کد خبر: ۱۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
با برجام سفره‌مان را برای گردشگران خارجی پهن کردیم | ایران همواره به امنیت دنیا کمک کرده است

خبر آنلاین نوشت:
رییس‌جمهور تاکید کرد: مردم ما هیچ‌گاه با مساله‌ای به نام نژادپرستی خوی نداشتند. در کشور ما ادیان مختلف و اقوام مختلف و فرهنگ‌های مختلف همزیستی مسالمت‌آمیزی داشتند.

حسن روحانی در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری عنوان کرد: در تاریخ ایران اسلامی ما، همواره مردم ایران شگفتی‌های بزرگی را آفریدند. ما امروز در آستانه ایامی هستیم که در ۳۸ سال پیش مردم ایران انقلابی بزرگ را به پیروزری رساندند. در این انقلاب بزرگ هیچ کشور و قدرت و ابرقدرتی پشتیبان مردم نبود و مردم با اتکا به فرهنگ، دین و آرمان‌های بلند خود یک انقلاب مستقل بدون وابستگی به قدرت‌های خارجی و انقلابی کاملا مردمی را به ثمر رساندند.

اهم اظهارات رییس جمهور را به نقل از حبرگزاری‌ها بخوانید:

*یکی از بزرگترین ثمرات انقلاب ما استقلال سیاسی سرزمین ما و حاکمیت ملی مردم ما بود که همه مدیریت کشور بر مبنای دموکراسی مردم سالاری و صندوق آرا قرار گرفت و یکی از ثمرات مهم این انقلاب عزت مردم بزرگ این سرزمین بود. ایران به عنوان کشوری که در یک تجاوز ۸ ساله نیز همچنان با اتکا به اراده خود و ایستادگی خود بدون حمایت کشورهای خارجی توانست تجاوز را از کشورش دفع کند.

*ایران هرگز سابقه استعمارگری نداشته و سابقه استعمارشدن هم نداشته است. کشور ما هیچ گاه مستعمره کشور دیگری نبوده است و در طول دهه‌های گذشته هیچ گاه مردم کشور ما به کشور دیگر تجاوز نکرده‌اند. مردم ما هیچ‌گاه با مساله‌ای به نام نژادپرستی خوی نداشتند. در کشور ما ادیان مختلف و اقوام مختلف و فرهنگ‌های مختلف همزیستی مسالمت‌آمیزی داشتند. در کشور ما در کنار مسجد کلیسا و کنیسه وجود دارد و در کنار نمایندگان مسلمان نمایندگان ادیان دیگر در پارلمان حضور دارند.

*در ایران یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان دارای همان آزادی هستند که مسلمانان دارند و مذاهب مختلف اسلامی کنار هم زندگی می‌کنند. ایران همواره کشوری بوده که به دانش جهانی خدمت کرده است. در قرون گذشته ایران در علم و دانش پیشگامی‌هایی داشته و هنوز کتب دانشمندانی چون بوعلی سینا و زکریا به عنوان کتاب‌های علمی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی جهان مورد بررسی قرار می‌گیرد. ایران کشوری است که از لحاظ هنری و فرهنگی با سابقه است.

*نه تنها به شعرای فارسی‌زبان خودمان افتخار می‌کنیم، بلکه همسایگان ما هم به شعرایی افتخار می‌کنند که به زبان فارسی شعر سرودند. اگر ما به حافظ افتخار می‌کنیم، مردم ترکیه هم به مولانا افتخار می‌کنند. اگر ما به فردوسی افتخار می‌کنیم، پاکستان به اقبال لاهوری افتخار می‌کند. در زمینه زبان پارسی و علم و دانش و موارد مختلف ایرانیان قدم‌های خیر و پربرکتی برای جهان برداشته است. ایران در سال‌های اخیر به جهانیان نشان داد و ندای خود را با صدای رسا به گوش جهان رساند که ایران کشور صلح و دوستی است.

*ما به صلح و آشتی و برادری و همزیستی افتخار می‌کنیم. امروز زمانی نیست که بین ملت‌ها دیوار بکشید. یادشان رفته که سالیان پیش دیوار برلین فروریخت.

*دیوارها را بین ملت‌ها اگر هم باشد باید برداشت. دنیای امروز دنیایی نیست که بتوان بین ملت‌ها و مردمان سرزمین‌های مختلف فاصله ایجاد کرد. امروز روز همسایگی است ما همه از لحاظ علمی و فرهنگی و تمدنی همسایه یکدیگر شده‌ایم. جهان ارتباطات و فناوری ارتباطات فاصله‌ها را کم کرده است.

* جهانی شدن فاصله را کم کرده است، کسی امروز نمی‌تواند با جهانی شدن مبارزه کند. امروز از لحاظ تجارت، دنیا باید به هم نزدیک شود. قطع پیمان‌های تجاری دنیا نه خدمت به اقتصاد است نه توسعه و رونق تجارت جهانی. امروز روز آشتی است، روز نزدیکی و همزیستی مسالمت‌آمیز است. روز ایجاد فاصله بین ملت‌ها نیست.

* اگر ما می‌خواهیم به صلحی بیشتر و ثباتی بیشتر و امنیتی بیشتر دست پیدا کنیم، باید تعامل بین ملت‌ها را بیشتر کنیم. باید مفاهمه را میان مردم کشورهایی مختلف بیشتر کنیم.

*ما ملتی هستیم که در این منطقه آثار افراطی‌گری و تروریسم و تجاوز را با همه وجود احساس کردیم، در اطراف ما آتش‌های افراطی‌گری و تروریسم هنوز شعله می‌کشد. ما درد و رنج مردم عراق را می‌بینیم و درد و رنج مردم سوریه را می‌بینیم و درد مردم افغانستان و پاکستان و یمن و لیبی را می‌بینیم.

*خاورمیانه یک زمان مهد تمدن و مهد گردشگری بود. آثار تمدنی و تاریخی در لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان و آسیای مرکزی و قفقاز همه جا دیدنی بود و هست.

*ترور نه تنها جان انسان‌ها را گرفت بلکه رشد و توسعه را کند کرد و به اموال کشورها آسیب زد و آثار تمدنی جهانی و تاریخی را لطمه زد. آثار مهم تمدنی در عراق و سوریه و دیگر کشورها را مورد هجمه فرار داد همان طور که جان انسان اگر گرفته شود قابل جبران نیست، اگر آثار تاریخی تخریب شوند هم قابل جبران نیست.

*ایران کشوری است که برای ثبات منطقه و دفاع از مردم بی‌گناه منطقه از تمام قدرتش استفاده کرده و می‌کند. اگر کمک ایران به مردم منطقه و مردم و ارتش سوریه نبود، امروز در دمشق و در بغداد تروریست‌ها حاکم بودند و به جای گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه ما شاهد دولت تروریستی در بغداد و دمشق بودیم.

*به‌دلیل شجاعت مردم عراق و سوریه و این حمایت مردم ایران از این ملت‌ها بود که امروز خوشبختانه تروریسم در منطقه ما در حال افول است.

*ایران کشوری است که همواره به ثبات و امنیت دنیا کمک کرده و اگر هر ملتی در هر جای جهان از ما کمک بخواهد، به آن‌ها یاری می‌رسانیم. امروز نیاز به نزدیکی بیشتر، تعامل بیشتر و وحدت بیشتر داریم. توریسم و گردشگری پلی میان ملت‌ها است و شما راهنمایان میان ملت‌ها، فرهنگ‌ها و تمدن‌های جهان هستید.

*گردشگری زمانی به نتیجه می‌رسد که راهنمایان خوب و خوش‌اخلاقی از گردشگری حمایت کنند و این شما هستید که با بیان و آشنایی‌تان به تاریخ، زوایای تمدن را برای جهانگردان بیان می‌کنید.

*دیدن یک ساختمان یا اشیای قدیمی بدون آشنایی به آن ساختمان، آشنایی به ابعاد و زوایای آن اثر تاریخی نخواهد بود. این راهنمایان گردشگران هستند که ابعاد و صورت‌های پشت‌پرده تمدن‌ها را برای گردشگران توضیح می‌دهند و اگر راهنمایان برای گردشگران نباشند، حتماً‌ بهره معنوی و علمی آن‌ها از آثار تمدنی کمتر خواهد بود و شما به‌ عنوان خادمان میراث گذشته، تمدن بشریت و واسطه‌ای میان قرن‌ها و هزاره‌های پیش به امروز هستید.

*یکی از اهداف بلند ایرانیان به‌عنوان ملتی با فرهنگ و تمدن ۷۰۰۰ ساله در منطقه و جهان، پیوند ملت‌ها با یکدیگر است، باوجود این‌که قربانی سلاح کشتار جمعی هستیم و متجاوزان صدامی علیه ما از سلاح شیمیایی استفاده کردند، اما با آن مخالفیم و هرگز به‌دنبال سلاح کشتار جمعی نخواهیم رفت.

*{درباره موفقیت بزرگ ایران در زمینه تعامل با کشورهای جهان در سال‌های اخیر} مذاکره ما با کشورهای جهان به این معنا بود که مذاکره و مفاهمه و گفت‌وگو، بهترین و کوتاه‌ترین راه برای حل اختلاف میان دولت‌ها است. ما پای میز مذاکره با شش قدرت بزرگ، به توافقی دست یافتیم که رهاوردش نه‌تنها برای ما هفت کشور بلکه برای همه جهانیان، ثبات، امنیت و آرامش بیشتر بود.

*در سایه توافق هسته‌ای و برجام راه را برای میزبانی بیشتر از جهان‌گردان آماده‌تر کردیم و با برجام سفره‌مان را برای میهمانان‌مان و گردشگران خارج پهن کردیم و خوشبختانه در طول چندسال اخیر توریست‌های خارجی به حسن نظر به سمت ایران، بیش از گذشته زمینه را برای گردشگری مهیا دیدند.

*آمار نشان می‌دهد حضور گردشگران فرانسوی در این شش‌ماه نسبت به شش‌ماه نخست سال گذشته ۱۰۴ درصد رشد داشته و این درحالی است که بنابر همین آمار رشد حضور گردشگران هلندی ۴۳/۳ درصد بوده و حضور گردشگران سویسی با ۳۸/۳ روبرو شده است.

*همچنین حضور گردشگران دانمارکی با رشد ۳۷/۵ درصدی، درمورد گردشگران ایتالیایی ۳۳/۸ درصد، درباره گردشگران انگلیسی ۳۳ درصد و در مورد گردشگران لهستانی نیز شاهد رشد حدوداً ۳۳ درصدی بودیم و علاوه بر این، این آمار از رشد حضور گردشگران بلژیکی تا ۳۳/۳ درصد، رشد ۲۸ درصدی برای گردشگران اتریشی، رشد ۲۷/۹ درصدی گردشگران اسپانیایی و رشد ۲۴/۴ درصدی آمار گردشگران یونانی خبر می‌دهد. همین‌طور حضور گردشگران فنلاندی با رشد ۱۹/۲ درصدی، گردشگران آلمانی با رشد ۱۶/۶ درصدی و همچنین با رشد ۱۳/۵ درصدی گردشگران روس روبرو بودیم.

* این یعنی با برجام دروازه ایران به روی مهمانان خارجی بازتر است. هدف ما از اینکه ناوگان هوایی کشور را نوسازی کنیم، ریل را در سراسر کشور نوسازی کنیم، اتوبان‌ها و جاده‌ها را نوسازی کنیم، این است که مسیر جذب جهان گرد را بیشتر کنیم. در ایران فرهنگ مردم و میهمان‌دوستی آنها را مشاهده می‌کنید.

*همه ما باید تلاش کنیم نه تنها از طریق توریست به اقتصاد کمک کنیم، اما در کنار اقتصاد از طریق جهان‌گردی به امنیت منطقه و جهان و به فرهنگ جهان و به انسجام مردم جهان کمک می‌کنیم و راه را برای تعامل بیشتر بین ملل جهان آماده می‌کنیم.

*آثار جهان‌گردی، فرهنگی و اقتصادی و برای صلح و ثبات و امنیت برای منطقه و جهان است. همه ما باید تلاش کنیم دو سرمایه مهم جهان‌گردی را حفظ کنیم. سرمایه اول برای جهانگردها محیط زیست کشورهاست. اگر آسیب ببیند یکی از سرمایه‌ها آسیب دیده برای این کار در زمینه جهان‌گردی باید سرمایه‌گذاری کنیم. سرمایه دوم برای موضوع توریسم میراث فرهنگی گذشته است.

*همه ما باید تلاش کنیم از میراث گذشته‌مان حراست کنیم، نه برای کشور خودمان بلکه میراث در سراسر دنیا سرمایه بشری است. امیدوارم سفر شما به ایران و تهران و حضور شما در ایامی که در ایران هستید زمینه آشنایی بیشتر با ملت ایران را بیشتر فراهم کند. برای شما آرزوی سفر خوشی در ایران را دارم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)