کد خبر: ۲۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
محمد لطیف‌کار در فردای کرمان نوشت:

چند روز پیش تصویری در شبکه‌‌ی تلگرام دیدم که ساعت‌ها مرا به خود مشغول کرد؛ دچار بهت‌زدگی شده بودم. عکاس ایسنا یک لحظه‌ی فراموش نشدنی از رفتار آقای سید محمود دعایی را شکار کرده بود. عکسی که به نظر من تفسیر تازه‌ای از یک نوع زندگی را نشان می‌دهد. نشانه‌ای بدیع از یک روحانی روزنامه نگار و انقلابی؛ و انسان شریفی که ساده زیستی‌اش آدم را مسحور و مفتون خویش می‌کند. رفتاری که بسیاری از جوانان قدیم؛ بخاطرش اسلام را و پس از آن انقلاب را باور کردند. آقای دعایی درمراسم سالروزورود حضرت امام(ره)به ایران در برابر خانم عفت مرعشی همسر محترم آیت‌الله رفسنجانی سرخم کرده و بر چادر این بانوی نامور بوسه می‌زند.

از روزی که این تصویر را دیده‌ام؛ شوری عجیب در ذهن و جان من شعله می‌زند. در این چند روز با خودم فکر کردم در باره‌ی این تصویر چیزی بنویسم تا این واقعه را در ذهنم جاودانه کنم؛ اما هر وقت به سراغش رفتم دستی ناخودآگاه مرا  پس می‌زد و به دنبال فرصتی دیگر می‌شدم؛ تا این‌که امروز(شامگاه دوشنبه) یکی از دوستان خبر داد که در شبکه‌ی تلگرام خوانده است که حاج‌آقا بدلیل بیماری در بیمارستان بستری است. فکر کردم حالا که در آخرین لحظه‌ی بستن نشریه قرار دارم برای این نازنین چه دارم که بنویسم؛ هیچ جمله‌ای بهتر از دعا کردن برای سلامتی ایشان به ذهنم خطور نکرد. خدایا این مرد را که نشان تواضع و مهربانی را مثل باران در خاطر ما زنده می‌کند در پناه خودت سلامت بدار. آمین.

اما برای خالی نبودن عریضه اجازه می‌خواهم چند جمله‌ای از یادداشتی که سال قبل به مناسبتی دیگر در مورد ایشان در فردای کرمان شماره ۱۴ منتشر کردم نقل کنم. « خدا کند هر استان، دستکم یک نفر مثل آقای دعایی در تهران داشته باشد، تا از خیرات و برکات آن برخوردار شود. باید کرمانی باشی و روزنامه‌نگار و اخبار کرمان را در مطبوعات کشور دنبال کرده باشی تا بدانی من از چه چیز حرف می‌زنم. این را با تاکید گفتم تا بدانی که روزنامه اطلاعات چه حق بزرگی بر گردن کرمانی‌ها دارد. امیدوارم قدر این نعمت را هرگز فراموش نکنیم. نکته‌ی دیگر این‌که روزنامه اطلاعات از باب سلوک و اخلاق، به رنگ و جنس جناب دعایی است.

 حرف‌ها و سخنانی را که در باره‌ی سلوک و اخلاق دعایی خوانده‌ایم یا شنیده‌ایم، بار دیگر مرور کنید تا این نکته را باور کنید. دعایی سرشار از مهر، صلح‌خواهی و در عین‌حال بزرگ منشی است. این روحیات را با کرمانی بودن او هم جمع بزنید. روزنامه اطلاعات را از این بابت چطور می‌بینید؟ در جهانی زندگی می‌کنیم که نشریات آن، اغلب شیوه‌ی مدارا جویانه را برای فروش دکه‌ای مناسب و مطلوب نمی‌دانند؛ به درست بودن یا غلط بودن این نوع نگاه به روزنامه‌نگاری فعلا کاری ندارم؛ اما دعایی در تمام فراز و فرودهای بعد از انقلاب، یک‌نواخت و پیوسته به روش مدارا‌جویی عمل کرده و جهت‌گیری داشته و دارد. او پاکیزه‌نویسی، راستی و درستی را در خود جمع کرده و پیوسته مخاطبان خود را به اخلاق نیکو فرا می‌خواند. »
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)