کد خبر: ۱۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: پس از برجام 12.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خزاعی روز شنبه در جلسه ستاد حمایت از سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، از صدور ضمانت‌‌های سرمایه‌گذاری خارجی از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و افزود: ضمانت‌های این سرمایه‌گذاری صادر شده و پس از برجام 12.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب رسیده و امسال بیش از 8.5 میلیارد دلار مصوبه سرمایه‌گذاری خارجی قطعی شده است.

وی با بیان اینکه مسلم است که ظرفیت سرمایه‌گذاری در کشوری مانند ایران بیش از اینهاست، ادامه داد: از سال گذشته کشورهایی که حاضر نبودند به ایران وام دهند، اکنون برای پرداخت وام اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: دولت سخت‌گیری همچون ژاپن، با کشورمان مذاکره کرده و مبلغ 10میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نهایی شده است.

وی تصریح کرد: علیرغم انجام این همه اقدامات بزرگ، ویروس غر زدن در جامعه ما اپیدمی شده و اخبار و فضاهای مجازی طوری انعکاس می‌یابند که انگار هیچ اتفاق خوب و مثبتی در کشور رخ نمی دهد.
وی افزود: بداخلاقی و فقر در همه جای دنیا وجود دارد و این همه سیاه‌نمایی‌ از ایران، نشان از بی‌آگاهی برخی افراد از وضعیت دیگر کشورهاست.
خزاعی گفت: منویات مقام معظم رهبری در مذاکرات، دشمن را خلع‌سلاح کرد و امروز تمام کشورها به رئیس جمهوری جدید آمریکا گوشزد می کنند که درست عمل کند و این آگاهی مردم دنیا از ایران، از دستاوردهای برجام است.
رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه وضعیت سرمایه گذاری استان خوب است ولی هنوز با ایده‌آل ها فاصله دارد، خاطرنشان کرد: اخیرا سرمایه گذاران خارجی سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌هایشان را مجددا در کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند و اجرای این امر، کارنامه درخشانی از ایران در مجامع بین المللی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش، بانک‌های توسعه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری را تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا با سرمایه یکصد میلیارد دلار و عضویت 2.8 درصدی سهم ایران، در حال تأسیس بوده و اساسنامه آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.
خزاعی با بیان اینکه سهم ایران با مذاکره با روسیه و تاجیکستان در بانک مذکور به 15 درصد رسیده، خاطرنشان کرد: دو پروژه برای اجرا به بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا معرفی شده که یکی از آنها مربوط به گیلان است.
به گفته رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، پروژه اجرای فاضلاب پنج شهر گیلان به بانک مذکور پیشنهاد شده و نمایندگان بانک، ماه آینده وارد ایران می‌شوند.
وی بر تکمیل راه آهن رشت - آستارا از سال گذشته در آذربایجان تاکید و بیان کرد: مذاکراتی انجام شده و پیگیری‌هایی نیز صورت گرفته و مشکلات ساخت قطعه راه آهن رشت - آستارا در حال رفع شدن است.
خزاعی با اشاره به کاهش شش درصدی نرخ بیکاری گیلان و تک رقمی شدن آن گفت: کاهش نرخ بیکاری گیلان واقعی ، کاملاً درست و جزو آمارهای علمی است و این استان در حال حاضر از استان های رکورد ‌دار کشور است.
وی با بیان اینکه در سطح کلان ملی گیلان بعنوان یک استان موفق در کاهش نرخ بیکاری مطرح است، اظهار داشت: این استان در این حوزه، رکورد کشوری دارد که قابل قدردانی است.
خزاعی خاطرنشان کرد : البته باید تلاش کنیم که نرخ بیکاری به صفر برسد و امیدواریم همچنان شاهد کاهش این معضل در استان باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

پربازدید ها

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)