کد خبر: ۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
کولرهای آبی در کوچکترین اندازه 290 هزار تومان و در بزرگترین حجم با پوشال سلولزی سه میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارند. همچنین کولر‌های گازی و اسپیلت‌ها بسته به برند و ظرفیت سرمایش و گرمایش‌شان از یک میلیون و 500 هزار تا بیش از شش میلیون تومان فروخته می شوند.
اقتصاد> بازرگانی: کولرهای آبی در کوچکترین اندازه 290 هزار تومان و در بزرگترین حجم با پوشال سلولزی سه میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارند. همچنین کولر‌های گازی و اسپیلت‌ها بسته به برند و ظرفیت سرمایش و گرمایش‌شان از یک میلیون و 500 هزار تا بیش از شش میلیون تومان فروخته می شوند.

به گزارش ایسنا، بازار انواع کولرهای گازی و آبی که با گرم شدن هوا رونق می‌گیرد، در برندها و اندازه‌های مختلف و امکاناتی که دارند عرضه می‌شوند. البته با وجود آنکه طی سال‌های اخیر کولرهای گازی در مدل‌ها و با امکانات متعددی در بازار عرضه شده و مشتریان خاص خود را هم دارد طبق گفته فروشندگان همچنان بخش قبال توجهی از مردم از کولر‌های آبی استفاده می‌کنند. از این جهت اطلاع از قیمت‌ها، امکانات، نحوه استفاده و نگهداری از کولرهای آبی به خصوص در ماه‌های گرم سال اهمیت دارد.

یکی از مهمترین شاخص‌هایی که باید در خرید کولر‌های آبی توجه شود اندازه آن است. در واقع اندازه کولر، میزان حجم باد و خنک‌کنندگی هوا را تعیین می‌کند و میزان حجم کولر باید متناسب با متراژ منزل یا محل مورد نظر باشد و تا گردش هوا به شکل مطلوبی انجام شود و انرژی به هدر نرود.

کولرهای آبی در حجم‌های مختلف از جمله 2800،3500، 3800، 5500، 6000 و... در بازار عرضه می‌شوند که به گفته کارشناسان فروش به طور معمول یک واحد آپارتمان حدود 100 متر که در طبقه دو یا سه وطبقه است با یک کولر آبی با حجم 4500 خنک می‌شود. همچنین منازلی که متراژ آن‌ها بیشتر از 130 متر است نیاز به کولر با حجم 7000 دارند.

قیمت کولرهای آبی بسته به امکانات و مسائل فنی و البته برند آن متفاوت است. به طور متوسط کولرهای آبی برای خانه‌های با متراژ متوسط رنج قیمتی بین 210 هزار تومان تا 900 هزار تومان دارند و کولرهای آبی که از امکانات بیشتر و کیفیت بهتر برخوردارند به بیش از سه میلیون تومان هم می‌رسد.

به عنوان نمونه کولر آبی با حجم 2800 حدود 250 هزار تومان، کولر آبی با حجم 3500 حدود 550 هزار تومان، کولر آبی با حجم 3800 حدود 570 هزار تومان و کولر آبی با حجم 5000 نیز 680 هزار تومان قیمت دارند. همچنین کولر آبی با حجم 6000 معادل یک میلیون و 50 هزار تومان فروخته می‌شود.

کولرهای آبی در برخی برندها که از امکانات بیشتری مانند پوشال سلولزی برخوردارند قیمت های بیشتری دارند. تفاوت اصلی پوشال سلولزی با پوشال‌های معمولی در این است که پوشال سلولزی در هر سال نیازی به تعویض ندارد و این قابلیت را دارد که چند سال مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت کولرهای آبی که داری این نوع پوشال هستند به بیش از سه میلیون تومان می‌رسد. کولر آبی با حجم 11 هزار با پوشال سلولزی سه میلیون و 700 هزار تومان است.

از نکات مهم در نگهداری کولرهای آبی این است که نباید این کولرها در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توان با یک سایه‌بان از برخورد مستقیم گرما به کولر جلوگیری کرد. همچنین هر سال باید پوشال کولر تعویض و اشکالات فنی آن برای برطرف شود تا ظرفیت استفاده از آن برای چند ماه فراهم شود. همچنین باید قبل از روشن کردن کولر در دور کند، متوسط یا تند چند دقیقه پمپ کولر روشن شود.

اما کولرهای گازی که در سال‌های اخیر بازار مصرف خود را پیدا کرده‌اند از کشورهای آسیای جنوب شرقی وارد می‌شوند. البته برخی از این نوع کولرها به صورت قاچاق و بیشتر از مرز عراق به کشور وارد می‌شوند.

کولر‌های گازی و اسپیلت‌ها بسته به برند و امکاناتی از جمله ظرفیت سرمایش و گرمایش قیمت‌های مختلفی دارند. یکی از مهم‌ترین موضوعات دراین بخش مصرف بالای برق آنهاست که البته رده‌بندی نیز براساس مصرف انرژی آنها صورت گرفته است.

به طور متوسط کولر‌های گازی بین یک میلیون و 500 هزار تومان تا حدود پنج میلیون تومان قیمت دارند و قیمت برخی مدل‌های آن به بیش از شش میلیون تومان می‌رسد.

البته به گفته محمدباقر معتمد - رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع - در صورت تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت این کالاها در اواخر اردیبهشت ماه هشت تا 9 درصد افزایش خواهد داشت.
برچسب ها: کولر ، قیمت کولر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)