نباشد، هیچ گونه مسولیتی ازاین جهت متوجه نماینده نیست. نقصان با کسی است که آن مطلب را بیان میکند. بخصوص درقد و قواره یک وزیر حتما باید جوانب امر درنظر گرفته شود. 

وی افزود: اگر در بیان مطالب آقای وزیر اشتباه شده است، خوب تکذیب می کنند و صحیح آن را بیان میکنند، به نظر من این لحاظ قانونی این اقدام ایرادی ندارد. صلاح و یا مصلحت بوده که این حرف گفته بشود یا گفته نشود، تشخیص با ناقل است تشخیص با نماینده است که تشخیص بدهد یک سری چیز را مطرح بکند یا نکند. من ایرادی از نظر حقوقی به کار اقای کریمی قدوسی وارد نمیدانم بلکه این را استفاده از حق و حقوق یک نماینده میدانم که مطالب را گفته یا مطرح کرده است.

کوهکن گفت: در عالم سیاست هر کسی که هر حرفی می زند یا نقل می کند به صورت طبیعی به نفع یک مجموعه است و امکان دارد به نفع یک مجموعه دیگری نباشد.

کوهکن ادامه داد: ما اصلا به تخریب معتقد نیستیم و قطعا باید انتقادها در چارچوب مواضین اخلاقی باشد. مردم فرق تخریب یا انتقاد را تشخیص می دهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)