کد خبر: ۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
با انتشار اخباری مبنی بر حذف چند گروه درآمدی در فروردین ماه سال جاری از دریافت یارانه نقدی و همچنین تایید از سوی نمایندگان مجلس به نظر می رسد حذف یارانه پردرآمدها رسمیت پیدا کرده است هر چند که این موضوع از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تایید و یا رد نشده است.
اقتصاد> اقتصاد كلان: با انتشار اخباری مبنی بر حذف چند گروه درآمدی در فروردین ماه سال جاری از دریافت یارانه نقدی و همچنین تایید از سوی نمایندگان مجلس به نظر می رسد حذف یارانه پردرآمدها رسمیت پیدا کرده است هر چند که این موضوع از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تایید و یا رد نشده است.

به گزارش ایسنا، همانطور که رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بهمن ماه سال گذشته از آغاز حذف یارانه بگیران ثروتمند و یارانه بگیران خارج از کشور خبر داده بود، اخیرا ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی شناسایی دهک‌های درآمدی با حضور در مجلس اعلام کرده که یارانه نقدی تعداد زیادی از اقشار با درآمد بالا در مرحله پنجاهم (فروردین امسال) حذف شده و به تدریج این فرایند ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که ایرج ندیمی - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس - نیز ضمن تایید این موضوع به ایسنا گفت: بنا بر اظهارات آقای ربیعی وزیر کار، دولت هم نسبت به حذف بخشی از یارانه‌بگیران اقدام کرده و هم در حال حذف برخی دیگر از این افراد است.

وی با تاکید بر اینکه ملاک دولت برای حذف یارانه‌بگیران، صرفا درآمد افراد بوده، خاطرنشان کرد که حذف یارانه‌بگیران بر اساس دهک، گروه، طبقه و یا صنف نبوده است.

اما در حالی که عنوان می شود یارانه نقدی گروه‌های پنج‌گانه شامل پزشکان، مالکان خودروهای گران قیمت لوکس، صاحبان صرافی‌ها، اعضای هیات مدیره بانک‌ها و هیات مدیره شرکت‌های خصوصی و افراد مقیم خارج از کشور قطع شده است، پیگیری این موضوع از سازمان هدفمندی یارانه ها با تایید این خبر همراه نبود و ایزدی- رییس سارمان هدفمندی- اعلام کرد که موضوع شناسایی و حذف یارانه بگیران بر عهده وزارت کار و رفاه بوده و این سازمان در این مورد پاسخگو نیست.

حذف یارانه بگیران پردرآمد مرهم وزارتخانه له شده!
به گزارش ایسنا، در شرایطی بحث حذف یارانه بگیران پردرآمد جدی‌تر شده که این موضوع نه تنها بر آن ایراد قانونی وارد نیست، بلکه جزو اصلی تبصره قانون هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سنوات گذشته و امسال بوده است.

هزینه سنگین تحمیلی به دولت برای پرداخت یارانه حدود 76 میلیون متقاضی که در هر ماه نزدیک به 3500 میلیارد تومان را به آن تحمیل می‌کرد تا جایی پیش رفت که اخیرا صدای وزیر نفت نیز درآمد و عنوان کرد که وزارتخانه اش زیر بار یارانه نقدی له شده است.

زنگنه گله مندانه تاکید کرده که "شرکت نفت پول‌دار بوده، اما اکنون جزو فقراست و داریم زیر فشار پرداخت یارانه‌ له می‌شویم."

به گفته وی اداره کل وزارت نفت یک طرف و تامین یارانه‌ها نیز طرف دیگر است. اگر چه در سال 1393 نسبت به 1392 فشار کمتر شد، اما واقعا فشار له کننده است.

وزیر نفت به صراحت اعلام کرد که در سال گذشته روزانه 125 میلیارد تومان بابت یارانه پرداخت کردیم و این یارانه تمامی ندارد؛ سپس اضافه کرد: شرکت نفت اکنون به همه عالم بدهکار است و برای اولین بار در سال گذشته بعد از ظهر 28 اسفند‌ماه حقوق پرداخت کردیم. آن‌هم مجبور شدیم برای این‌کار با سختی از بانک مرکزی برای پرداخت حقوق‌ها پول قرض کنیم!

حالا به نظر می‌رسد گلایه طعنه آمیز این بار وزیر نفت تا حدودی موثر واقع شده است. این در حالی است که نوبخت-رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی - نیز به عنوان بانی پرداخت یارانه نقدی در هر ماه ، با زنگنه همدردی و اعلام کرده که باید با همفکری و همکاری با وزارت نفت راه حلی برای پرداخت حجم عظیم یارانه‌ها پیدا کرد.
برچسب ها: یارانه ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)