کد خبر: ۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو از موج انتقادهای اصولگرایان به سخنان اخیر رییس مجمع تشخیص مصحلت نظام خبر می‌دهد:
سخنان آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در همایش گرامیداشت بانوی انقلاب٬ خدیجه ثقفی همسر امام خمینی (ره)، در کرمان هم واکنش تند برخی چهره‌های سیاسی را در پی داشت.
سیاست> احزاب و شخصیت‌ها: سخنان آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در همایش گرامیداشت بانوی انقلاب٬ خدیجه ثقفی همسر امام خمینی (ره)، در کرمان هم واکنش تند برخی چهره‌های سیاسی را در پی داشت. حجت الاسلام عرب‌پور امام جمعه موقت کرمان و حجت الاسلام مهدی‌زاده امام جمعه بافت صریح‌ترین انتقاد‌ها را خطاب به هاشمی مطرح کرده‌اند.

هاشمی چه گفته بود؟
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هفته گذشته از «افراد خشک مقدس» انتقاد کرد و گفت که در زمان انقلاب اسلامی امام (ره) هم از حضور برخی افراد خشک مقدس ناراحت بوده‌اند. هاشمی رفسنجانی تصریح کرده بود: «امام راه مبارزه را پیدا کرد و وقتش را صرف فروع دسته چندم اسلام نکرد٬ بلکه در راه شهید قدم برداشت.» هاشمی رفسنجانی همچنین با انتقاد از فروکاستن امر به معروف و نهی از منکر به مساله حجاب گفته بود: «اکنون همه مصیبت ما این شده که چرا برخی زنان در خیابان اینگونه ظاهر می‌شوند. همه فقها به این مسئله اعتقاد دارند که حداقل حجاب اسلامی باید رعایت شود و کسی منکر این مسئله نیست٬ اما بقیه مسائل چه می‌شود؟ ...» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در بخش دیگری از سخنرانی‌اش گفته: «در سال ۸۴ مویی در بدنم راضی نبود که وارد عرصه انتخابات شوم. در آن زمان خانم امام (خدیجه ثقفی) مرا خواستند و گفتند امام این انقلاب را به دست شما و دیگر دوستان داده است. آیا می‌دانید که انقلاب را به چه کسانی می‌دهید؟ این صحبت مرا تکان داد و باعث شد که در انتخابات اسم‌نویسی کنم.»

امام جمعه بافت: بعضی‌ها از آقازاده‌های زالو صفت اقتصادی حمایت می‌کنند
همین سخنان هاشمی رفسنجانی باعث واکنش‌های تند برخی چهره‌های سیاسی در پایتخت شد. در استان کرمان هم روز جمعه در شهرستان بافت امام جمعه این شهر با اشاره به سخنان هاشمی، این سخنان را مصداق «فراموش شدن شعار سال» از سوی سخنران دانست. به نوشته فارس، حجت الاسلام مهدی‌زاده گفته است: «مصیبت آن است که بعضی‌ها به جای حمایت از برخورد قاطع قوه قضائیه با بعضی از آقازاده‌های زالوصفت اقتصادی این قوه و دستگاه مقدس را تخریب می‌کنند.» مهدی‌زاده گفته است: «نگرانی آنجاست که عده‌ای در سخنرانی خود، دلواپسان انقلاب، کسانی که زخم‌ها از میدان جنگ در بدن دارند و دغدغه‌ای از فریب تیم مذاکره‌کننده دارند، خشک‌مقدس و اذیت‌کننده امام معرفی می‌شوند.» امام جمعه بافت بدون نام بردن از هاشمی رفسنجانی، به او هشدار هم داده است: «این افراد و اشخاص بدانند کسانی امام را ناراحت و اذیت می‌کنند که دلواپس انقلاب اسلامی نیستند.» مهدی‌زاده به پرونده مهدی هاشمی فرزند آیت الله هاشمی هم تلویحا اشاره کرده و گفته است: «آزاردهندگان امام کسانی هستند که به جای دغدغه مذاکرات هسته‌ای دلواپس احکام قطعی قضایی نسبت به برخی آقازاده‌ها هستند.»


نصیحت مشاور فرهنگی استاندار به هاشمی رفسنجانی
پیش از این امام جمعه موقت کرمان با اشاره مستقیم به سخنرانی هاشمی رفسنجانی، به او توصیه کرده بود که در سخنانش «همه جوانب» را بسنجد. به گزارش گفتار نو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام مهدی عرب‌پور گفته بود: «خشک مقدس آن است که بدون بصریت و آگاهی تنها به یک سو روی آورد و به انجام یک فریضه بپردازد.»
عرب‌پور که در دولت حسن روحانی به سمت مشاور امور فرهنگی استاندار کرمان هم رسیده است با اشاره به سخنان اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی در باب «خشک مقدس‌ها» گفته است: «ایشان باید سعی کنند تمامی جوانب را در کلمات و نقل‌هایی که به کار می‌برند مد نظر قرار دهند و به صورت گزینه‌ای سخن نگویند که مورد سوء استفاده قرار گیرد.»
 
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کرمان همچنین گفته است که «در شرایطی که همه به تمامی مسایل از جمله حجاب و عفاف در جامعه حساس هستند، نباید امر به معروف را به پای خشک مقدسی گذاشت.» او بخش‌های دیگر سخنرانی هاشمی رفسنجانی هم انتقاد کرده بود: «اگر در زندان، زندانی‌ای بدون اتهام و گناه باشد، طبیعی است که باید خود مسئولین پیگیری‌های لازم را انجام دهند در غیر این صورت بعضی از صحبت‌ها وهم و خیالی می‌باشد و جز زیر سوال بردن مسئولین و نظام چیزی در پی ندارد.» وی افزوده است: «انتظار می‌رود کسی که در بسیاری از مسایل کشور اظهار نظر می‌کند به مسایل ابهام آور نپردازد و سخنان خود را مصادیق ابراز کند. اینگونه مسایل خصوصا از جانب کسانی که در نظام هستند بعید می‌باشد و باید بگویم که اگر این مشکلات وجود دارد چرا سکوت کرده و جلوگیری نشده است؟»

پیاده نظام دلواپسان امروز
این اظهار نظر‌ها نشان از آن دارد که دور جدید حمله‌ها به آیت الله هاشمی رفسنجانی آغاز شده است. تهران و کرمان هم ندارد. در فاصله کمتر از یک سال مانده به انتخابات خبرگان رهبری و انتخابات مجلس این هجمه‌ها می‌تواند نشانه‌ای باشد از سالی که فضای سیاسی آن بیش از گذشته داغ خواهد شد. اما به گزارش سایت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی «در دیدار جمعی از سرداران و فرماندهان سابق کمیته‌های انقلاب اسلامی و نیروهای انتظامی و در پاسخ به نگرانی یکی از سرداران در خصوص موج جدید هجمه رسانه‌ای علیه ایشان، گفت: نگران این هجمه ها نیستم.» هاشمی تصریح کرد: «همه‌ی این حرف‌ها را سابق نیز گفته بودم، اما جریان‌های افراطی در این شرایط احساس نگرانی بیشتری می‌کنند.»

وی به اقدام توهین‌آمیز گروهی که چند سال قبل در حرم امام(ره)  مانع سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید حسن آقاخمینی شده بودند، اشاره کرد و گفت: همین گروه، پیاده نظام دلواپسان امروزند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
2
اگر از حق نگذریم حق با هاشمی رفسنجانیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
1
درود بر امام جمعه شجاع و ولائی بافت ، افسوس که امثال ایشان در استان کرمان کم داریم بامید توجه بیشتر مسئولان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به این استان سیاست زده در قرق باند زر وزور و تزویر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)