کد خبر: ۲۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو گزارش می‌دهد
گفتارنو/گروه سیاست: اسماعیل نجار از انتقاداتی که اخیرا به او شده است دلخور و عصبانی است. این را می شود از سخنرانی‌اش در مراسم یادواره شهدای انقلاب سرخه و شهدای آتشنشان فهمید. آن‌جا که در اقدامی عجیب انتقاداتی که به شخص وی شده است را به دولت تعمیم می‌دهد.
گفتارنو/گروه سیاست:  اسماعیل نجار؛ استانداری که 4 سال در استان کرمان در قامت عالی ترین مقام اجرایی دولت دهم ظاهر شده بود، اینک عهده‌دار مسوولیت مدیریت بحران در کشور شده است. 
کرماني‌ها که طعم مدیریت نجار را چشیده بودند، انتظار هر پستی برای او که گفته می‌شود از بستگان رییس جمهور است، می‌کشیدند الا مدیریت بحران.

ایران به واسطه موقعیت ژئوپولتیک و جغرافیایی  و منطقه‌ای که دارد همواره دستخوش بحران‌های مختلف است و این می‌طلبد که مدیریت این حوزه از سایر عرصه‌های مدیریتی در کشور چابک‌تر و کارآمدتر باشد. 

 اما اسماعیل نجار پس از آن‌که از مدیریت بحران سیل در استان ایلام و پیش از آن سیستان و گردوغبار اهواز و ... بازمانده بود این‌بار در یک اظهار نظر عجیب در خصوص سیل در استان ایلام می‌گوید:  من هر جا که در این سه استان در روزهای اخیر بازدید داشتم حتی مردمی که آسیب دیده بودند در این قضیه اظهار خوشحالی می‌کردند. 

نجار می‌افزاید: خداوکیلی طبیعت و زمین و زمان  و درختان همه شسته شدند. همه‌ی رودهای آب جاری بود. واقعا باید بیایید ببینید.
او در خصوص خسارات وارده به مردم هم می‌گوید:  ممکن است یک روستایی علوفه‌اش را در این سیل از دست داده باشد ولی سال آینده رشدی که قطعا با این بارندگی علوفه خواهد داشت در مناطق چرای  گوسفندان  اقتصاد را متحول می‌کند.

این اظهارات عجیب و غریب تازگی ندارد. زمان زلزله زرند بود که «مردم منطقه زلزله زده از ایمان و اعتقاد بسیار بالایی برخوردار بودند به عنوان مثال در بازرسی های ما یک منزلی مشاهده شد که سه دیوار آن در اثر زلزله فرو ریخته و یک دیوار که عکس دکتر احمدی نژاد بر آن نصب شده بود خود مردم با اعتقاد راسخ و محکم خود اذعان داشتند که رییس جمهور محبوب و دلسوز ما خدمات فراوانی برای مردم به ویژه روستاییان انجام داده و می‌دهد و اعتقاد آنها بر این بود که لطف و نظر خداوند بوده که این دیوار فرو نریخته است.» /ایسنا 2 دی 1389

هرچند که پس انتشار این اظهارات و بازتاب گسترده آن،  نجار در اولین کنفرانس خبری خود ضمن انتقاد از ایسنا که خبر مذکور را منتشر کرده بود گفت: من گفتم مردم می‌گویند بخاطر عکس آقای احمدی‌نژاد دیوار فرونریخته است.  این چه ربطی به من دارد؟

به هر روی  اسماعیل نجار از انتقاداتی که اخیرا به او شده است دلخور و عصبانی است. این را می شود از سخنرانی‌اش در مراسم یادواره شهدای انقلاب سرخه و شهدای آتشنشان فهمید. آن‌جا که در اقدامی عجیب انتقاداتی که به شخص وی شده است را به دولت تعمیم می‌دهد. 

نجار با انتقاد از فضاسازی و همچنین تبلیغات تخریبی برخی رسانه در تخریب دولت با اشاره به اینکه منطقه سیستان و بلوچستان بیش از ۲۰ سال بارش باران و نزولات آسمانی با این حجم به خود ندیده بود می‌گوید: این منطقه و کشاورزان سالیان طولانی با کم آبی و خشکسالی مواجه بودند که باید به جهت بارش نزولات آسمانی در این منطقه شکرگزار باشیم.

او این را هم اضافه می‌کند: بارش باران و نزولات آسمانی در این حجم در منطقه ای که ۲۰ سال درگیر خشکسالی بوده اند یقینا باعث آبگرفتگی و سیلاب خواهد شد که متاسفانه در کنار این مهم با عدم مدیریت و ساخت و ساز در حاشیه رودخانه، ساکنان با حادثه مواجه شده و دولت را در کوتاهی و نقصان خود مقصر دانستند./مهر 21بهمن 95

این اظهارات او در حالی مطرح می‌شود که بروز سیل در سیستان و بلوچستان به اذعان رضا اربابی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ضمن آسیب 10 تا 80 درصدی به هزار و 675 واحد مسکونی موجب مرگ یک شهروند 65 ساله خاشی براثر ریزش آور شده است. 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یونس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
0
اقای نجار خسته نباشی

با 2 تا بشین پاشو خستگیت در میره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)