کد خبر: ۲۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس مجلس شورای اسلامی در جمع مردم کرمان
گفتارنو/زکیه سلیمی زرندی:علی لاریجانی گفت : مقامات آمریکا باید بدانند اگر به دنبال مخدوش کردن توافق هسته ای باشند جمهوری اسلامی در مقابل این، هیچ تعهدی دیگر نسبت به آژانس هسته ای نخواهد داشت.

گفتارنو/زکیه سلیمی زرندی:
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از فشارهای اخیر این است که در زمینه اقتصاد اراده ملت ایران را  بشکنند و اگر ملت ایران موفق بشوند، دیگر هیچ تهدیدی سراغ مردم ایران نخواهد آمد.

علی لاریجانی پیش از ظهر امروز 22 بهمن ماه در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مردم کرمان ضمن گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی  و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: امروز به اینجا آمدید تا از انقلاب خودتان دفاع کنید و بدون تردید انقلاب اسلامی بزرگترین حادثه قرن ما بود و لرزه هایی به ساختارقدرت در جهان انداخت.

علی لاریجانی با بیان اینکه شرایط دنیا در زمان انقلاب همانند امروز امروز نبود و همه ی دنیا زیر سیطه ی دو قدرت بود افزود: در 38 سال قبل وقتی ملت ایران برای انقلاب قیام کردند، 2قطب قدرتمند در دنیا بوده اند که همه ی دنیا در دست آنها تقسیم شده بود. قدرت شوروی که قسمت های زیادی از دنیا را زیر سیطره خودش داشت و بعد آمریکا و غرب بقیه کشور ها را زیر سلطه خود درآورده بودند .

وی با اشاره به این که در آن زمان انتظار نمی رفت کشوری بتواند از نفوذ این دو قدرت فرار کند تصریح کرد: ملت ایران با کنار گذاشتن این دو قدرت مادی و فقط برای نصرت الهی قیام کرد و به قدرت اصلی جهان تکیه کرد.

وی همچنین افزود: خداوند فرموده است که اگر مرا یاری کنید من شمارا یاری میکنم و راهتان و اقدامتان را پایدار میکنم. ملت ایران به این وعده اطمینان داشت، و با توکل به خدا و تبعیت از سخنان پیشوای بزرگ انقلاب این راه را برگزید و موفق شد.


لاریجانی با تاکید بر اصل انقلاب اسلامی ایران که متکی بر تفکر الهی اسلامی بود خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دسیسه های قدرت های بزرگ زیاد شد وهدف این قدرت ها این بود که از طریق دخالت های سیاسی و رفتار ایزایی در کشور شرایط درونی کشور را به هم بریزند. ماجراهای تجزیه طلبی در کشور راه انداختند ، گروهک هارا به جان ملت انداختند و حتی دنبال کودتا بودند اما نیرو های فدایی انقلاب حضور پیدا کردند و این دسائس را  از بین بردند.

وی در  ادامه به موفق شدن ملت در  مرحله نخست انقلاب اشاره کرد و  گفت: ایستادگی و مقاومت ملت ایران بود  که شکوه استقلال و جمهوریت در کشور ما رادر  زیر سایه تفکر اسلامی تثبیت کرد.

وی در خصوص دسیسه های قدرت ها در مرحله ی دوم انقلاب اظهار داشت: قدرت های بزرگ جهان متوجه شدند که ملت ایران با دسیسه های سیاسی قابل از هم پاشیده شدن نیست و به این فکر افتادند که از طریق فشار نظامی بیرونی انقلاب را از بین ببرند.

وی  همچنین خاطر نشان کرد: قدرت های بزرگ دنیا جنگ را راه انداختند و از صدام حمایت کردند. شرق و غرب پشت سر صدام قرار گرفتند و یک جبهه ی واحد  درست کردند ، که با حملات نظامی ایران را از پای درآورند و  اراده ملت را بشکنند. اما ملت ما 8سال پایداری کرد.

لاریجانی افزود: در 8سال دفاع مقدس ما هزینه های زیادی دادیم. 200 هزار شهید ، 100 ها هزار جانباز و 10ها هزار آزاده دادیم ،اما ملت ایران ایستادگی کرد تا به شرق و غرب بفهماند که با جنگ و رفتار سخت هم این ملت نمیشکند و این دستاورد کوچکی نبود.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای حمایت از صدام در راستای شکست اراده ملت گفت: در جنگی که علیه ایران راه انداختند همه ی کشورهای غربی حضور داشتند و حمایت های همه جانبه داشتند.

وی به حمایت آل سعود از صدام در دوران جنگ اشاره کرد و افزود: چندی پیش یکی از مسئولین کشور سعودی  میگفت ما 40 میلیارد دلار به صدام کمک کردیم. که البته این بخشی از کمک های کشور های منطقه به صدام بوده است. همچنین صفی که در مقابل ایران بود شامل شوروی سابق تا کشور های غربی بود.

وی خاطر نشان کرد: این ملت یکبار دیگر در این آزمون موفق شد و اراده قدرت های بزرگ را بار دیگر شکست داد و در این جنگ، ایران موفق شد که صدام را  از سرزمین خودش بیرون کند و در این میان یک وجب از خاک ایران از دست نرفت.
 
لاریجانی با بیان اینکه این موفقیت دستاورد بسیار بزرگی بود یادآور شد:در این مرحله کشورهای بزرگ متوجه شدند که  با این مردم غیور و شجاع نمی توانند بجنگند و این دستاورد بسیاربزرگی بود  که جنگ وسایه جنگ را از سر ایران دور کرد و دیگر کسی جرئت جنگ با ایران را نخواهد داشت

 رییس قوه مقننه با تاکید بر اینکه از زمان پس از انقلاب تحریم هایی نیز از جانب قدرت های دنیا بوده است گفت: در تمام دو مرحله ی انقلاب علاوه بر دسیسه ها و جنگ تحریم هایی نیز علیه ایران بوده است که از اول پیروزی انقلاب ، شدت و ضعف داشت اما تحریم همواره وجود داشت که نمونه ی آن تحریم سلاح در جنگ بوده است.

علی لاریجانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امروزه دولت های غرب برای پیشبرد اهداف خود علیه ایران راه و تاکتیک های دیگری استفاده می کنند افزود: ما در دو دهه ی اخیر  گرفتار رفتار بدخیم این کشورهای  قدرتمند هستیم که در زمینه های سلاح های دفاعی ، و حقوق بشر ماجراجویی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: می دانند که ما برنامه هسته ای صلح آمیز داریم اما می خواهند ماجراجویی کنند تا در زمینه اقتصاد ملت ایران را شکست دهند و در همه ی زمینه ها به ایران ایراد میگیرند.

لاریجانی با بیان اینکه این فشار های بین المللی و تحریم های علیه ایران مرحله ی سوم  انقلاب اسلامی است گفت: هدف از این فشارها این است که در زمینه اقتصاد اراده ملت ایران را  بشکنند و اگر ملت ایران موفق بشوند، دیگر هیچ تهدیدی سراغ مردم ایران نخواهد آمد.

رییس مجلس شورای اسلامی تحریم ها را فرصت بزرگی برای رسیدن به استقلال اقتصادی دانست و افزود: اگر این ملت سلحشور و با غیرت  مثل دو مرحله قبل در صحنه باشند و حضور در اقتصاد داشته باشند . صد درصد دولت های غربی ناموفق می شوند، آن ها تحریم میکنند که ما نتوانیم روی پای خود بایستیم اما اگر این تهدید را درست عمل کنیم ، میتواند یک فرصت بزرگ برای ملت  ایران باشد و که ما به استقلال اقتصادی برسیم.

وی تصریح کرد: تا به امروز در سایه تفکرامام که حرکت به سوی استقلال بود کارهای بزرگی انجام شد و ظرفیت های بزرگی را پرورش دادیم که  اگر این ظرفیت ها در میدان سازندگی کشور بیاید ،جهش بزرگی در اقتصاد به وجود می اید.

لاریجانی در ادامه ضمن تاکید بر بهره گیری از جوانان و شرکت ها و موسساتی که  به دنبال فناوری جدید گفت: اگر امروز پس از توافق های هسته ای زمینه رفت و امد ها و مراودت های اقتصادی مهیا شده است ما باید به دنبال ورود فناوری باشیم تا خودمان مسلط باشیم و راه حل همان راهی است که رهبر انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح کرده است.

وی راه نجات کشور را خودباوری و در اختیار گذاشتن اقتصاد کشور به مردم دانست و افزود: ما باید ملت را در اقتصاد مشارکت بدهیم  و کار در دست مردم باشد و دولت تنها هدایت کند و طبق سیاستهای اصل 44 ، میدان کشور را زمینه رقابت  های افراد کارآفرین کرد و همانگونه که مردم  در جنگ نقش مهمی داشتند ، در این مرحله هم باید  به مردم اعتماد  کرد.

رییس قوه مقننه با اشاره به وجود سرمایه های عظیم در استان کرمان ابراز خرسندی کردو افزود: در استان کرمان این اصل به خوبی در حال اجرا است که با همت مسئولین استانی  زمینه های اقتصاد در کرمان به حد خود برسد.

همچنین افزود: با وجود صنایع ، معادن  و کشاورزی در استان کرمان  و همچنین نیروهای خلاق و تحصیل کرده استان و ابتکارات نوید از اقتصاد خوبی در آینده کرمان می باشد.

علی لاریجانی در بخشی از سخنان خود در خصوص بحث هسته ای و توافق نامه برجام تصریح کرد: مقامات امریکایی سخن از این میگویند که ما سختگیری بیشتری به ایران میکنیم  که خودشان میدانند در مقابل غیرت ملت ایرانیان این حرفا ها کارسازنیست

وی افزود: آمریکا نمیتواند، چون در توافق هسته ای کشورهای زیادی در تعهدات توافق بودند. و شما نمی توانید حرف هایی که در گذشته میزدید عملی کنید و ضمنا اگر روزی چنین قصدی را بخواهند اجرا بکنند خودشان زیان خواهند کرد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: مقامات آمریکا باید بدانند اگر به دنبال مخدوش کردن توافق هسته ای باشند جمهوری اسلامی در مقابل این، هیچ تعهدی دیگر نسبت به آژانس هسته ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به مسائل بین الملل هشدار داد : آمریکایی ها تصور نکنند با این کار سر ملت ایران را گرم میکنند که ما از مسائل منطقه ای خارج بشویم ،ما وظیفه داریم از مردم فلسطین دفاع کنیم.و در مقابل تروریست ها بایستیم که این بخشی از امنیت منطقه ای ماست.
 
علی لاریجانی آمریکا را مصوب ایجاد گروه داعش دانست و اذعان داشت: رقیب رییس جمهور فعلی آمریکا در سخنرانی های قبل از اعلام نتیجه انتخابات  اعلام کرد که ما داعش را به وجود آوردیم که  با این اقدام  اوضاع منطقه را بهم ریختید و ما وظیفه داریم در مقابل اینها بایستیم و دولت آمریکا  گمان نکند که میتواند مارا در امور دیگر مشغول کند تا ذهن ما از مسائل منطقه ای منحرف شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه سامان دهی شرایط اقتصادی تنها با حضور مردم و توفیق الهی امکاان پذیر است گفت:امروز  جمهوری اسلامی از ظرفیت بسیار خوبی در منطقه برخوردار است  و این در سایه هدایت های رهبر انقلاب است که همه ی ظرفیت جمهوری اسلامی را به وجود آورده و بالنده کرده ، امروز ملت ایران قدرمت مند و عظمت مندی در منطقه است.

برچسب ها: لاریجانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)