کد خبر: ۲۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در غرفه گفتارنو مطرح کرد
گفتارنو/گروه فرهنگ: مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بابیان این‌که من یک فاصله ی 10 ساله با فضای مطبوعاتی داشته ایم ،گفت: حوزه مطبوعات در استان کرمان توسعه خیلی خوبی پیدا کرده است .

گفتارنو/گروه فرهنگ:
 
مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بابیان این‌که من یک فاصله ی 10 ساله با فضای مطبوعاتی داشته ایم ،گفت:   حوزه مطبوعات در استان کرمان توسعه خیلی خوبی پیدا کرده است .


علی ملانوری که در غرفه گفتارنو در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته بود با بیان اینکه تغییر تکنولوژیکی خیلی محسوس است، افزود: رموز توفیق هر کاری آینده پژوهی است و که بدانیم آینده با چه پدیده ای روبرو می شویم. و این تغییرات تکنولوژیکی در نمایشگاه بیشتر از نمایشگاه های دوره قبل است. 

ملانوری ادامه داد: به عنوان مثال  یک نشریه انگلیسی زبان داریم که آن هم عمدتا تلاش میکند در فضای مجازی خودش را عرضه کند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که دغدغه‌ی چه کار مهمی در دوران مدیریت خود داشتید که ناتمام ماند، گفت: بنده یک نفر از خیل بزرگ فرهنگ و هنر هستم. اما مادامی که یک فکر علمی برای اقتصاد فرهنگ وهنر از جمله مطبوعات، رشته های فرهنگی و هنری ، نشر کتاب و ... نداشته باشیم ، خیلی از ایده ها و تجربه های خوب از بین می رود و عرصه ی ظهور پیدا نمی کنند.

ملانوری در خصوص نگرانی های دوران مدیریتی خود، اظهار داشت: آن زمان من فکر میکردم برای فرهنگ و هنرمان باید یک مصداق ملی داشته باشیم . مثلا بر این عقیده بودم که در حوزه ی هنر،  سعی در احیا موزه صنعتی داشتم.

وی این را هم اضافه کرد: من غصه دار بودم که این کار کند  پیش می‌رود و ما موفق به افتتاحیه در آن زمان نشدیم و همچنین تصورم این بود که معادل موزه صنعتی کرمان یک چیزی در تهران داشته باشیم.

مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با  بیان اینکه شرایط ، امکانات و حضور مشارکتی رسانه ها و همچنین سرعت و برخورداری نسبت به گذشته بهتر است گفت: امروزه اگر حتی فضای رسمی نخواهد حرف شما را منعکس کند، اگر اراده کرده باشید حرفتان  به یک جمعی برسانید میتوانید از طریق فضای مجازی با مبلغ بسیار کم این کار را به خوبی انجام دهید.

وی همچنین افزود:این در حالی است که ما 10 سال پیش چنین توفیقی را نداشته ایم  و امکان انجام چنین کاری وجود نداشت.

ملانوری با اشاره به وسعت رسانه های غیر رسمی و رسمی مبتنی بر فضای مجازی تصریح کرد: وسعت این رسانه هاٰ، عینیت  ایده ها و خواسته های 10 سال پیش است که ما میخواستیم اما نتوانستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عمده ی تمرکزم  در آن زمان بر3 بخش بود افزود: بخش نخست بر حوزه بازار نشر  کرمان بود و دیگری  بر مسئله هنر با تمرکز بر هنرهای تجسمی. البته بدین معنا نیست که هنرهای سینمایی توفیقی نداشتند اما من احساس میکردم هنر های تجسمی به علت پایگاهی که در استان و تهران داریم بیشتر می تواند توفیق یابد.

 وی توجه به حوزه رسانه را هم یکی از عمده برنامه های دوران مدیریت  خود دانست و تصریح کرد: ما با همه ی محدودیت‌هایی که آن سال ها در صدور مجوز بود، و در صدور مجوز  استبداد داشتیم ، خیلی به موافق و مخالف نگاه نمی کردیم و بعضی از نشریاتی که حتی از نظر فکری در آن دوره با ما سر ستیز هم داشتند مجوز می گرفتند.

ملانوری تاکید کرد: مشی فرهنگ ، مشی خط و خطوط سیاسی نیست، مشی چند صدایی و مشی گفتار است.

وی همچنین در خصوص روزنامه مردم کرمان در تهران گفت: ما در خصوص این طرح به یک نشریه مجوز دادیم ، مجوزی برای روزنامه ای  که در تهران برای مردم کرمان منتشر شود ، همانند شرق و آفتاب یزد و ..

ملانوری با اشاره به این که  کرمان در حوزه اقتصادی توسعه یافته است افزود: مجموعه های بزرگ اقتصادی در کرمان فعالند و جا دارد یک روزنامه ای در مرکز کشور به نمایندگی مردم کرمان منتشر شود. 

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد فرهنگ و هنر اظهار داشت: در حوزه فرهنگ و هنر در سطح کشور وزیر ارشاد یک مشاور به عنوان اقتصاد هنر گذاشته اند  ونشریه ای برای این کار در حال منتشر است.

وی همچنین با اشاره به تالار های گفتگوی اقتصاد مقاومتی در راستای اقتصاد فرهنگ و هنر در استان افزود تاکید کرد: تالارهای اقتصاد فرهنگ و هنر نباید گفتگو های پراکنده باشد بلکه باید یک مدل مشخص فکر باشد و یک نظام  از تئوری مشخص قابل دفاع علمی و منطقی شروع شود.
 
ملانوری در پایان ضمن تاکید بر لزوم  اتکا به مردم ، مشتریان ، مخاطبان و پایگاه های مستقل غیر دولتی خاطرنشان کرد: هرقدر اتکایمان در این حوزه ها باشد قطعا استمرارش موفق است و دولت هم حمایت می کند و ما باید این فاصله را بفهمیم که اگر متکی به دولت باشیم پایداری ما بسیار شکننده و محدود تر است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)