کد خبر: ۲۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
خطیبان جمعه در خطبه های خود چه گفتند؟
به گزارش گفتارنو ، در جمعه ای که گذشت انتخابات 96 بخش مهمی از خطبه‌های ایمه جمعه استان را تشکیل می‌داد. همچنین گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) از دیگر مباحثی بود که مورد توجه قرار داشت.

گفتارنو/گروه سیاست: بهگزارش گفتارنو ، در جمعه ای که گذشت موضوع انتخابات 96 بخش مهمی از خطبه‌های ایمه جمعه استان را تشکیل می‌داد. همچنین گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) از دیگر مباحثی بود که مورد توجه قرار داشت.

در ادامه چکیده خطبه های جمعه استان را به نقل از خبرگزاری ها می خوانید. 


نام شهرستان

نام خطیب

چکیده خطبه

کرمان

حجت‌الاسلام محمد صباحی

اسلام می گوید زن دنبال دانش برود و دستاوردهای علمی داشته باشد اما اینکه مانند برده باشد درست نیست، حال باید دید افرادی که دم از حقوق زنان می زنند خودشان برای زن چه اوضاعی را درست کرده اند.

باید با آمدن بهار به خودمان نیز تلنگر بخورد زیرا بهار نمایش قیامت است و باید در این روزها بیشتر به یاد مستمندان و فقرا باشیم.


رودبار جنوب

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی


تولیدکنندگان داخلی باید کیفیت کالاها را بالا ببرند که باعث رغبت مصرف مردم شود چون کالای بی کیفیت شهروندان را به مصرف کالای خارجی سوق می دهد.

مسئولان باید طوری عمل می کردند که مردم آثار اقتصاد مقاومتی را در زندگی خود احساس کنند و تمامی اقدامات در عرصه اقتصاد مقاومتی باید اثر گذار باشد.

عمر این دولت رو به پایان است ولی ما در مسأله اقتصادی تحول آن چنانی مشاهده نکردیم و در شهرستان رودبارجنوب نیز با توجه به آمار بیکاری جوانان هیچ تحول اقتصادی رخ نداده است.

در جنوب کرمان فقر خیلی بالاست و باتوجه به اینکه سال ۹۵رو به پایان است ماهنوز نتوانستیم یک چیز ملموس  در رابطه با شعار سال در این شهرستانها مشاهده کنیم.


یکی از حرفهای را که  رئیس جمهور در ابتدای کار خود زد این بود که وضع مردم خوب شود که نیازی به  یارانه نداشته باشند اما اگر یارانه را قطع کنند بعضی از مردم از گرسنگی می میرند.

طغرالجرد کوهبنان

حجت الاسلام و المسلمین جعفری

راه نجات جامعه اسلامی تبعیت از فرامین و فرمایشان امام (ره) است .

نظارت بر انتخابات شورای های شهر حساب و کتاب ندارد و از این مورد به عنوان یک مصیبت یاد کردند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا هستیم که باید خیلی جدی تر به دور از دسته بندی های حزبی و فامیلی وارد این عرصه مهم شد و طوری نشود که خدایی نکرده انسان از اصل خودش فاصله بگیرد .

باید فتنه گران را شناخت و عامل نفوذی دشمن تلقی کرد مردم ایران با فتنه گران قهرند و آشتی هم ندارند کسانی که در روز عاشورا در سال ۸۸ پرچم سیدالشهداء را به آتش کشیدند مردم با آنها اصلاً آشتی ندارند اما برخی با به کار بردن عباراتی چون آشتی ملی سعی دارند این لکه ننگ را بپوشنانند و کم کم این افراد فتنه گر را در مدیریت های کلان کشور وارد کنند. که با وجود مقام معظم رهبری و عمارهای این نظام  هر نقشه ای که دشمنان این انقلاب بکشند نقش بر آب می شود.

صادرات چند برابر نفت افتخاری ندارد ما باید اقتصاد خود را مقاوم کنیم با تولید داخلی در برابر جبهه اقتصادی دشمن ایستادگی کنیم ما اگر در هسته ای پیروزی داشتیم اگر به چرخه کامل سوخت هسته ای رسیدیم ، به واسطه ایستادگی بوده است ، ما تحرححیم را زمانی که شکستیم که  دانشمندان ما در عرصه علمی به این پیروزی ها رسیدند.

رابر

حجت الاسلام محمدی

سید محمود دعایی عضو مجمع روحانیون مبارز بر جنازه ادیب برومند رهبر جبهه مرتد ملی با پرچم ایران در دوران رژیم پهلوی نماز خواند و این سؤال را به وجود آورد که فردی مانند وی که خود را منتسب به امام و انقلاب می‌داند و لباس روحانیت را به تن دارد چرا به خود اجازه می‌دهد بر تابوتی نماز اقامه کند که پرچم رژیم پهلوی روی آن انداخته‌اند.

قطعاً امثال دعایی آن‌قدر می‌دانند که جبهه ملی چه بوده و چه کرده است، اما سؤال این است، دعایی متوجه می‌شود که پرچم شیر و خورشید نماد  چیست یا نه؟

آقای دعایی شما که ادعای همراهی با امام خمینی (ره) را دارید، می‌دانید بر پرچم شیر و خورشید نمازخواندن یعنی انکار حقانیت امام؟ اگر می‌دانید و این اقدام زشت و غیرقابل‌قبول را انجام داده‌اید  که هیچ حرفی وجود ندارد و به نظر می‌رسد شما دیگر صلاحیت مسؤولیت ندارید، اگر نمی‌دانید که این اقدام چه معنا و پالسی به دشمنان می‌دهد، بازهم آنچنان از تقصیر شما نمی‌کاهد.

آقای دعایی مردم باید بدانند شما پرچم شیر و خورشید را قبول دارید یا پرچم جمهوری اسلامی ایران را، شاید آقای دعایی هر دو نماد را قبول دارد و با تسامح و جذب حداکثری می‌گوید هم این پرچم درست است و هم آن پرچم.

جبهه ملی که رویکردی لیبرال داشت در مقابل لایحه قصاص که برآمده از قرآن و شریعت بود، ایستاد و مردم را  به یک راهپیمایی در مسیر خیابان انقلاب به سمت دانشگاه تهران در بعدازظهر روز ۲۵ خرداد ۱۳۶۰ فراخواندند، امام در واکنش به این فعالیت‌ها که در واقع قیام در مقابل قرآن دانسته می‌شد، موضع شدیدی گرفتند و «ارتداد» جبهه ملی را اعلام کردند تا این جبهه برای همیشه با حضور مردم در خیابان‌ها از صحنه سیاسی کشور حذف شود.

بم

حجت‌الاسلام دانشی

در سفر اخیر استاندار به بم و بازدید ایشان از کارخانه قطعه سازی و خط تولید خودرو ، بنده تاکنون شاهد نبودم که هیچ یک از استانداران حداقل یکبار با کارگران این مجموعه خودروسازی هم صحبت شوند و از شرایط آنها باخبر شوند چرا که این توقع بوده و هست.

اگر سرمایه گذار شاغل در ارگ جدیداً در جای دیگری سرمایهِ گذاری کند مجبور است مالیات بیشتر و حق گمرکی بیشتری بپردازد که در منطقه ویژه معافیت های بیشتری دارند و از قانون کار ویژه ای که برای سراسر کشور وجود دارد معاف هستند اما به هر حال کارگرانی هم که در آنجا کار می کند طبیعی است که حقوقی دارند.

بردسیر

حجت الاسلام میثم تارم

الگو قرار دادن زندگی حضرت زهرا در همه موارد مانند حمایت از ولایت و تربیت فرزندان و.. باید مدنظر خانواده ها و مردم قرار گیرد.

مسئولین کشور نسبت به مشکلات مردم از جمله مشکلات معیشتی بیکاری تورم گرانی باید  بیشتر کار کنند ودر موضوع اقتصاد مقاومتی همت گمارند.

اهمیت قرار دادن موضوع انتخابات در سال آینده و رفع مشکلات مردم باید از طرف مسئولین  در جایگاه ویژه ای قرار گیرد.

کهنوج

حجت الاسلام اکبر افشارمنش

کسانی که توانایی حل مشکلات شهر و شهرداری را به صورت کارشناسی دارند در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی 14 خرداد سال 92 در ایام انتخابات فرمودند من به نامزد های گوناگون عرض می کنم جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را جلوی خودتان گذاشتند با پخش کردن شرمنده نشوید لذا این مساله نشان از اهمیت موضوع وعده های انتخاباتی است.

جیرفت

حجت الاسلام امین کمالی

دشمن با مذاکرات دنبال نفوذ در کشور می باشد و در این مسیر دنبال رسیدن به اهداف خود است.

انتخابات بین دو جناح راست و چپ نیست بلکه بین دو طیف انقلابی و غیر انقلابی است لذا در این زمینه هوشیار باشیم.

ریگان

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی

مقام معظم رهبری فرمودند یکی از مهمترین وظایف زن خانه داری است و بنده عقیده ندارم که زنها نباید در مشاغل اجتماعی و سیاسی کار کنند نه اشکالی ندارد اما نباید اینگونه باشد که ما به خانه داری زن به چشم حقارت نگاه کنیم.

در سبک زندگی غربی از زن به عنوان یک انسان کاسب کار استفاده می شود و در مغازه ها از این شگردها استفاده می شود.

در روزهای اخیر شاهد رونمایی از پیشرفته ترین تانک های دنیا به نام تانک کرار بودیم که حاصل خلاقیت متخصصان ایرانی است و باعث نگرانی دشمنان شد.

 

 

 

آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)