کد خبر: ۱۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
برگزیدگان جشنواره مردمی فیلم عمار معرفی شدند | از کارگردان «یتیم‌خانه ایران» تقدیر شد

ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم «یتیم‌خانه ایران» که با شعار مرگ بر انگلیس روی سن مراسم پایانی جشنواره عمار حاضر شد، در پاسخ به پرسش یک پدر شهید گفت، من نقطه مقابل استکبار هستم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم پایان کار هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار جمعه شب هفدهم دی‌ماه با حضور سردار نقدی رئیس سابق بسیج مستضعفین و معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، خانواده شهدای مدافع حرم، شهدای هسته‌ای و جمعی از مردم علاقه‌مند در فرهنگسرای بهمن برگزار شد. در این مراسم علاوه بر معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف، ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم‌هایی چون «قلاده‌های طلا» و «یتیم‌خانه ایران» مورد تقدیر قرار گرفت.

مراسم با معرفی برگزیدگان آغاز شد و براساس گزارش «ایسنا» در بخش تولیدات رادیویی هیات داوران ضمن تقدیر از اثر «روز خبرنگار» به تهیه‌کنندگی مینا نیکانیک و «شوره‌زار شیرین» به تهیه‌کنندگی آرزو بلالی دهکردی، لوح افتخار این بخش را به اثر «سنگ زیرین آسیاب» به تهیه کنندگی وداد واقفی به علت کشف سوژه جذاب و همچنین «قندوز ۲۰ نوامبر» به تهیه کنندگی بهرام نوری به علت پرداخت موجز و هنرمندانه از حقوق بشر آمریکایی اهدا کرد.

همچنین هیات داوران بخش «رادیویی» فانوس این بخش را به نمایشنامه «آغازی بر یک پایان» به تهیه‌کنندگی سهیلا خدادادی تقدیم کرد.

در بخش انیمیشن هیات داوران ضمن تقدیر از اثر «بیشه» به کارگردانی مجتبی خیری به دلیل نگاه ویژه به مخاطب کودک و اثر علامه طبرسی به کارگردانی روح الله سعادمند به دلیل پرداخت به زندگی علما و توجه به مرگ، لوح تقدیر این بخش را به «بابانوئل ۲» به کارگردانی حمید حقانی و «کابوس» به کارگردانی محمدرضا خردمندان به دلیل توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای داخلی تقدیم کرد.

همچنین فانوس این بخش به اثر «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی عبدالامیر ذبیحی اهدا شد. هیات داوران بخش پویانمایی لوح تقدیر بخش موشن گرافیک را به اثر «انتخاب با خودمونه» به کارگردانی علی محمد خانیکی و مجتبی اسلامی اهدا کرد.

جوایز بخش مستند با موضوع جنگ نرم

هیات داوران ضمن تقدیر از اثر «قرارداد ۱۹ ژوئن» به کارگردانی ایمان گودرزی به دلیل انتخاب سوژه و پژوهش لوح تقدیر این بخش را به اثر «قصه فیل و الاغ» به کارگردانی مهدی نقویان و اثر «رویای ایرانی» به کارگردانی مصطفی رضوانی و «متولد کالیفرنیا» به کارگردانی علیرضا بوالی تقدیم کرد.

فانوس این بخش نیز به اثر «جزیره فارسی» به کارگردانی سید محمد علی صدری نیا و اثر «بازگشت گمورا» به کارگردانی محمد جواد رییسی اهدا شد.

همچنین هیات داوران جایزه ویژه بخش جنگ نرم را به اثر «شبنامه» به کارگردانی سید مهدی کرباسی تقدیم کرد. همچنین این فیلم جایزه ویژه موزاییک مرگ بر آمریکا را دریافت کرد.

مهدی کرباسی کارگردان مستند «شب‌نامه» بعد از دریافت جایزه‌ ویژه موزاییک مرگ بر آمریکا با بیان اینکه این اثر آغاز مسیر بزرگ و استکبارستیزانه است، گفت: «شب‌نامه» اثری برای نمایش این است که هرچه فریاد داریم، همچنان بر سر آمریکا بزنیم. ما با همکاری دوستان به دنبال این هستیم تا در حوزه سینمای فانتزی گامی در راستای اعتلای سینمای دینی کشور برداریم.

علی صدری نیا کارگردان مستند «جزیره فارسی» در بخشی از این مراسم با بیان اینکه این مستند در رابطه با دستگیری نیروهای آمریکایی در جزیره فارسی است، اظهار کرد: زحمت اصلی بر دوش تیم نیروی دریایی بود که مایه ذلت آمریکایی‌ها را به وجود آورد. من این جایزه را به دورترین نقطه کشور یعنی جزیره فارسی می‌فرستم و آن را تقدیم به عزیزان نیروی دریایی می‌کنم. اگرچه حقوق نجومی نمی‌گیرم اما در حال برافراشتن پرچم ایران اسلامی در تمامی نقاط هستم.

جوایز فیلم‌های داستانی

در ادامه آیین اختتامیه فیلم عمار با حضور داوران و خانواده شهدا، جوایز بخش فیلم داستانی اهدا شد.

هیات داوران در بخش داستانی کوتاه ضمن تقدیر از اثرهای «قابلمه» و «جیب کت» به کارگردانی حسین دارابی، «زخم کهنه» به کارگردانی مرتضی مصاحب‌نیا و «سرباز» به کارگردانی علی کیوان، «مامان بازی» به کارگردانی محمدفرج صالحی، لوح افتخار این بخش را به اثر «تیهو» به کارگردانی صدرالدین فردوسی اهدا کرد.

هیات داوران لوح افتخار جلوه‌های ویژه را به محمدحسن فلاح برای اثر فضای مجازی اهدا کرد. فانوس این بخش نیز به اثر «دوئل» به کارگردانی محمدرضا خردمندان تقدیم شد.

همچنین هیات داوران جایزه ویژه این بخش را به اثر «روزی روزگاری در شرق» به کارگردانی حامد بذرافشان اهدا کرد.

در بخش داستانی نیمه بلند نیز هیات داوران ضمن تقدیر از اثرهای «مدین یو اس آ» به کارگردانی مرتضی راویش، «تراس» به کارگردانی  محمد علیزاده، «نیستان» به کارگردانی محمدعلی رخشانی، «بازهم ساک سفرت را خودم می‌بندم» به کارگردانی مسعود دهنوی، لوح افتخار این بخش را به اثرهای از «تبار حبیب» به دلیل نوع روایت به کارگردانی مصطفی کوچکی و «چین آخر» به کارگردانی سعید حسن‌پور اهدا کرد.

هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «سلام» به کارگردانی محمدرضا حاج غلامی تقدیم کرد. همچنین جایزه ویژه این بخش به اثر «روزهای بارانی» به کارگردانی عبدالله عزیزی اهدا شد.

در بخش داستانی بلند نیز هیات داوران لوح افتخار فیلمنامه را به محمد نیک‌دل برای نویسندگی اثر «ترمینال غرب» تقدیم کرد و لوح افتخار بازیگری را به هوشنگ توکلی و یوسف مرادیان برای بازی در فیلم «ترمینال غرب» اهدا کردند.

در پایان هیات داوران فانوس این بخش را نیز به فیلم «ترمینال غرب» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر اهدا کرد.

در بخش بیداری اسلامی و وحدت ضمن تقدیر از اثر «خون جون» به کارگردانی مجتبی رضوانی، لوح تقدیر این بخش را به اثر «لالایی بر فراز کوه‎های برف‎گیر» به کارگردانی حسن قهرمانی تقدیم کرد.

فانوس این بخش نیز به اثر «بومرنگ» به کارگردانی محسن نقی زاده تقدیم شد.

جایزه ویژه بخش بیداری اسلامی و وحدت به اثر «خاطرات نارنجی» به کارگردانی وحید فرجی رسید.

حجت الاسلام نقی زاده کارگردان «بومرنگ» با بیان اینکه افتخار می‌کنم جایزه‎ام را از دستان خانواده شهیدان دریافت کردم اظهار کرد: امیدوارم بتوانم در این مسیر با عنایت خداوند و  با قدرت ادامه دهم.

قربانعلی طاهرفر کارگردان «ترمینال غرب» یکی از بزرگترین افتخارات زندگی‌اش را دریافت این جایزه عنوان کرد و گفت: این فیلم حکایت آن‌هایی است  که با خون خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند و امیدوارم این فیلم آغازی برای خلق آثار متعالی‌تر در مسیر آرمان های جمهوری اسلامی باشد. آن‌قدر در این مدت درگیر فیلمسازی شدیم که خیلی چیزها یادمان رفته است. اما اینجا میخواهم هدیه ویژه جشنواره را به جبهه مقاومت تقدیم کنم.

جوایز بخش مدافعان حرم

در بخش مدافعان حرم ضمن تقدیر از اثر «جوانه‌ها» به کارگردانی علیرضا باغشنی و اثر «مادرانه» به کارگردان ساسان فلاح‌فر، لوح تقدیر این بخش به اثر «نبرد پالمیرا» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر و «فرمانده» به کارگردانی هادی نعمت‌الهی اهدا شد.

 

هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «کل» به کارگردانی امیرحسین نوروزی تقدیم کرد و جایزه ویژه این بخش به اثر «آهنگر» به کارگردانی محمدمهدی خالقی اهدا شد. در ضمن هیات داوران جایزه ویژه تصویربرداری را به گروه رسانه‌ای فاطمیون به دلیل حضور مستمر و موثر در میدان‌های نبرد تقدیم کرد.

هیات داوران در بخش ثبت زندگی ضمن تقدیر از اثر «اشتیاق» به کارگردانی میثم کریمی، به دلیل انتخاب سوژه لوح افتخار این بخش را به اثر «داشتن و نداشتن» به کارگردانی مرجان اسماعیلی اهدا کرد. فانوس این بخش نیز به اثر« ۱۲ نفر » به کارگردانی عباس صالح مدرسه‌ای اهدا شد.

هیات داوران در بخش اقتصاد مقاومتی ضمن تقدیر از اثر «وقتی گفتن نمی‌شود» به کارگردانی فاطمه مرزبان به دلیل پرداختن مناسب به موضوع اقتصاد مقاومتی لوح افتخار این بخش را به اثر «حراج بزرگ» به کارگردانی آرش انیسی و «غزال ایرانی» به کارگردانی وحید فرجی اهدا کردند.

در بخش دیگری از مراسم پدر شهید احمدی روشن پیام نشان مردمی استقلال را قرائت کرد و گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار کانون به هم رسیدن استعدادهای متعهد و مجموعه توانایی غریب مردمان ایران اسلامی است. اینجا می‌شود طریق اکتشاف گنج را آموخت.

وی ادامه داد:‌ هر هنرمند عماری است کشف هنرمندان واقعی است. همان‌ها که در گوشه کنار این سرزمین با نیروی عشق، خلوص و کارآمدی کارستان می‌کنند. علم استقلال ایران عزیز روی دستان این هنرمندان این غریب همچنان ایستاده و خداپسندانه از میراث شهدا پاسداری می‌کنند.

پدر شهید احمدی روشن افزود: نشان مردمی استقلال از طرف استقلال‌خواه‌ترین خانواده‌های ایرانی یعنی خانواده شهدای هسته‌ای تقدیم می‌شود به شما که اهل اقدام و عمل برای استقلال ایران اسلامی بوده‌اید.

در ادامه جایزه استقلال به احمد بلندنظر قهرمان مستند «زیر درختان زیتون» و «جعفری» قهرمان مستند ۴۴ نفر و همچنین کنی محمدی قهرمان مستند« وقتی گفتن نمی‌شود» تقدیم شد.

بزرگداشت ابوالقاسم طالبی

یکی از بخش‌های جشنواره فیلم مردمی عمار به پاسداشت ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم «یتیم‌خانه ایران» اختصاص داشت.

قبل از تقدیر ابوالقاسم طالبی، مادر شهیدان خاقی‌پور با بیان این‌که خداوند توفیق داد تا در هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عبار حضور داشته باشم گفت: در افتتاحیه جشنواره و در طرح اهدا جوایز مردمی به فیلمسازان شرکت کردم. من از نظر مالی هدیه گرانی ندارم اما هدیه‌ای می‌دهم که برای من خیلی با ارزش است.

او افزود: هدیه‌ای که من آورده‌ام؛ چفیه شهید رسول خالقی‌پور است که طی ۶ سال در همه عملیات‌هایی که شرکت می‌کرد، بر گردنش بود و بعد از شهادت این شهید نیز چهل روز برگردنش بود و خونی بود که من با اشک‌هایم آن را شست‌وشو دادم؛ حالا آن را به فیلم‌سازان عمار تقدیم می‌کنم.

همچنین مادر شهید ادیب که از شهدای مدافع حرم است گفت: پیام من به تمام مومنین و مومنات خودسازی است، برای این کار مراقب چند چیز باید باشیم تا به هدف خود برسیم، مراقب نگاه و صحبت کردن باشیم و سکوت در مقابل حرفهایی که می‌زنند.

او ادامه داد: برای این که ما بتوانیم از ظلمت بیرون بیایم و راه خود را پیدا کنیم. مدام ذکر کسی را بگوییم که به ما جان بخشیده است کسی که در مقابل او هیچ راهی جز رسیدن او نداریم. این مادر شهید هدیه‌ای به جشنواره فیلم عمار اهدا کرد، پیامی از سخنان مقام معظم رهبری بود که توسط ۵ مادر شهید امضاء شده‌ بود.

در ادامه نادر طالب‌زاده با بیان این که آخرین اثر ابوالقاسم طالبی-یتیم‌خانه‌ایران ـ اثر ارزشمند و فاخری است که منجر به رسوایی انگلستان شده‌ است گفت: این فیلم عزت و افتخار ایران را نمایان می‌کند که سانسور بزرگ غرب در ۱۰۰ سال گذشته را بر ملا کرد.

او در ادامه افزود: امیدوارم بتوایم تاریخ انقلاب را با زبان هنر که زبان بین المللی است، در عرصه جهانی، عرضه کنیم.

بعد از فراخوانده شدن ابوالقاسم طالبی که با شعار «مرگ بر انگلیس» مردم همراه بود، پدران یکی از شهدای مدافع حرم گفت: شما نقطه مقابل اصغر فرهادی هستید؟ که او در پاسخ گفت: نقطه متقابل استکبار هستم.

طالبی با بیان این که جشنواره عمار همواره رویای برای او بوده است، اظهار کرد: مسائل با حضور مرم حل خواهد شد و تا مردم روی کار نیایند اتفاقی نمی‌افتند.

او در ادامه از دست‌اندرکاران جشنواره عمار نادر طالب‌زاده، وحید جلیلی، مسعود ده نمکی که از ابتدای شکل‌گیری جشنواره با او بودند تشکر کرد.

کارگردان فیلم «یتیم‌خانه» همچنین از روحانیونی که از این فیلم حمایت کردند، از جمله حجت‌االاسلام پناهیان، علم الهدی، حسینیان، شهاب مردای و ائمه جمعه کنگان و اهواز تشکر کرد و گفت: معمولا از این تریبون به سینما توجه نمی‌شد و یا هراز گاهی انتقادی به آن می‌شد اما از فیلم ‌«یتیم‌خانه» حمایت کردند و این حمایت و تشویق از سینمای انقلاب منجر آشنایی جوانان و نوجوانان با تاریخ است و نیازی به این نیست که صد کتاب درباره تاریخ بخوانند.

بخش بعدی مراسم پایانی هفدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار به زنان شهدای حجاب که در فاجعه مسجد گوهر شاد به شهادت رسیدند اختصاص داشت، که در این بخش عبده‌خدایی، قدیمی‌ترین زندانی سیاسی و مذهبی کشور در سخنانی با بیان این‌که من ۲ بار و در دفعات مختلف با سیاست‌های ضد ایرانی توسط دولت پهلوی به زندان افتادم،یادآور شد: پدر من قبل و بعد از انقلاب امام جمعه مشهد بود و از کسانی بود که با متحد الشکل‌ شدن لباس زنان در دوران رضا شاه مخالف بود.

او ادامه داد: دلیل مخالفت پدرم با متحد الشکل کردن پوشش به دلایلی فرهنگی و اقتصادی بود.

عبده‌خدایی با اشاره به روز کشف حجاب توسط رضاشاه گفت: مادر من همراه یکی از همسایگان به حمام رفته بود که بعد از بازگشت از حمام توسط پاسبانان مورد حمله قرار می‌گیرد و بچه درون شکمش سقط شد.

او در پایان با بیان این که انگلیش همواره به دنبال غارت منابع ایران بوده است. گفت: امیدواریم خداوند استکبار جهانی را نابود و شر خودشان را به خودشان بگرداند.

در ادامه هیات داوران بخش تاریخ انقلاب و فتنه جشنواره‌ی عمار ضمن تقدیر از اثر «پایان غرور» به کارگردانی محمد مهدی خالقی و اثر «جمهوریت در جمعه بازار» به کارگردانی سحر دانشور و اثر «هزار و یکمین سنگر» به کارگردانی امیر حسین نوروزی و همچنین اثر «داستان یک پایان» به کارگردانی علیرضا خوش‌نویس لوح تقدیر این بخش را به اثر «تولد دوباره یک رویا» به کارگردانی نیکی ملکل اهدا کرد.

«فانوس» این بخش را نیز به اثر «شوش درشهر» به کارگردانی علیرضا بوالی و «تحریم شکنان» به کرگردانی عماد الدین قانعی اهدا شد.

در بخش تاریخ فرهنگ اجتماعی انقلاب و دفاع مقدس ضمن تقدیر از «جهاد در مدار جاده» به کارگردانی هاشم مسعودی و اثر «مجنون» به کارگردانی سید مصطفی سید لحسینی لوح تقدیر این بخش به اثر «چریگ پیر» به کاگردانی محمد مهدی رحیمی و اثر «جام در آفساید» به کارگردانی فرهاد دردگر اهدا کرد.

هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «گردان قاطریزه» به کارگردانی سید مجتبی خیام الحسینی و اثر «خوشه انار» را به کار گردانی علی پور طالبی وارعون تقدیم کرد.

هیات داوران بخش «ملت قهرمان» ضمن تقدیر از اثر بانوی ایرانی به کارگردانی زهرا شاهین‌فر، اثر «خاک تشنه» به کارگردانی محمد علی شعبانی، «داستان آینده» به کارگردانی محمدحبیبی منصور، لوح تقدیر این بخش را به اثر «حیدر» به کارگردانی سید محمد رضا حسینی و اثر «یک خانم محترم» را به کارگردانی مریم السادات مومن‌زاده تقدیم کرد.

همچنین فانوس این بخش به اثر «خیر النسا» به کارگردانی علیرضا باغشنی اهدا شد.

هیات داوران بخش نقد درون گفتمانی ضمن تقدیر از عنبر سلین به کارگردانی مسعود کارگر و اثر «فرشته‌ها در راهند» به کارگردانی سید مجتبی خیام الحسینی، لوح تقدیر این بخش را به سه اثر «فراموش‌شده‌ها» به کارگردانی علی شیرزادیان و «مرثیه‌ای برای یک رویا» به کارگردانی صدرا علی بک تقدیم کرد.

فانوس این بخش نیز به دو اثر «راه غریب» به کارگردانی علیرضا اظمی بابلی و «من سیلاب کلورام» به کارگردانی سید مسعود پرهیزگاری اهدا شد.

هیات داوران جایزه ویژه این بخش را نیز به اثر «داد» به کارگردانی حجت عدالت پناه تقدیم کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)