کد خبر: ۲۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس صنف میوه و تره‌بار کرمان در گفت‌وگو با گفتارنو:
گفتارنو/ عارفه مرادی: رئیس صنف میوه و تره‌بار کرمان گفت: بازار میوه و تره‌بار کرمان به دلیل گرانی میوه راکد است و خریدوفروش نمی‌شود.
گفتارنو/ عارفه مرادی: رئیس صنف میوه و تره‌بار کرمان گفت: بازار میوه و تره‌بار کرمان به دلیل گرانی میوه راکد است و خریدوفروش نمی‌شود.

مهدی ابراهیم پور در گفت‌وگو با گفتارنو بابیان‌ این‌که فقط اقلامی که ارزان هستند مانند سیب‌زمینی، پیاز و گوجه بازار دارد، افزود: در حال حاضر پرتغال واشنگتن کیلویی 7 هزار تومان، پرتغال توسرخ کیلویی 7 هزار تومان، پرتغال معمولی و سیب‌درختی 4 هزار تومان است.

رئیس صنف میوه و تره‌بار در پاسخ به چگونگی وضعیت بازار شب عید میوه گفت: میوه نوروزی است و مردم ناچار اند میوه را خریداری کنند. او البته به تنظیم بازار توسط دولت در ایام عید اشاره کرد و گفت:دولت میوه خریداری و عرضه می‌کند اما قیمت هنوز مشخص نیست. الآن خود جیرفت پرتغال والون را کیلویی 3 هزار 700 خریداری می‌کند.

ابراهیم پور در خصوص افزایش قیمت میوه به دلیل حضور دلالان گفت: الآن دلال به آن صورت نیست. اگر زمانی میوه با کمبود مواجه یا ارزان باشد دلال‌ها می‌خرند.

وی در خصوص افزایش قیمت میوه ادامه داد: افزایش قیمت مشخص نیست. اکثراً الآن بارها رانمی‌چینند و می‌گویند شب عید بار گران‌تر می‌شود و ما میوه را برای شب عید نگه می‌داریم. ولی در اصل فکر کنم شب عید میوه در بازار فراوان‌تر باشد.

او در خصوص ادعای تولیدکنندگان مبنی بر پایین بودن قیمت میوه و تره‌بار گفت: تولیدکننده‌ها زمانی ابری به اسمان می اید می‌گویند نفروشید؛ فردا بارندگی است و بار نیست. امروز لیموشیرین 2 هزار و 200 تومان بود. یکی از همکاران تماس گرفت که فردا بارندگی است؛ نفروشید لیمو گران می‌شود. زمان بارندگی یا زمانی که کارگر برای دست‌چین میوه پیدا نمی‌شود می‌گویند جنس گران می‌شود و میوه‌ها را نگه می‌دارند.

ابراهیم پور در خصوص نظارت برواحدهای این صنف گفت: نظارت بر عهده صنعت و معدن و اتاق اصناف است. آن‌ها نظارت می‌کنند و کسی بیشتر از نرخ نمی‌فروشد. نظارت و بازرسی بر عهده صنف ما نیست.

وی در ادامه تعداد واحدهای صنفی فعال را حدود 650 مورد اعلام کرد و اظهار داشت:200 نفر ورشکست وبیکار شدند.

ابراهیم پور البته بازار کرمان را اشباع ندانست اما اذعان کرد: در راور حدود 400 نفر جواز دارند که هر 50 متر یک مغازه میوه‌فروشی است.

وی در خصوص اینکه میوه‌های مرغوب صادر می‌شود، افزود: در حال حاضر میوه صادر نمی‌کنند. من شنیده‌ام که می‌خواهند میوه خارجی را وارد کنند و چون امسال میوه‌های شمال دچار سرمازدگی شده‌اند صادر نمی‌کنند و ما الآن خودمان میوه کم داریم.

ابراهیم پور در خصوص استقبال از میوه‌های وارداتی جدید نظیر آووکادو بیان داشت: تا زمانی که میوه‌های خودمان باشد کم استقبال می‌شود. در تهران بیشتر استقبال می‌شود اما در کرمان کم است.

وی در ادامه این موضوع که از کدام میوه‌های وارداتی بیشتر استقبال می‌شود افزود: یکی از اقلام موز است که همیشه است. چون بیشتر در مراسم‌ها از این میوه استفاده می‌کنند.

رئیس صنف میوه و تره‌بار کرمان در خصوص افزایش قیمت میوه شب عید گفت: موز که قیمتش فرقی نمی‌کند اما ممکن است شب عید که فراوان‌تر است قیمت ارزان‌تر شود و الآن قیمت موز 4 هزار تومان است.

وی اذعان کرد: ممکن است سیب‌درختی و پرتغال به مشکل بربخورند.

 ابراهیم پور در ادامه گفت: اما بقیه اقلام مثل خیار سبز، سیب‌زمینی و پیاز فروان است. نارنگی هم در ایران کم است ممکن است از خارج نارنگی پاکستانی وارد کنند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
وقتی خود دولت دارد پرتقال را 4000 تومان می خرد که در عید تنظیم کند و میوه پرتقال خوب امسال هم همین است ، برای عید باید امسال هم عزا بگیریم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)