کد خبر: ۲۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه ایمنی یکی از مباحث اصلی در پدافند غیر عامل است گفت: یکی از وظایف اصلی دولت صیانت از نیروی کار و سلامت آنهاست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه ایمنی یکی از مباحث اصلی در پدافند غیر عامل است گفت: یکی از وظایف اصلی دولت صیانت از نیروی کار و سلامت آنهاست.

به گزارش ایرنا رضا اسماعیلی عصر سه شنبه در همایش و رزمایش پدافند غیرعامل ویژه جامعه کارگری در کارخانه کابل مجتمع صنعتی رفسنجان اظهار کرد: باید تولید و بهره وری وجود داشته باشد تا از محل پرداخت حقوق ها رفاه اجتماعی حاصل شود و آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 15 هزار نفر از مجموعه اشتغال در باغات استان کرمان بیکار شدند گفت: این افراد که از عرصه اشتغال بیکار شدند امکان دارد گرفتار آسیب های اجتماعی شوند.

وی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، بزهکاری و غیره می تواند بنیان خانواده ها را دچار تزلزل کند لذا باید تولید و بهره وری افزایش یابد تا رونق اقتصادی و کاهش آسیب ها را شاهد باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: در مجموعه صنعت مس کشور 17 تا 20 هزار نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد بیش از 11 هزار نفر در مجتمع مس سرچشمه شاغلند که اگر صنعت مس دچار چالش شود و تولید و صادرات نداشته باشد ضربه مهلکی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مجموعه کارگری استان کرمان نقش موثری در تولیدات استانی، ملی و بین المللی دارند اظهار کرد: حجم گسترده ای از تولیدات پسته، مس و دیگر محصولات در شهرستان رفسنجان دارای برند ملی هستند و محصول ارزآور پسته در سطح جهان به نام ایران، استان کرمان و رفسنجان شناخته شده است که اگر تجارت، صادرات، فرآوری و کاشت و داشت و برداشت این محصول مورد توجه واقع نشود می تواند اقتصاد رفسنجان را دچار چالش کند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: چند سال گذشته گروهی در یکی از واحدهای صنعتی رفسنجان به منظور تعطیلی کارخانه صنعتی تجمع کردند که با درایت مجموعه فرمانداری رفسنجان مشکل رفع شد در غیر اینصورت واحد صنعتی دچار مشکل و شاغلان بیکار می شدند.

وی گفت: اخیرا حقوق معوقه 7 ماهه کارگران و کارمندان شرکت زغالسنگ در شهرستان زرند پرداخت شده که شاهد رونق در این شهرستان بودیم و امید به زندگی در این شهرستان جریان پیدا کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان هم در این همایش با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل لازمه توسعه و امنیت پایدار است گفت: با استفاده از فکر، اندیشه، علم و تکنولوژی مصون سازی را در خود ایجاد سازیم.

پیمان سلاجقه عنوان کرد: تمامی کشورها دارای دشمنانی هستند که با استفاده از پدافند غیرعامل باید از کشور صیانت کنیم و مصون سازی در برابر تهدیدات دشمن یکی از ابعاد پدافند غیرعامل است.

وی گفت: معنای مصون سازی این است که اگر دشمن ضربه ای وارد کرد این ضربه به کشور اثری نداشته باشد و این مصون سازی در سه مجموعه شامل زیرساخت ها، مردم، دستگاههای دولتی و نظام مدیریتی است.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با تهدیدات دشمن باید دارایی ها و تهدیداتی که این دارایی ها را از بین می برد شناسایی کرد افزود: تهدیدات دشمن برای از بین بردن داشته ها و دارایی های مملکت است لذا زیرساختهایی که می سازیم باید محکم و ماندگار باشند تا نسل های آینده هم از آنها استفاده کنند و دشمن هم نتواند آسیب هایی را وارد سازد.

سلاجقه با بیان اینکه پدافند غیر عامل یک بعدی نیست بلکه نظامی، فنی، مهندسی، پزشکی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است ادامه داد: یک دسته از دارایی های معنوی و ملی را می توان میراث فرهنگی و میراث مذهبی از جمله ماه محرم، ایام فاطمیه، ماه رمضان، شهادت ها و ولادت های ائمه اطهار(ع) و غیره برشمرد.

وی گفت: در این راستا و فرهنگ ملی ما تهدیداتی از ناحیه دشمن وجود دارد که خانواده ها، دولت و دستگاههای اجرایی باید هوشیار باشند تا از ناحیه دشمن گزندی به مملکت و مردم وارد نشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)