کد خبر: ۱۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره

جماران نوشت:
فرماندهی ارتش سوریه اعلام کرد که بامداد امروز جمعه رژیم اسرائیل چندین موشک به یک فرودگاه نظامی بزرگ در غرب دمشق پایتخت این کشور  شلیک کرد و به تل آویو نسبت به پیامدهای تجاوز آشکار به سوریه هشدار داد.

صدای انفجارها در پایتخت شنیده شد و ساکنان مناطق حومه جنوب غرب دمشق دود غلیظی را دیدند که به آسمان رفته است.برخی تصاویر که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است نیز آتش سوزی در بخشی از مجتمع فرودگاه نظامی المزه را نشان می دهد.

تلویزیون رسمی سوریه نیز به نقل از ارتش سوریه اعلام کرد که چندین موشک از منطقه نزدیک به دریاچه «طبریه» در شمال سرزمین های اشغالی در نیمه شب گذشته شلیک شد که به مجتمع فرودگاه نظامی المزه اصابت کرد. در این مجتمع تاسیسات بزرگ وابسته به نیروهای گارد ریاست جمهوری قرار دارد.

فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که «فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه به دشمن اسرائیلی نسبت به پیامدهای این تجاوز آشکار هشدار می دهد و تاکید می کند که جنگش علیه تروریسم تا زمان از بین بردن آن و قطع دستانی که پشت آن هستند ادامه پیدا می کند.»

در این بیانیه اعلام نشده است که کسی در این حمله زخمی یا کشته شده است لیکن تاکید شده است که این حمله منجر به وقوع آتش سوزی شده است.

تلویزیون رسمی سوریه نیز پیش از این اعلام کرد که انفجارهای بزرگی در مجتمع فرودگاه نظامی المزه در نزدیکی دمشق به وقوع پیوسته و آمبولانس ها نیز به منطقه اعزام شدند.

ارتش سوریه در گذشته از این پایگاه هوایی برای حمله موشکی به مناطق تحت اشغال گروه های مسلح در حومه دمشق استفاده کرده است.

در همین حال، رژیم صهیونیستی پیش از این برخی مراکز حزب الله لبنان را داخل سوریه مورد حمله قرار داده بود.حزب الله لبنان در کنار ارتش سوریه با گروه های مسلح و گروه های تروریستی می جنگد.

در ماه نوامبر گذشه ارتش سوریه اعلام کرد که جنگنده های اسرائیلی پس از نقض حریم هوایی لبنان از آسمان لبنان دو موشک به منطقه ای در غرب دمشق در نزدیکی بزرگراه دمشق-بیروت شلیک کردند.

برخی منابع دیپلماتیک مدعی شدند که اسرائیل طی سال های گذشته سیستم های موشکی پیشرفته از جمله موشک های روسی ضد هوایی و موشک هایی که ساخت ایران هستند را هدف قرار داد و همچنین پایگاه تیپ چهارم زره پوش را در کوه«القاسیون» در پایتخت مورد حمله قرار داد.

در تجاوز هوایی به سوریه در ماه دسامبر 2015 «سمیر القنطار»یکی از فرماندهان برجسته حزب الله لبنان به شهادت رسید و اسرائیل از این اتفاق استقبال کرد اما مسئولیت آن را به عهده نگرفت.

از سوی دیگر برخی منابع رسانه ای اعلام کرد ند که جنگنده های اسرائیلی از نوع«اف 35»از سمت لبنان وارد حریم هوایی سوریه شده و مراکز نظامی در حومه دمشق را بمباران کردند.این نخستین بار است که این هواپیماها به پرواز در می آیند.

این منابع افزودند که در این تجاوز هوایی سه هواپیما شرکت کردند که یکی از آنها اصلی و دو هواپیمای دیگر کمک کننده بودند و از فرودگاه «بن گوریون» به پرواز در آمدند.این هواپیماها پس از نقض حریم هوایی لبنان به حریم هوایی سوریه تجاوز کرده و سه موشک هدایت شونده به نزدیکی فرودگاه المزه شلیک کردند و سپس به سمت شمال غربی رفتند و چهار حمله هوایی پشت سر هم انجام دادند و به سمت سرزمین های اشغالی برگشتند و هیچ دستور نظامی برای مقابله با این هواپیماها صادر نشد.

در پی پیگیری های خبرگزاری فرانسه، ارتش اسرائیل حاضر به واکنش درباره این تجاوز هوایی نشد.

در تحولی دیگر، خبرنگار المیادین در دمشق اعلام کرد که ارتش سوریه و هم پیمانانش شهرک«بسیمه» در منطقه «وادی بردی» در شمال غرب دمشق را آزاد کردند. این شهرک نزدیک به شهرک «عین الفیحه» منبع اصلی تامین آب ساکنان پایتخت سوریه است.

پیش از این رسانه های جنگی اعلام کرده بودند که ارتش سوریه در شهرک بسیمه پیشروی کرده به پل و مسجد این شهرک رسیده و تلفات سنگینی به صفوف گروه تروریستی جبهه النصره و گروه های مسلح دیگر وارد کرده است.ارتش سوریه همچنین مواضع گروه های مسلح در شهرک عین الفیحه در نزدیکی بسیمه را نیز گلوله باران کرد.

از سوی دیگر، در انفجار یک عامل انتحاری در منطقه«کفر سوسه»10 نفر شهید شدند همچنین 17 نفر نیز زخمی شدند.تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که این انفجار توسط یک عامل انتحاری که جلیقه انفجاری به خود بسته بود صورت گرفت.

برخی رسانه ها نیز متعاقبا اعلام کردند که اطلاعات نشان می دهد که دو تروریست که جلیقه انفجاری به خود بسته بودند و تحت تعقیب دستگاه امنیتی بودند خود را در کفر سوسیه منفجر کردند.

در استان ادلب نیز در بمباران منطقه «جبل الاربعین» توسط هواپیماهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا ده ها نفر از افراد مسلح ترکستانی به همراه خانواده های شان کشته شدند.


برچسب ها: اسرائیل ، سوریه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)