کد خبر: ۲۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار بم:
صادرات بیش از 40 هزار تن خرما در سال گذشته حاصل تلاش مردمان این منطقه است و در راستای توجه به کشت های نوین و ایجاد بزرگترین کارخانه هیدروپونیک در نرماشیر، فصل جدیدی از توسعه کشاورزی در این منطقه محقق شده است.
 فرماندار بم گفت: 35 تفاهم نامه اقتصادی با 660 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شهرستان امضا شده است.

به گزارش ایرنا رضا اشک شامگاه دوشنبه در نشست منطقه سه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان شامل شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر با حضور وزیر کشور در شهرستان بم افزود: تاکنون 534 میلیارد تومان از سرمایه گذاری های طرح مثلث توسعه اقتصادی در بم جذب و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه 68 برش منطقه ای اقتصاد مقاومتی نیز به شهرستان بم اختصاص یافته و اجرایی شده است اظهار کرد: صادرات بیش از 40 هزار تن خرما در سال گذشته حاصل تلاش مردمان این منطقه است و در راستای توجه به کشت های نوین و ایجاد بزرگترین کارخانه هیدروپونیک در نرماشیر، فصل جدیدی از توسعه کشاورزی در این منطقه محقق شده است.

وی به وجود پنج کارخانه خودروسازی و تولید 90 هزار خودرو در شهرستان بم نیز اشاره و بیان کرد: 10 هزار و 500 کارگر در این کارخانه ها مشغول به کار هستند و شهرستان بم سومین قطب تولید خودرو در کشور است.

وی اظهار کرد: وجود 2 شهرک صنعتی تخصصی خرما، تکمیل کننده چرخه صنعتی در شهرستان بم است.

وی به ظرفیت های گردشگری شرق استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان های شرقی استان کرمان می تواند منطقه یک قطب صنعت گردشگری باشد.

وی یادآور شد: در دولت تدبیر و امید پهنه های معدنی برای اکتشاف به مزایده گذاشته شده و پروژه های بزرگی از جمله گازرسانی به بم و باند دوم جاده بم کرمان بعد از 10 سال در این شهرستان انجام شده است.

اشک تصریح کرد: برای اجرای 40 کیلومتر از باند دوم محور کرمان - بم 43 میلیارد تومان و برای اجرای خط انتقال سد نساء به بم نیز تاکنون 52 میلیارد تومان هزینه شده و این طرح سال آینده تکمیل می شود.

فرماندار بم گفت: چهار میلیارد تومان اعتبار برای ریشه کنی آفت زنجره خرما و 67.5 میلیارد تومان برای بازسازی بم در سفر ریاست جمهوری به بم اختصاص یافته است.

وی سنتی و تک محصولی بودن کشاورزی بم، پیشروی کویر و خشکسالی های پی در پی را از مشکلات مردم این شهرستان برشمرد و گفت: بدهی های بانکی قبل از زلزله مردم در استعلام ها مانع دریافت تسهیلات جدید توسط اهالی این شهر می شود.

وی افزود: تسهیل در راه اندازی بورس خرما، تسریع در اتصال منطقه به بندر جاسک، اعطای معافیت های مالیانی به سرمایه گذاران، اعطای تسهیلات با سود کم و توجه ویژه به بخش معدن و سرمایه گذاران از مهمترین درخوست های مردم شهرستان های شرقی استان کرمان است.

معین اقتصادی شهرستان بم نیز با بیان اینکه در بخش اقتصاد باید حضور مردم را داشته باشیم گفت: یکی از راهکارهای توسعه این است که توقع نداشته باشیم که دولت برای ما کار کند. 

محمدرضا شه بخش افزود: باید باور کنیم که دولت با این عائله بزرگ و مشکلات موجود نمی تواند در اسرع وقت مشکلات را برطرف کند و این موضوع در استان کرمان مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: این هنر در کرمانی ها بوده که بدون هیچ کمک دولتی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعالیت های اقتصادی بزرگی را آغاز کنند و باید از این ظرفیت موجود، به طور مناسب استفاده کنیم.

شه بخش گفت: پیشنهاد مشخص این است برای جذب سرمایه گذاران، ظرفیت های منطقه شناسایی شده و آمادگی ها وجود دارد که با کاهش هزینه های سربار سرمایه گذاری در این شهرستان می توانیم سرمایه گذاری بیشتری را جذب کنیم.

وی اظهار کرد: پیش بینی شده 350 تا 500 هزار خودرو در سال های آینده در بم تولید شود که با تحقق این افق، در حوزه اشتغالزایی گام اساسی برداشته می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)