کد خبر: ۱۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره

"فاجعه پلاسکو" به چهارمین روز خود رسیده و تلاش امدادگران برای آواربرداری همچنان ادامه دارد که به نظر می‌رسد امروز پیشرفت خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سیدجلال ملکی که با شبکه‌خبر گفت‌وگو می‌کرد درباره آخرین اقدامات انجام شده برای آواربرداری فاجعه پلاسکو اظهار کرد: از ساعت 4 بامداد بسیاری از کارشناسان تلاش کردند سازه‌های آهنی را از طریق لیزر برش بدهند تا کار را سبک‌تر کنند ولی کار سختی است. تا آخرین لحظات با نظر کارشناسان و صاحب‌نظران تلاش شد زیر سازه‌های آهنی را خالی کنیم تا آنها را بیرون بکشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ملکی متذکر شد: مشکل عمده سازه‌ها و تکه‌های سنگین آهن است. حتی نیروهای امدادی تلاش‌ کردند با کمک قیچی‌های غول‌پیکر این سازه‌ها و آهن‌ها را برش بزنند تا کار را برای آواربرداری سبک‌تر کنند که این تلاش‌ها در قسمت‌های دیگر ساختمان پلاسکو هم همچنان ادامه دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی درباره اینکه آیا نیروهای امدادی توانسته‌اند به نتایجی در بخش موتورخانه ساختمان برسند، اظهار کرد: برخی از کسبه محل مناطقی را مطرح می‌کردند که اگر اینجا در حدود یکی دو متر حفاری شود، به زیر زمین ساختمان راه پیدا خواهیم کرد. در حضور آنها نه تنها دو متر بلکه نزدیک به پنج الی شش متر حفاری شد اما با بن‌بست‌ مواجه شدیم. در بررسی‌ها به مسیرهای جدیدی دست یافتیم که باید این مسیرها بررسی شود و در صورتی که به نتیجه نهایی برسیم، اقدام به حفاری خواهیم کرد.

 07:15/ فضا بازتر شد، آواربرداری سرعت گرفت

"فاجعه پلاسکو" به چهارمین روز خود رسیده و تلاش امدادگران برای آواربرداری همچنان ادامه دارد که به نظر می‌رسد امروز پیشرفت خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

به گزارش ایلنا، نیروهای امدادی تا ساعت‌های پایانی روز گذشته و بامداد امروز آهن‌آلات و سازه‌های سنگین را با کمک کامیون‌ها از منتطقه حادثه خارج کرده‌اند تا بر خلاف روزهای گذشته امروز کار آواربرداری سرعت بیشتری به خود بگیرد. در حال حاضر نیروهای حاضر در صحنه توسط کامیون‌ها و با کمک بیل‌های مکانیکی در حال انتقال آوار، خاک، بتن و میلگرد‌ها هستند و فضا بازتر شده و همچنین بارگیری هم با سرعت بیشتری انجام می‌شود تا روند آواربرداری تسریع شود.

8:13/ آغاز عملیات آواربرداری از جبهه‌غربی/امیدواریم امروز به پیکر شهدا برسیم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به دسترسی به جبهه غربی ساختمان پلاسکو اظهار امیدواری کرد به پیکر شهدا و مفقودشده‌ها برسند.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 8 صبح شبکه خبر درباره آخرین وضعیت آواربرداری فاجعه پلاسکو اظهار کرد: کماکان عملیات آواربرداری از جبهه جنوبی و شرقی ادامه دارد. با انتقال سازه‌های سنگین که مانع آواربرداری شده بود روند پیشرفت کار سرعت بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: نیروهای امداد و نجات از ساعت‌های ابتدایی بامداد امروز به جبهه غربی هم دسترسی پیدا کردند و با احتیاط و سرعت لازم در حال آواربرداری هستند تا به مفقود شده‌ها و پیکر شهدای این حادثه برسیم. همچنین دو دستگاه لودر هم اضافه شده تا روند آواربرداری تسریع شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی متذکر شد: لازم است از همه هموطنان عزیز که این چند روز با ابراز همدردی و همچنین تشکیل کمپین‌ها ما را دعا و یاری کردند تشکر ویژه‌ای داشته باشم. همچنین هیاتی از هموطنان عزیز با لباس‌های مشکی به محل حادثه آمدند و عزاداری کردند و رفتند که البته از هموطنان عزیز خواهش می‌کنم از چنین کارهایی خودداری کنند تا نیروهای امداد و نجات به کار خود ادامه دهند.

ملکی درباره میزان آوار برداشته شده در این چند روز نیز گفت: البته آواربرداری لحظه به لحظه ادامه دارد و برای تخمین میزان آواری که برداشته شده باید بررسی‌های دقیق‌تری انجام شود. در حال حاضر 50 درصد آوارها جابجا شده‌اند که کار بسیار بزرگی انجام شده است.

سخنگوی ستاد بحران پلاسکو در ادامه گفت: همچنین جرثقیل‌های بزرگ هم محل حادثه را ترک کرده‌اند و فقط لودرها، کامیون‌ها و تانکرها در محل هستند تا روند آواربرداری با سرعت بیشتری انجام شود.

ملکی در پایان اظهار امیدواری کرد که نیروهای امداد و نجات امروز به پیکر شهدا و مفقود شده‌ها دست پیدا کنند.

09:00/ بازار کویتی‌ها هنوز آسیب ندیده است

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به محل حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، پس از گذشت چهار روز از حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو؛ ماموران آتش‌نشانی همچنان در حال تخلیه آوار باقی مانده از ساختمان پلاسکو هستند.

شواهد عینی نشان می‌دهد که قسمتی از ضلع شرقی ساختمان پلاسکو تا حدود زیادی تخلیه شده و ماشین‌های مکانیکی از قسمت شرق به غرب ساختمان در حال تخلیه آوار به‌جا مانده هستند.

بنا به گفته سخنگوی آتش‌نشانی به جز دو پیکری که روز قبل کشف شده است؛ هنوز هیچ پیکری از آتش‌نشانان مفقودی یافت نشده است.

شب گذشته ماموران آتش‌نشانی توانستند قسمتی از دیواره غربی ساختمان پلاسکو که روی آوار باقی مانده بود را تخلیه کنند و هم‌اکنون در حال تلاش برای تخریب باقی مانده این دیوار هستند.

بازار کویتی‌ها که ساختمان مجاور غربی ساختمان پلاسکو است؛ هنوز آسیب جدی ندیده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)