کد خبر: ۱۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مصطفی پورمحمدی در آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی در کرمان:
مصطفی پورمحمدی گفت: اگر بخواهیم شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری را تحلیل کنیم باید حوزه هایی همچون ریاست مجلس، فرماندهی جنگ، ریاست جمهوری، ریاست مجلس خبرگان، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد و حوزه های دیگر را هم ارزیابی کنیم.
مصطفی پورمحمدی گفت: اگر بخواهیم شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری را تحلیل کنیم باید حوزه هایی همچون ریاست مجلس، فرماندهی جنگ، ریاست جمهوری، ریاست مجلس خبرگان، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد و حوزه های دیگر را هم ارزیابی کنیم.

وزیر دادگستری با تاکید براینکه آئین بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به منظور تداوم راه انقلاب، تاکید بر ارزشهای اسلامی و آرمان هاشمی و برای تداوم خدمت و رشد تعالی کشور برگزار شد، افزود: همه وجود آیت الله هاشمی رفسنجانی خدمت به مردم و تقویت نظام بود.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی بعد از ظهر شنبه در آیین گرامیداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که با حضور خانواده ایشان و مقامات کشوری و لشکری در محل مصلی امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد، افزود: آیت الله هاشمی همیشه می فرمود، ما شاید با مقام معظم رهبری اختلاف نظر داشته باشیم اما ایشان رهبر ما است و ما رهرو ایشان هستیم و باید از رهبر خود اطاعت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر ما برای تجلیل از آیت الله هاشمی آمده ایم صرفا برای ترحیم و تجلیل نیست بلکه برای تداوم راه انقلاب، برای تاکید بر ارزشهای اسلامی و آرمان هاشمی و برای تداوم خدمت و رشد تعالی کشور در این مراسم حضور یافته ایم.

وزیر دادگستری ادامه داد: امروز اگر اینجا جمع شده ایم برای انسجام ملی، تقویت وحدت و برای اقتدار جمهوری اسلامی است چون همه وجود آیت الله هاشمی رفسنجانی خدمت به مردم و تقویت نظام بود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان اینکه این نظام به مردم متکی است و بر اساس اصول اسلام حرکت و محور آن ولایت فقیه و رهبری است، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی به مکرر می فرمود، اگر ما اصلی به عنوان اصل ولایت فقیه هم نداشتیم به جایگاهی چون ولایت فقیه نیاز داشتیم.

وی تصریح کرد: این فلسفه سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و به این موضوع پایبند و معتقد بود و ما نیز از خداوند مدد می خواهیم تا کمک کند این راه را با استواری بپیماییم.

وزیر دادگستری از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مرد غم خوار ملت، مرد استوار در مبارزه و سختی ها، مرد مقاوم در برابر استبداد و استکبار و صهیونیست، مرد هدف و مرد خدمت یاد کرد و افزود: خداوند می فرماید، عزت برای من، برای رسول و برای مومنان است و حضور شکوهمند شما مردم عزیز، ابراز همدردی و تجلیل شما بزرگان در داغ و غم این بزرگ از دست رفته نشان از این عزت الهی دارد و همه ما این عزت را در تشییع آن بزرگ مشاهده کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی اضافه کرد: این صداقت در راه حق است که چنین پاداشی در انتظار اوست و شما ملت بزرگ چه خوب و زیبا پاداش این بزرگ را ادا کردید.

وی با اشاره به اینکه مومنان، انسانهایی هستند که پای تعهدات و پیمانهای خود می ایستند و مقاومت می کنند، اظهار کرد: خداوند به آنهایی که صادقانه پای تعهدات خود ایستادند جزا می دهد.
وزیر دادگستری خطاب به مردم کرمان افزود: شما متدینین، انقلابی ها و خانواده های شهدا آمدید و برای این بزرگ طلب علو درجات کردید و این آغاز یک جزای بزرگ الهی است که به لطف عنایت و محبت شما مومنین برای این بزرگ صادق فراهم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با تاکید براینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیتی با ویژگی های ممتاز و برجسته بود، عنوان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصی باهوش، اندیشمند، متدین، آرمان ساز، مبارز، جسور، کریم، نجیب، سختکوش و پرکار، مقاوم و صبور، مبتکر و نوآور و شجاع بود.

وی با اشاره به اینکه هم عصر بودن و با هم زندگی کردن مثل یک پرده ای است که انسان مجموعه زوایای شخصیت انسان دیگر را خوب نمی شناسد، افزود: زمان که می گذرد، حواشی از بین می رود، گرد و خاک که می خوابد آنگاه شخصیت فرد خود را نشان می دهد.

وزیر دادگستری تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یک شخص نیست و نبود، بلکه آیت الله هاشمی در مسیر پیروزی انقلاب یک فرمانده، یک رهبر جریان ساز، یک مدیر میدانی مقاوم و بزرگ بود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به دوران سخت مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی و علاقه شدید امام راحل به ایشان، اظهار کرد: کسانی که تاریخ خواندند می دانند سخت ترین شرایط مبارزان ما و سخت ترین فشار دستگاه استبداد و شکنجه ساواک از سال 52 تا 56 بود.

وی به دستگیری آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط ساواک اشاره کرد و گفت: حجم شکنجه ایشان بسیار متفاوت از دیگران بود و این بزرگوار در برابر تمام شکنجه ها سکوت می کردند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: فقط یک بار صدای ایشان در برابر شکنجه بلند می شود و آن زمانی بود که می خواستند ایشان را روی بخاری داغ بنشانند که در آن لحظه به یاد فرمان الهی و آتشی که نمرودیان برای سوزاندن حضرت ابراهیم آماده کردند می افتد و با خواندن آیات قرآن مقاومت خود را در برابر آن شکنجه های سخت زیاد می کند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با تاکید براینکه جوانان ما باید بشنوند و مردم ما باید بدانند که در این انقلاب و نسل مبارزان انقلاب چه گذشته تا به پیروزی منجر شده است، افزود: وقتی که انقلاب به پیروزی می رسد این آیت الله هاشمی رفسنجانی است که در همه صحنه های مدیریتی کشور و صحنه های بحران خیز و پیچیده نقش بزرگ و محوری را به همراه بزرگان دیگر انقلاب همچون مقام معظم رهبری و شهیدان بزرگوار به عهده می گیرد.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری را تحلیل کنیم باید حوزه هایی همچون ریاست مجلس، فرماندهی جنگ، ریاست جمهوری، ریاست مجلس خبرگان، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد و حوزه های دیگر را هم ارزیابی کنیم.

وزیر دادگستری با تاکید براینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی فراتر از شخص و شخصیت بوده و هست، او نماینده و مروج یک تفکر نوین معاصر اسلامی، دوران ساز و انقلابی بود، خاطرنشان کرد: وقتی آیت الله هاشمی 26 ساله بود با دوستان و یاران خود که همگی شهید شدند مکتب تشیع را بنا نهاد، یک مجله فکری، که در پی تحلیل مسائل اجتماعی بود و آینده را ترسیم می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در ایامی که مخفی  و تحت تعقیب بود به رفسنجان می آمد و کارهای تحقیقی خود را در این مناطق انجام می داد و سرگذشت فلسطین و کتاب امیرکبیر می نوشت.

وی با تاکید براینکه یاران بزرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی هچون شهید مطهری، بهشتی، مقام معظم رهبری بزرگانی بودند که تفکر انقلابی را نمایندگی و ترویج می دادند، تصریح کرد: آیت الله هاشمی نه شخص، نه شخصیت و نه تنها یک تفکر بلکه فراتر از تفکر بود چون امام راحل و مقام معظم رهبری فراتر از این مراحل بودند.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه امام(ره)، مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی تمدن ساز و فراتر از صاحبان تفکر هستند، گفت: امروز رئیس جمهور جدید آمریکا که خیلی هم ادعای استکباری و تیپ ابر قدرتی به خود گرفته، یکی از مسائل مهمش موضوع جمهوری اسلامی ایران است و این آن چیزی است که از مرزهای شخصی، شخصیتی و فکری فراتر است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی به تعبیر امام راحل از آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) فرمودند، هاشمی زنده است چون نهضت زنده است و در مقدمه فرمودند بدخواهان بدانند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل می خواهد به بیان دیگری بفهمانند که نهضت همیشگی است، یادآورشد: عزمت انقلاب ما این است که این انقلاب، انقلابی بزرگ به همت مردان بزرگ است و امروز 38 سال از عمر انقلاب می گذرد و ملت ایران از یک سرباز انقلاب بعد از 38 سال این چنین با شکوه تجلیل می کند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه این انقلاب به همت ملت شجاع ایران شکل گرفت، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب باز و آزاد است، چون انقلاب آزاد اندیشان است و همین اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت یعنی ما انقلابی هستیم که سینه ای گشاده داریم و اختلاف نظرها را تحمل می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی جنسی آزاد دارد بگونه ای که آزاد اندیشی را پرورش می دهد، گفت: شاید برخی از جوانان که بحث های سالیان اخیر را شنیده اند، ذهنشان به هم ریخته باشد ولی بزرگان بخاطر دارند که در ابتدای انقلاب چه گذشت و فراز و فرودهای بسیار نگران کننده ای را پشت سر گذاشتیم.

وی با تاکید براینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در فراز و فرودهای انقلاب و حوادث سخت انقلاب حضوری این چنین فعال داشت، یادآورشد: آیت الله هاشمی رفسنجانی انسانی تیزهوش و جسور و مثل یک سرباز و یک بنده در برابر امام و رهبر، مطیع بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)