کد خبر: ۱۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ،معاون اول قوه قضاییه گفت: بعضی از بزرگان ما از ناحیه نزدیکان از جمله فرزندان‌شان مسیر زندگی شان عوض می شود، باید به این آسیب‌ها توجه کنیم و راه نفوذ را ببندیم.
به گزارش جماران ، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست تخصصی «بررسی ابعاد حقوقی نفوذ در عرصه اقتصاد سیاسی» که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر گفت: امیدوارم در این ایام ببینیم که کجا بودیم و کجا هستیم و کجا باید برویم.

وی افزود: یکی از نعمت‌های بزرگ دنیاست که ما در زیر پرچم حق و پرچم ولایت فقیه نایب امام زمان (عج) که چقدر نعمت بزرگی است، زندگی می کنیم. یک زمانی حاکم ما پهلوی بود و در عصر ما رضاخان بود. امروز ملتی از لحاظ کمی بزرگ، اما حاکم او کیست، حاکمش ترامپ است. ترامپی را دیدید  و مختصری از زبان خود او و رقیبانش از او شنیدید.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: نبرد ستیز حق و باطل بوده و خواهد بود و تا حق هست باطل جولان خواهد داد. به عبارتی باطل است که با حق ستیز دارد. امروز می دانید که بالاترین باطل و طاغوت و شیطان اکبر و اعظم و مکار پیر تجربه یافته با نظام برحق جمهوری اسلامی به طور جد سر ستیز دارد، اگر کسی نبیند او کور نیست و او نمی خواهد ببیند که امروز آمریکا و انگلیس دشمن سرسخت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: گاهی اوقات بی‌اطلاعی و کم‌اطلاعی افراد از مشکلات است. اکنون یکی از مشکلات مان بچه‌های مسئولان هستند. این بچه‌ها گاهی اوقات توجهی ندارند و دنبال پول و شغل می‌گردند و گاهی اوقات به خاطر شهوت و جهل ببینید که چه ضرباتی خوردیم. بعضی از بزرگان ما از ناحیه نزدیکان از جمله فرزندان‌شان مسیر زندگی شان عوض می شود. به این آسیب‌ها باید توجه کنیم و راه نفوذ را ببندیم و به طمع ها توجه کنیم و بعد بیان کنیم و به مسئولان ذی ربط بگوییم.

وی ادامه داد: یکی از شگردهای قدیمی دشمن استفاده از شهوت بوده است و چه کسانی که به خاطر شهوت گرفتار نشدند؟ به حیثیت نظام و خودشان لطمه وارد شد. چه کار کنیم که شهوت مان را کنترل کنیم به خصوص در این اواخر که خانمی توانسته بود به مسئولی نزدیک شود و دختر این خانم خارج از کشور است و به او گزارش می‌دهد که من به او نزدیک شدم و الان دیگر خیلی نزدیکیم و به پول و جیبش دسترسی دارم. آیا این حرف‌ها به دست دشمن نمی‌رسد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در مقابله با حق همیشه از ابزار نفوذ استفاده شده و خواهد شد. چه در جنگ سخت و چه در جنگ نرم نفوذ صورت می‌گیرد، اما متفاوت است که این نفوذ چیست و چه ماموریتی دارد و از چه شیوه‌ای استفاده می کند؛ لذا آمریکا و انگلیس تلاش می کنند که نفوذ کنند. چه کسی را به عنوان عامل نفوذی استفاده می‌کنند؟ آیا نیروی خودشان یا سعی دارند از نیروی ما استفاده کنند و چه دستوری به آنها می دهند و از چه شیوه ای باید استفاده کنند تا چهره او نمایان نشود؟

 تلاش و مقابله و پیشگیری ما می تواند اثر نفوذ آنها را کم کند. ما باید تلاش کنیم و ببینیم که عامل نفوذی کیست و از چه شیوه هایی استفاده می کند. آیا عمروعاص است، آیا امروز ما عمروعاص نداریم. در جنگ های سخت عمدتا از عوامل خودشان استفاده می کنند و سعی دارند که کسب اطلاعات کنند و نقاط آسیب پذیر را پیدا کنند و به اتاق فرمان منتقل کنند که اگر می خواهید به این نقاط آسیب پذیر موشک بزنید، اما در جنگ نرم عمدتا نیاز به دادن اطلاعات دارد نه اطلاعات گرفتن. برای اینکار  باید فردی  باشد از جنس ما.

وی افزود: اگر یک فرد امریکایی با زبان انگلیسی در دانشگاه ما و رسانه ما و مسجد ما بایستد کسی قبولش ندارد و همان جا در دهانش می زنند. از یک نیرویی باید استفاده کنند که با زبان ما صحبت کند. او می‌خواهد به رده‌های مختلف اطلاعات بدهد و می‌خواهد امریکا را بزک کند و از اینکه دشمن ما هست در کنار ما سخن بگوید و مطرح کند که امریکا دشمن ما نیست و تغییر کرده است. امریکا دشمن ماست و یک دست چدنی دارد در دست مخملی. می خواهد بگوید که شیطان بزرگ و اکبر که دشمن ماست اینقدر هم دشمن نیست و فرق کرده است. این فرد که در یک جنگ پنهان و نرم عمل می‌کند کسی است از جنس ما.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: کسی که پدربزرگش جاسوس بوده امروز از نوه و نتیجه‌اش استفاده می کند. به او می گویند که می‌توانی وزیر و دادستان و قاضی شوی ولی تو برو در دفتر فلانی و برو جایی که مرتب می‌توانی مشاوره بدهی. هم ارتباط داشته باشی و هم مشورت بدهی. ما در این جا در مرحله جنگ نرم هستیم. ما باید در اینجا چه کار کنیم؟ می بینید چگونه در سینه مسئولان وسوسه می کنند. با همین تکرار کردن و صحبت های زیبا. کافی است که در کنار مسئولی قرار بگیرد و مرتب همان مسایل را تزریق کند.
وی یادآور شد: یک زمانی مسئولی نسبت به مسایلی حساسیت داشت او فهمیده بود و می‌خواست نزدیک شود و اتفاقا نزدیک شد و بالاترین مسئولیت‌ها را به او داد و محبوب شد و خبرهایی که این آقا را نسبت به آن فرد حساس تر می کرد به او می داد. آنها به او خط می دهند که چه کار کند تا مسئولان  نتوانند کنار هم قرار گیرند و دوقطبی ایجاد شود. یکی از کارهای اساسی نفوذی ها این است که ما را به خود مشغول کنند تا غافل شویم که او چه اقدامی را انجام می دهد و از مسایل اصلی غافل شویم. یک پرونده اقتصادی مطرح می شود و تا آن موج از بین برود یک موضوع دیگر مطرح می شود. ما چه باید کنیم. ما باید توجه داشته باشیم که این نفوذ از آن نفودی که برای جمع‌آوری اطلاعات می آید خطرش بیشتر است و این عمر و عاصی است که کنار معاویه قرار می گیرد.
وی افزود: کار دانشگاهی و کار امنیتی و قضایی در این زمینه آسان نیست و نکته مهم این است که اهمیت قضیه را باید تبیین کنیم و خلاء قانونی و گفتمانی را پر کنیم و بتوانیم چهره این نفوذ را بنمایانیم. این نفوذ چگونه رخ می دهد؟ در یک جا از این خلاءها استفاده می‌کند و به نقطه‌ای می رساند که بتواند در تصمیم سازی نفوذ کند. یک جا هم سعی دارند از غفلت های ما استفاده کنند و وارد شوند و بعد برخورد سخت می شود. سعی دارد چهره خودش را تا حد ممکن تطبیق بدهد با موقعیت و اطرافیان و محل کارش و ... اگر هم لازم باشد سعی دارد دعوا نکند و آرایش صورت و لباسش را سعی می کند تغییر دهد. اینجاست که ما موظفیم خلاءهایی که ممکن است نفوذی ها استفاده کنند را شناسایی کنیم. دوستان سازمان اطلاعات سپاه باید ببینند که رخنه ها کجاست؟ انتخابات شورا و مجلس و ریاست جمهوری داریم، اینها انتخابات نیست بلکه مسئولیت هایی است که واگذار می شود و باید دید که غفلت ها و طمع ها و خلاءها کجاست. در بسیاری از مواقع بر اثر طمع زیاد گرفتاری پیش می آید.
محسنی اژه‌ای با طرح این سئوال که از چه شیوه ای برای مقابله با این نفوذها باید استفاده کنیم؟ گفت: ما باید ببینیم که قرآن در خصوص برخورد با اینگونه نفوذ چه نسخه‌ای دارد. شیطان بزرگ امروز قطعا در بین ما وجود دارد و نفوذ سخت با نرم فرق دارد و از خود ما استفاده می‌کند.  
محسنی اژه ای در پایان گفت: ما باید ببینیم که امروز نسخه قرآنی ما در مقابله با این قضیه چیست و بعد این نسخه را تبدیل به قانون و دستورالعمل کنیم. هنوز بعضی ها از کنار  فتنه 88 و ضربه ای که وارد شد رد می شوند، نظام با آن برخورد کرد اما بعضی ها از روی جهل از کنارش رد می شوند. باید ببینیم که قرآن درباره منافق چه می فرماید. ببینیم که منافقان زمان ما کیستند؟ ببینیم که شیطان چه کار می کند و قرآن نسبت به شیطان چه دستورالعملی دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)