کد خبر: ۱۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت
دهه فجر امسال 107 طرح در حوزه های آب و خاک، تولیدات گیاهی، دامپروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر یکهزار و 136 میلیارد ریال در این استان به بهره برداری می رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: دهه فجر امسال 107 طرح در حوزه های آب و خاک، تولیدات گیاهی، دامپروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر یکهزار و 136 میلیارد ریال در این استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا عباس سعیدی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: با بهره بردای از این طرح ها بیش از سه هزار و 640 شغل ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: از این طرح ها تعداد 63 طرح در حوزه آب و خاک، 19 طرح دامپروری، 6 پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی و 9 پروژه در حوزه تولیدات گیاهی است.

وی گفت: 2 هزار و 113 هکتار از زمین ها و باغ ها با اعتباری بیش از 361 میلیارد ریال به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند که از این مقدار یکهزار و 670 هکتار به سیستم آبیاری قطره ای و 439 هکتار به نوار تیپ مجهز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون برای حدود چهار هزار هکتار از اراضی استان آبیاری قطره ای نوار تیپ اجرا شده است.

وی افزود: آبیاری با سیستم نوار تیپ می تواند 75 درصد در مصرف آب صرفه جویی به همراه داشته باشد و به همان میزانی که برای آبیاری قطره ای اعتبار تخصیص داده شده است برای اجرای آبیاری کم فشار تخصیص داده شده و در حال حاضر می توانیم پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد: دهه فجر امسال 14 طرح انتقال آب در شمال استان به بهره برداری می رسد.

سعیدی به طرح های دامپروری اشاره کرد و گفت: 19 طرح دامپروری با اعتبار 140 میلیارد ریال و اشتغالزایی 72 نفر به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: افتتاح 11 واحد مرغداری با اعتباری بیش از 107 میلیارد ریال را خواهیم داشت که با بهره برداری از این واحدها 240 هزار قطعه مرغ گوشتی و 60 هزار مرغ تخم گذار به مرغ های استان افزوده می شود.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال شش پروژه آبزی پروری در استان به بهره برداری می رسد گفت: امروز 2 هزار و 300 تن آبزی در سال تولید می کنیم در حالی که سال 93 مجموع تولید آبزی در استان 930 تن بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان همچنین عنوان کرد: باید منابع آب استان مدیریت و جلوی برداشتهای بی رویه گرفته شود، اگر منابع آب را کنترل کنیم، کشاورزی استان نیز پایدار می شود و صرفه اقتصادی هم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ای برای توسعه سطح زیر کشت نداریم و تلاش می کنیم بتوانیم الگوی کشت را اصلاح کنیم.
وی با اشاره به اینکه 20 درصد سطح زیر کشت استان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است گفت: امسال سطح زیر کشت گندم را کاهش دادیم اما دیدید که تولید گندم کاهش پیدا نکرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه بیش از 94 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود افزود: از نظر ما 70 تا 75 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود و باید میزان مصرف آب را از لحظه تحویل آب به کشاورز محاسبه کرد نه از لحظه خروج از سد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان همچنین در خصوص سموم کشاورزی سنواتی که در انبار باغین دپو شده است خاطرنشان کرد: این سموم از 50 سال قبل در این مکان انبار شده و تا کنون هیچ کس به فکر امحا کردن آنها نبوده و در این دولت تا کنون 2 میلیارد ریال برای معدوم کردن بخشی از آنها هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بقیه این سموم را نمی توانیم در داخل کشور معدم کنیم بلکه برای امحای آنها صرفا باید به کشورهای فرانسه و بلژیک منتقل شوند و برای انجام این کار به 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که پیگیر تامین این اعتبار هستیم.

در راستای کاهش مصرف آب طرح همیاران آب از 18 آبان سال 1393 با همت استاندار کرمان و مشارکت مردم اجرا شد و تشکیل شورای حفاظت از آب در استانداری کرمان را نیز به همراه داشت. 
با اجرای این طرح 99 میلیون متر مکعب در مصرف آب کشاورزی شمال استان کرمان صرفه جویی شده است.
استان کرمان دارای 23 شهرستان است و جنوب استان با هفت شهرستان سازمان جهاد کشاورزی مستقل دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)