کد خبر: ۱۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
خطیبان جمعه در خطبه های خود چه گفتند؟
به گزارش گفتارنو ، در جمعه ای که گذشت پیروزی انقلاب اسلامی و بیان دستاوردهای انقلاب بخش مهمی از خطبه‌های ایمه جمعه استان را تشکیل می‌داد. همچنین تجلیل از جانفشانی‌های آتشنشانان در حادثه پلاسکو و لزوم عبرت آموزی از این حادثه از دیگر مباحثی بود که مورد توجه قرار داشت.

به گزارش گفتارنو ، در جمعه ای که گذشت پیروزی انقلاب اسلامی و بیان دستاوردهای انقلاب بخش مهمی از خطبه‌های ایمه جمعه استان را تشکیل می‌داد. همچنین تجلیل از جانفشانی‌های آتشنشانان در حادثه پلاسکو و لزوم عبرت آموزی از این حادثه از دیگر مباحثی بود که مورد توجه قرار داشت. 
در ادامه چکیده خطبه های جمعه استان را به نقل از خبرگزاری ها می خوانید. 


نام شهرستان

نام خطیب

چکیده خطبه

کرمان

حجت‌الاسلام محمد صباحی

حوادث انقلاب اسلامی کم‌کم جنبه تاریخی به خود می‌گیرد زیرا بخش زیادی از افرادی که انقلاب را دیدند از دنیا رفته‌اند و یا شهید شده‌اند و بیشتر مردم نیز در آن دوران کم سن و سال بودند و یا هنوز به دنیا نیامده بودند.

در بین روحانیت باید وحدت وجود داشته باشد زیرا امام معتقد بود اگر در بین روحانیت تفرقه وجود داشته باشد، کیان نظام به هم می‌ریزد.

رفسنجان

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی

امامت به عنوان جانشین امام زمان(عج) در غیبت کبری است و امامت امر انتخابی نیست، بلکه التزامی است، بنابراین یکی از نعمت‌هایی که شامل حال ما مردم ایران شد، ولایت‌فقیه است.

22 بهمن عید ملی و عید انقلاب است و باید مثل هر سال حضور داشته باشید و ساده زیستی باشد، انقلاب اسلامی یک پیروزی است و دولت، مجلس و ... در فکر دنیای خود نباشند.

سیرجان

حجت‌‌الاسلام سیدمحمود حسینی

همبستگی و اتحاد را از اصول حاکمیت نظام اسلامی دانست . دشمنان در هر فرصتی به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی و ملت ایران هستند و این فرصت‌ها را ملت ایران از بین می‌برند.
خواستار برخورد جدی مسؤولان و قوه قضائیه به توهین‌های حاکمیت انگلیس به ملت ایران و برجام شد

بافت

حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده

وقتی ‌که در کابینه‌ دولت وزرای چند هزار میلیاردی و حقوق‌بگیران نجومی وجود داشته باشند و شما شعار مبارزه‌ با فساد بدهید، این دو مسئله هیچ هم‌خوانی با هم ندارند.
البته تعداد کمی هستند که از انقلاب خسته شدند، رنگ عوض کردند و تغییر سطح زندگی دادند و مرفه شدند که در این انقلاب کم‌ هستند، اما همین تعداد اندکی نیز موجب بی‌اعتمادی ملت می‌شود.

مردم وقتی بفهمند که برادر و دستیار رئیس‌جمهور با مفسدان مالی و اقتصادی ارتباط داشته باشد، منجر به بی‌اعتمادی به‌ نظام می‌شود. از رئیس‌جمهور این توقع و انتظار می‌رود که شخصاً دستور دهد به پرونده‌ برادرش رسیدگی شود و اگر ثابت شد که تخلفی صورت گرفته، بگذارد تا با او برخورد شود و اگر رفع اتهام شد، از آبروریزی افراد جلوگیری شود.

زرند

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی

زرند، رفسنجان و شهربابک مبتلایان سرطان زیادی دارند. مردم با ورزش و مصرف میوه و سبزیجات پیشگیری کنند و همچنین از عوامل خطرساز مثل مواد مخدر، سیگار، قلیان و ... که از عوامل اصلی سرطان هستند دوری کنند.

رئیس جمهور آمریکا بر تخت نشست و امیدواریم که گورباچف دوم باشد و مثل شوروی، ایالات متحده آمریکا به دست این آدم از هم پاشیده شود، ترامپ سیاستش مثل یزید است و اقدامات ضد‌ایرانی خود را از جمله تعلیق صدور ویزا برای ایرانیان را آغاز کرده است.

عنبرآباد

حجت‌الاسلام رضا سالاری 

ایده اقتصادی رئیس جمهور جدید آمریکا برگرفته از اقتصاد مقاومتی است که رهبر انقلاب آن را جلوی پای مسولان ما گذارده است. بحران اقتصادی مملکت ما هیچگاه توسط کشوری مانند آمریکای بحران زده رفع نخواهد شد، بلکه عامل مهم در اقتصاد ملی، پیاده کردن اقتصاد مقاومتی است.

وظیفه قوه قضائیه مبارزه با عموم فساد است که می‌طلبد همگی اعم از مردم، دولت و مجلس به این امر اهتمام داشته باشند.

کوهبنان

حجت‌الاسلام عباس جعفری 

راه مقابله با آمریکا و رفع تحریم‌ها، همدلی و همراهی تمام گروه‌هاست که باید در کنار هم قرار گیرند و به دنبال حذف همدیگر نباشند.
در هفته جاری شاهد بروز مجدد مشکلات جامعه کارگری معادن زغال سنگ کوهبنان بودیم که اگر حق و حقوق آنان به موقع پرداخت می‌شد، شاهد اعتراض آنان نبودیم، چراکه خود کارگران نیز اعتصاب و اعتراض را قبول ندارند.
راه درست این است که مسؤولان بالادستی نظارت و توجه بیشتری بر امورات معادن و رفع مشکلات جامعه کارگری داشته باشند تا شاهد چنین صحنه‌هایی نباشیم. سئولان باید با توجه به تولید داخلی جلوی واردات برخی از محصولات از جمله زغالسنگ را بگیرند و با خرید زغال به قیمت مناسب در راستای رفع مشکلات جامعه کارگری اقدام کنند.

آسمینون

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌نیک

فلسطین همچنان اولویت اول جهان اسلام است، اما مظلوم‌تر از همیشه است و امروز می‌بینیم که ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا هم برای به رسمیت شناختن بیشتر این رژیم کودک‌کش طرح انتقال پایتخت اسرائیل از تل آویو به قدس اشغالی را می‌دهد.
حادثه جانسوز و غم بار پلاسکو هر چند در اوج تلخی بود، اما پیام‌ها، هشدارها، درس‌ها و عبرت‌هایی را فراسوی دیدگان همه به ویژه مدیران و مسئولان امر به جای گذاشت.

باغین

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی

عمده دشمنی‌ها و تبلیغات دشمنان به جهت این موضوع است که می‌خواهند عنصر ولایت را که امروز تجلی یافته، متزلزل و در ایمان مردم و مشارکت آنان در همه صحنه‌ها ایجاد تردید کنند.

مردم نسبت به ایمن‌سازی بناها و ساختمان‌ها دقت لازم را بکنند و مسؤولان برای پیشگیری از حوادث مشابه با جدیت و سرعت بناهای غیر‌ایمن را شناسایی و در فرآیندی منطقی در دستور ایمن‌سازی و یا تجدید بنا قرار بگیرند

منوجان

حجت‌الاسلام امین رضوانی

مهمترین مسأله، آشنایی جوانان با مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و باید معرفت جوانان نسبت به انقلاب و نقش حضرت امام خمینی (ره) و روحانیت اشنا شوند.

مهمترین مزیت پرداخت زکات فطره کمک به وضعیت اقتصادی زندگی نیازمندان است که باید در وهله اول به خویشاوندان نیازمند و بعد به همنوعان و افراد نیازمند دیگر پرداخت شود.

انار

حجت‌الاسلام حسن منتظری 

بین معلمان فرهیخته و دانش‌آموزان هر چقدر که محبت و صمیمیت و احترام متقابل وجود داشته باشد به طور قطع و یقین دانش‌آموزان نیز به خوبی از دانش‌ها و معارف سودمند معلمان گرانقدر بهره‌مند خواهند شد.
باید همه اقشار مختلف مردم با تغذیه سالم، پرهیز از مواد غذایی ناسالم و غیربهداشتی، ورزش‌های گوناگون و دقت و رعایت موارد بهداشتی در سم پاشی‌ها جلوی گسترش این بیماری خطرناک سرطان را بگیرند.

بردسیر

حجت الاسلام میثم تارم 

هشدار صرفا کفایت نمی کند و پس از هشدارهای مربوطه، قوه قضائیه باید وارد عمل شود و ساختمان های ناایمن را پلمب کند.

کهنوج

حجت الاسلام اکبر افشارمنش

مسئولان برنامه ریزی های لازم در زمینه خرید محصولات کشاورزی را انجام دهند تا کشاورزان با مشکل مواجه نشوند.

در سفر استاندار موافقت نامه ای امضا کردند که امیدواریم این موافقت نامه گره ای از مشکلات این منطقه باز کند.

 

 

 

آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)