کد خبر: ۲۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
'محمود وفایی' در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در هتل پارس کرمان افزود: پیش بینی های اولیه حاکی از افزایش20 تا 30 درصدی آمار گردشگران طی نوروز سال جاری در استان کرمان بود که این امر به درستی محقق شده به طوریکه در آغازین روزهای نوروز 96 شاهد حضور گسترده میهمانان نورزوی در سراسر استان کرمان بودیم.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کرمان گفت: بیش از 2 میلیون مسافر و گردشگر نوروزی تا ششمین روز فروردین ماه 1396 به این استان سفر کرده اند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان 'محمود وفایی' در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در هتل پارس کرمان افزود: پیش بینی های اولیه حاکی از افزایش20 تا 30 درصدی آمار گردشگران طی نوروز سال جاری در استان کرمان بود که این امر به درستی محقق شده به طوریکه در آغازین روزهای نوروز 96 شاهد حضور گسترده میهمانان نورزوی در سراسر استان کرمان بودیم.

وی با اشاره به سفر معاون اول ریاست جمهوری در تعطیلات نوروزی به استان کرمان تصریح کرد: جهانگیری پس از بازدید از پایگاه های اطلاع رسانی، اماکن تاریخی و گردشگری شهر کرمان، عملکرد ستاد هماهنگی خدمات سفر این استان را مطلوب ارزیابی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر بارندگی های فراوان اخیر در این استان ادامه داد: با وجود هشدارهایی که از سوی اداره هواشناسی، ستاد مدیریت بحران و رسانه ها به مردم اعلام شد اما شاهد ورود گسترده گردشگران به استان کرمان بودیم. 

وفایی با بیان اینکه 23 بازارچه صنایع دستی در استان کرمان راه اندازی و موجب استقبال بسیاری از میهمانان نوروزی شده است عنوان کرد: این نمایشگاه ها به طور صرف صنایع دستی داخلی را در معرض نمایش و فروش قرار داده است.

وی به راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در کاروانسرای گنجعلیخان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه مورد استقبال مردم و میهمانان نوروزی استان کرمان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به همکاری میراث فرهنگی و انجمن ناشنوایان استان اظهار کرد: با توجه به وجود سه میلیون ناشنوا در کشور و اینکه بخش قابل توجهی از این افراد در ایام تعطیلات به سفر می روند در سال گذشته با بررسی های انجام شده مشخص شد هیچ خدماتی برای این افراد در نظر گرفته نشده بنابراین امسال طرح راهنمایان ناشنوا را در استان کرمان اجرا کرده ایم و امیدواریم این طرح در سطح کشور فراگیر شود.

وی از توزیع یک میلیون و 500 هزار اقلام تبلیغاتی در قالب کتابچه، بروشور و نقشه های 23 شهرستان این استان و اجرای طرح کرمان گردون خبر داد و گفت: در این زمینه شهرداری همکاری های بسیار خوبی را با اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان داشته است.

وفایی عملکرد ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کرمان را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: حضور مسافران و گردشگران نوروز 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه توزیع گردشگران نوروزی در شهرستان های استان کرمان نسبت به سال قبل مناسب تر بوده است افزود: امسال در جای جای این استان شاهد حضور گردشگران و مسافران نوروزی هستیم و به طور متوسط بین 40 تا 50 درصد افزایش آمار بازدید کننده از اماکن تاریخی چون باغ فتح آباد، باغ شاهزاده، ارگ بم و میمند و مجموعه موزه های این استان را داشته ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با نوید رسیدن استان کرمان به جایگاه واقعی خود در زمینه گردشگری تصریح کرد: گردشگری محور اصلی توسعه استان است و استان کرمان روند صعودی را به سمت جایگاه واقعی خود آغاز کرده است.

وی به کمبود زیرساخت های اقامتی در شهر و استان کرمان اشاره و بیان کرد: وجود مراکز اقامتی در این استان متناسب با حجم ورودی گردشگران نیست و باید در این زمینه ارگان ها و مردم تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

وفایی از افزایش 25 درصدی گردشگران خارجی به استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: 225 پایگاه اطلاع رسانی در رابطه با برآورده کردن نیازهای گردشگران در این استان راه اندازی شده که بخش بزرگی از این موفقیت مرهون تلاش های همکاران در رسانه ها و صدا و سیما است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

برداشت گندم از مزارع عنبرآباد آغاز شد

خانوار‌ها طبق مدل خودرو و تراکنش‌های بانکی دهک‌بندی می‌شوند

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)