کد خبر: ۱۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تاکید کرد:
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به خدمات و اقدامات کمپ ماده 16در مورد معتادین پرخطر، گفت : اگر کمپ ماده 16(معتادین پرخطر) به مرکز درمان اجتماع‌مدار وصل گردد و با انجام اقدامات روانی – اجتماعی چرخه درمان کامل می‌شود.

ایسنا نوشت:
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به خدمات و اقدامات کمپ ماده 16در مورد معتادین پرخطر، گفت : اگر کمپ ماده 16(معتادین پرخطر) به مرکز درمان اجتماع‌مدار وصل گردد و با انجام اقدامات روانی – اجتماعی چرخه درمان کامل می‌شود.

عباس صادق‌زاده  در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشگیری و درمان در حوزه مواد مخدر اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد مجموعه کاملی از درمان ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه اجتماعی کردن مواد مخدر یک رویکرد علمی است؛ افزود: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر صرفاً به این معنی نیست که یک سری سازمان‌های مردم نهاد را طراحی و به دنیا معرفی کنیم بلکه همه مردم باید نسبت به این موضوع در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه  کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در جامعه مدیریت علمی و صحیح شوند، تصریح کرد: توجه به مدیریت و رصد موضوعات و فرایندسازی ازطرف حاکمیت و دولت و مسئولیت‌پذیری همه اقشار جامعه دو موضوع مهمی هستند که باید به شکل جدی در حوزه پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی دنبال شوند.

وی با اشاره به حرکت‌های علمی و نظام‌مند در حوزه پیشگیری از مواد مخدر به ویژه در بخش اعتیاد، بیان کرد: تولید دانش باید همراه با مسئولیت‌پذیری در جامعه باشد و دانشگاه‌ها از حالت گلخانه‌ای و تولید علومی که برای بسیاری از افراد قابل اجرا نیست؛ خارج شوند و به سمت تولیدعلوم کاربردی  پیش برویم تا تاثیر اقدامات انجام شده بر مبنای این علوم کاربردی در جامعه ملموس باشد.

صادق زاده با اشاره به اینکه  خلایی که در اقدامات و تولیدات علمی وجود دارد، نبود یک فرآیند در بحث مبارزه و پیشگیری است، گفت: عدم وجود فرآیند باعث ایجاد موازی‌کاری و اقدامات کم‌تأثیر در جامعه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه همه دستگاه‌‌های اجرایی اقدامات صنفی را بدون رصد کردن تاثیرات این اقدامات در جامعه، انجام می‌دهند، افزود: اگر اقدامات رصد شوند، هر یک از دستگاه‌ها تکمیل کننده اقدامات یکدیگر می‌شوند و به طور قطع این روش در رویکرد اجتماعی کردن پیشگیری و درمان اعتیاد تأثیر دارد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از مواقع جامعه مبتلا به شرایطی می‌شود که باید نوعی از درمان را برای این شرایط تجربه کنند، خاطرنشان کرد: امروز دنیا از نظر علمی به کار بردن روش‌های اجباری را رد کرده است لذا درمان و موضوع پیشگیری از اعتیاد باید فرآیند مدار باشد.

صادق‌زاده  با اشاره به خدمات و اقدامات کمپ ماده 16در مورد معتادین پرخطر، گفت: اگر کمپ ماده 16(معتادین پرخطر) به مرکز درمان اجتماع‌مدار وصل شود با انجام اقدامات روانی – اجتماعی؛ چرخه درمان کامل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه ادامه روند درمان‌ بعد از سم زدایی در حوزه اعتیاد باید طراحی شود، تصریح کرد: افراد معتادی که درمان می‌شوند نیازمند حمایت و پذیرش خانواده و جامعه هستند تا علاوه بر اینکه چرخه درمان آنان  تکمیل می شود این بیماری مجدد عود نکند.

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت نیات و نذورات خیرخواهانه مردم به سمت درمان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد می توان اقدامات موثری در این زمینه انجام داد.
برچسب ها: لزوم کمپ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)