کد خبر: ۲۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
خبر انلاین نوشت:

 یکی از عوارض اصلی سفرهای بی هدف و رقابتی همین تصادفات میباشند که تلفات آنها از جنگ اول جهانی نیز بیشتر شده؛ تازه چرا بعضی ازما رانندگی را با جنگ مقایسه میکنند؟

تا امروز که پنجمین روز از تعطیلی نوروز است 3000 مجروح و160 کشته روی دست مردم مانده و هرکس به ظن خویش سازمان و عنصری را مقصر قلمداد میکنند.

لطفا به این عدد توجه نمایید:100 خودرو در جاده تهران در خراسان رضوی با یکدیگر تصادف کرده اند.100 راننده وبافرض هر خودرو سه سر نشین یعنی 300 مسافر یعنی چه؟ بارها در مصاحبه ها یم وحتی در سخنرانی های مختلف در پلیس راهنمایی عرض کردم باید به افراد نو گواهینامه تا یکسال اجازه خروج از شهر ها داده نشده ودر صورت خروج جرایم سنگین تا ضبط خودرو اجرا گردد.

فرد امروز گواهینامه میگیرد که باعتبار چند ساعت کلاس میباشد؛فردا با این موج تولید و فروش خودرو یکی را میخرد پس فردا خانواده یا دوستان راسوار کرده واحتمالا به شمال حرکت میکنند.

سفر همان و عزادار و گرفتار شدن خانواده های مختلف همان.هیچ کس حتی افراد مغرض نیز نمیتوانند منکر تلاشهای فوق العاده پلیس راه وراهنمایی گردد. پس می ماند سه عامل وقوع راننده؛ خودرو؛جاده؛ سفرهای بیهدف و تعویض شهر هدف درمیان جاده کمبود تجربه؛ غرور کاذب در رانندگی؛ توقع لامبورگینی از پراید داشتن؛ فقدان ارگونومی مناسب برای بسیاری از خودرو؛ فرسودگی خودرو ولاستیکها؛ بی توجهی به قوانین رانندگی؛ حدود 60 در از تصادفات به علت استفاده از موبایل و چت و ارسال ودریافت پیامک میباشند؛ نا آشنایی با جاده وده ها دلیل ریز و درشت از علل این تصادفات می باشند.

اما در بین تمام دلایل میتوان کمبود مهارت رانندگی؛ وضعف تجربه مرتبط؛خستگی و خواب الودگی و موبایل و موبایل و موبایل دستیاران فرشته مرگ میباشند. تبدیل عید به عزا؛گرفتار شدن در نقص عضو تا اخر عمر ؛ ابتلا به فوبیای تصادف رانیز باید در لیست عوارض این تصادفات قرارداد.

وقتی در انگلستان گواهینامه گرفتم شش ماه اجازه داشتم با حضور یک راننده با تجربه درکنارم رانندگی کنم و با نصب حرفL بر شیشه عقب وجلو به همه اعلام کنم که راننده این خودرو نو راننده است.

سپس گواهینامه درجه دو را گرفتم که تا یکسال حق خروج از شهر را نداشتم.تازه آزمایش رانندگی علاوه بر ایین نامه ومقررات امتحان عملی در شب وروز؛ در باران و افتاب بود و باتوجه به فصل ازمایش رانندگی در یخبندان نیز جزو ازمونها بود.

در خاتمه ضمن تبریک سال نو به مامورین فداکار پلیس راه و راهنمایی که دور از خانه وخانواده بخدمت مشغولند در خواست میکنم ضمن تجدید کار مجمع فرهیختگان و اندیشوران ترافیک؛نسبت به تجدید نظر در ازمونها و جلوگیری از خروج از شهرها زودتر از یکسال؛فرهنگ سازی رانندگی در رسانه ها مخصوصا تلویزیون اقدامات جدی وفوری وفوری مبذول دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)