کد خبر: ۱۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان تاکید کرد:
استاندار کرمان با تاکید براینکه اولین فردی هستم که داوطلبانه آماده نقد شدن و پاسخگویی به مردم هستم، گفت: فرهنگ محافظه کاری در استان کرمان شکسته شود.

روابط عمومی استانداری کرمان نوشت:
 علیرضا رزم حسینی ظهر پنجشنبه در دیدار اعضای شبکه اجتماعی در قالب (کارگروه های در کنار استاندار)، با اشاره به فعالیت این کارگروه ها طی دو سال گذشته در استان کرمان، بر گسترش فرهنگ مطالبه گری تاکید کرد.
وی به ابلاغ دستورالعمل های حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور و اجرای آن در استان ها اشاره کرد و یادآورشد: تشکیل شبکه های اجتماعی (کارگروه های در کنار استاندار) می تواند مصداق بارزی تحقق حقوق شهروندی در استان کرمان است.

استاندار کرمان با تاکید براینکه مطالبه گری اعضای این کارگروه ها از مسئولین برای آگاهی بخشی مردم اقدام تاثیرگذاری است که باید به آن عمق بخشیده شود، تصریح کرد: باید امکان دسترسی آسان به اطلاعات و پاسخگویی مسئولین به مردم حتی دور افتاده ترین نقاط استان فراهم شود.

رزم حسینی ادامه داد: تهیه و تدوین کتابی با عنوان (کرمان و رسانه های اجتماعی) با مستندات می تواند در دستور کار قرار گیرد و یقینا این کار بدیع می تواند به پاسخگویی مسئولین به مردم و تحقق حقوق شهروندی نقش ایفا نماید.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع کاری در فضای مجازی، راه اندازی کارگروه های تخصصی تر و کارشناسانه با حضور جامعه هدف در دستور کار اعضا قرار گیرد که باید بررسی های لازم در این خصوص انجام گیرد.

استاندار کرمان ناآگاهی را یکی از مصداق های قضاوت های اشتباه و نادرست دانست و تاکید کرد: تناقض گویی ها می تواند فضای وحدت و همدلی حاکم در جامعه را در آستانه انتخابات تخریب نماید لذا (کارگروه های در کنار استاندار) به عنوان نهادی غیرانتفاعی و غیرسیاسی باید اطلاعات صحیح و کاملی را در اختیار  عموم مردم جامعه قرار دهند.

رزم حسینی گفت: از اشتباهات و خطای مسئولین زمانی کاسته می شود که مسئولین خودشان را در ویترین دید عموم مردم قرار دهند که در این راستا باید مطالبه گری واقعی را در جامعه گسترش داد.
وی با تاکید براینکه عدم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می تواند افراد نالایق و غیرکارشناس را در مسئولیت های مختلف قرار دهد، افزود: مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات نباید سرنوشت یک جامعه را به دست افراد نالایق دهند.

استاندار کرمان یادآورشد: پروژه نورپردازی یکی از مباحثی است که طی سه سال گذشته از سوی دولت در استان کرمان دنبال شد زیرا این پروژه علاوه بر مبحث زیباسازی و ارتقا سطح نشاط و شادابی در جامعه، می تواند در ارتقا امنیت تاثیرگذار باشد.

رزم حسینی تصریح کرد: بطور مثال برای افزایش آگاهی و روحیه مطالبه گری و شفاف سازی بین شهروندان پیشنهاد می شود شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان با نصب تابلوهایی در محله های مختلف شهر، میزان عوارض پرداخت شده در هر منطقه و میزان خدمات ارائه شده را در زمینه های مختلف اطلاع رسانی کند و یقینا اگر این اطلاعات در اختیار مردم قرار گیرد، در پرداخت به موقع عوارض همکاری خواهند کرد.

نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان با تاکید براینکه (کارگروه های در کنار استاندار) در
راستای افزایش ضریب مطالبه گری عموم مردم جامعه به یک نهاد غیرانتفاعی و غیرسیاسی تبدیل شود، یادآورشد: شفافیت اطلاعاتی باید در دستور کار این کارگروه ها قرار گیرد و مسئولین در صورت کم کاری باید از مردم عذرخواهی نمایند.
وی خاطرنشان کرد: کشور در آستانه دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا است لذا کارگروه ها  می توانند ویژگی های افراد واجد الشرایط شوراهای اسلامی شهر و روستا را در جامعه آگاهی بخشی نمایند تا افراد متخصص وارد شوراها شوند و در این صورت است که می توان شهری آباد و توسعه یافته را انتظار داشته باشیم.

استاندار کرمان با تاکید براینکه مبحث آموزش نیز در کنار مبحث اطلاع رسانی در کانال ها و گروه های اجتماعی می تواند مدنظر قرار گیرد، گفت: شبکه های اجتماعی استان کرمان را باید به صورت یک زنجیر به هم متصل نمود تا مردم بتوانند استفاده حداکثری را از این فضا داشته باشند.
رزم حسینی از شبکه های مجازی به عنوان شبکه های اخلاق نام برد و افزود: اخلاق مداری را می توان با تولید محتوا، از درون این شبکه ها آغاز کرد.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی شبکه های اجتماعی (کارگروه های در کنار استاندار) کار بزرگی بود که با سماجت و پیگیری جوانان علاقمند استان آغاز شده است، یادآورشد: بنده در منصب استاندار کرمان اولین کسی هستم که آماده نقد شدن و پاسخگویی به مردم هستم زیرا معتقدم که فرهنگ محافظه کاری باید شکسته شود.

استاندار کرمان بر لینک شدن شبکه های اجتماعی (کارگروه های در کنار استاندار) با شبکه دولتی (سامد) تاکید و خاطرنشان کرد: کارهای توسعه ای استان باید زیر ذربین مردم قرار گیرد زیرا اگر مردم بدانند که چه اقداماتی در استان کرمان انجام گرفته است، مشارکت خواهند کرد.

رزم حسینی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید در استان کرمان توافق نامه های بسیاری منعقد شده که 90 درصد آنها اجرایی شده است لذا اعضای شبکه های اجتماعی (کارگروه های در کنار استاندار) می توانند ارزیابی کرده و با مطالبه گری دلیل اجرایی نشدن بخشی از این توافق نامه ها را از مسئولین ذیربط خواستار شوند.
 
****عضویت72 درصد از جوانان در شبکه های اجتماعی

مشاور استاندار کرمان در امور اطلاع رسانی و روابط عمومی نیز در ادامه این دیدار به ضریب نفوذ 80 درصدی اینترنت در ایران اشاره کرد و افزود: این آمار در متوسط دینا 46 درصد است و این می تواند یک فرصت برای دولتمردان باشد.

نقی عظیمی زاده از وجود 40 میلیون گوشی هوشمند در ایران خبر داد و یادآورشد: 72 درصد از جوانان در رده سنی 18 تا 27 سال در شبکه های اجتماعی عضویت دارند و این در حالیست که سهم فن آوری اطلاعات و ارتباطات از بودجه کشور تنها 2 درصد است و سهم در دنیا 20درصد است و با توجه به اقبال جوانان و ضریب نفوذ 80 درصدی، سهم بسیار ناچیزی تلقی می گردد.
 
****راه اندازی (کارگروه استانی حقوق شهروندی) در شبکه های اجتماعی

مشاور استاندار کرمان و مسئول (کارگروه های در کنار استاندار) نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه راه اندازی (کارگروه های در کنار استاندار) در شبکه های اجتماعی موجب شد تا سایر استان ها از کرمان الگوبرداری نمایند، افزود: امید می رود تا در آینده ای نزدیک کارگروهی با عنوان (کارگروه استانی حقوق شهروندی) در شبکه های اجتماعی راه اندازی شود.

احمد نخعی با تاکید براینکه فعالیت مردم جنوب استان کرمان متناسب با سایر نقاط استان در (کارگروه های در کنار استاندار) بیشتر است، یادآورشد: با راه اندازی این کارگروه می توان در جهت انعکاس دستورالعمل های حقوق شهروندی اقدام نمود.

 در ادامه این دیدار هر یک از اعضای (کارگروه های در کنار استاندار) به صورت جداگانه مباحث و پیشنهادات خود و همچنین مهمترین مطالبات شهروندان از استاندار کرمان را عنوان نمودند.
در این دیدار مدیرکل حوزه استاندار کرمان و مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمان جهت پیگیری مطالبات مردمی در (کارگروه های در کنار استاندار) نیز حضور داشتند که مقرر گردید مهمترین تقاضاهای شهروندان از سوی اعضای این گروه ها برای پیگیری های قانونی ثبت سامانه 111 شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)