کد خبر: ۲۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
زنان ونوسی، مردان مریخی، این یک افسانه نیست بلکه واقعیتی جدی در خصوص تفاوت بین زنان و مردان است، این تفاوت حتی در زمینه کاری نیز وجود دارد و باعث می‌شود زنان در برخی مشاغل بهتر از آقایان عمل کنند.

خانم ها در چه مشاغلی موفق‌تر هستند؟ 

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ زنان و مردان دارای ساختار مغزی متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند و این باعث می‌شود زنان در برخی زمینه‌ها و مردان نیز در برخی زمینه‌های دیگر برتر از هم باشند و استعداد بیشتری داشته باشند، این تفاوت حتی در انتخاب رشته تحصیلی و نوع شغل نیز اثر گذار است.

مشاغل هنری

به طور سنتی زنان در مشاغل هنری و کارهای ظریف از آقایان متبحر‌تر هستند، شغل هایی، چون آرایشگری، گریم، تهیه وسایل هنری، نقاشی، آشپزی و حتی آموزش و معلمی از جمله کارهایی است که خانم‌ها در آن بسیار موفق هستند.

کارشناسان دلیل این امر را تمرکز بالای خانم‌ها بر روی کار و نیز توانایی فکر کردن بر روی چند مورد به طور همزمان در حین کار می‌دانند.

در صورتی که مردان از تمرکز کمتری به نسبت زنان برخوردار بوده تنها بر روی یک مسئله تمرکز می‌کنند و  هستند و نیز کمی عجول و بی حوصله به نسبت خانم‌ها هستند.

نقش‌های مدیریتی بویژه مدیریت منابع انسانی در سازمان‌ها

یکی از رموز موفقیت سازمان‌های پیشرو در جهان استفاده از نیروهای خانم در امور مختلف بویژه زمینه‌های مدیریتی است.

مدیریت منابع انسانی یکی از بخش‌های بسیار مهم و اساسی در هر سازمان است که وظیفه تعامل مدیران سازمان با کارمندان خود را برعهده دارد، معمولاً آقایان برای تصدی این شغل مناسب نیستند، زیرا اغلب آن‌ها خجالتی بوده و یا از صحبت رودررو با کارمندان خود فراری هستند، در عوض خانم‌ها به دلیل اینکه قدرت تعامل اجتماعی بالاتری دارند و معاشرتی‌تر هستند می‌توانند با کارمندان در خصوص مشکلات ارتباط برقرار کنند و نقص‌ها و ضعف‌های سیستم را بر طرف کنند و کارایی سازمان را بالا ببرد.

مدیریت سلامتی و بهداشت

از جمله توانایی‌های زنان می‌توان به موفقیت در رشته پزشکی اشاره کرد، زیرا به طور طبیعی خانم‌ها به سلامت خود اهمیت بیشتری می‌دهند و مراقبت کامل‌تری از خود به عمل می‌آورند.

زنان همچنین در مشاغلی مانند متخصص تغذیه و تنظیم رژیم غذایی، پرستاری و مراقبت از بیماران و پیگیری مراحل درمان از آقایان جلوتر و موفق‌تر هستند و آمار ها نشان می دهد زنان در این رشته ها تووانسته اند درآمد مالی بیشتری نسبت به مردان داشته باشند.

پرستاران زن (رتبه ۶ پردرآمدترین شغل) در آمریکا به طور متوسط هزار و ۱۴۳۲ درآمد در هفته دارند و ۸۵ درصد پرستاران زن هستند. همچنین اکثریت روانشناسان (رتبه ۱۰)، فیزیوتراپ ها (رتبه ۱۲) و مدیران خدمات درمانی (رتبه ۱۶) را زنان تشکیل می دهند. زنان در همه این مشاغل بیش از ۶۰ هزار دلار در سال درآمد دارند.

مراقبت از سالمندان، بازتوانی بیماران و ورزش درمانی

زنان به طور غریزی مهربان‌تر از آقایان هستند و نمرات بالاتری در دروس مراقبتی از بیمار کسب می‌کنند، محبت و کمک به افراد سالمند و بیمار یا افراد دچار معلولیت‌های مختلف یکی از مشاغلی است که خانم‌ها در آن موفق‌تر از آقایان هستند و افراد تحت نظارت آن‌ها آرامش بیشتری دارند و به ادامه مراحل درمانی امیدوارتر هستند.

عکاسی از مناظر

خانم‌ها طبع کنجکاو و روحیه ماجراجویانه تری به نسبت آقایان دارند و به ویژه برای عکاسی از سوژه‌ها و موضوعات مورد علاقه موفق‌تر از آقایان هستند و به تبع درآمد مالی بیشتری در این زمینه خواهند داشت. آن‌ها صبر و حوصله بیشتری دارند و زمان طولانی تری را صرف یافتن سوژه و عکسبرداری از آن از ابعاد مختلف می‌کنند.

مردان به طور غریزی در امور فیزیکی، مکانیکی و تکنیکی قوی‌تر از خانم‌ها هستند و به دلیل توان بدنی بالاتر می‌توانند مدت زمان بیشتری را صرف انجام کارهای مختلف کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)