کد خبر: ۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
سید حسین مرعشی در جمع اصلاح‌طلبان لرستان عنوان کرد:
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه البته در جبهه رقیب و اصولگرایان هم جمع زیادی نیروهای اصیل، وفادار به انقلاب و حامی دولت وجود دارد، گفت: ما می گوئیم افراطی ها، سوءاستفاده چی ها، اهل زد و بندها نباید وارد شوند و این زمانی اتفاق می افتد که یک رقابت سالم و صحیح بین اصولگرایان اصیل و اصلاح طلبان وفادار به امام و نظام شکل بگیرد.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه البته در جبهه رقیب و اصولگرایان هم جمع زیادی نیروهای اصیل، وفادار به انقلاب و حامی دولت وجود دارد، گفت: ما می گوئیم افراطی ها، سوءاستفاده چی ها، اهل زد و بندها نباید وارد شوند و این زمانی اتفاق می افتد که یک رقابت سالم و صحیح بین اصولگرایان اصیل و اصلاح طلبان وفادار به امام و نظام شکل بگیرد.

به گزارش مهر، سید حسین مرعشی عصر پنج شنبه در همایش «همدلی و همزبانی، کلید سازندگی» در استان لرستان با بیان اینکه خوشحالم که در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» در جمع اصلاح طلبان و فعالان سیاسی خرم آباد و استان سرسبز و زیبای لرستان حضور پیدا کرده ام اظهار داشت: خداوند را به خاطر نعم‌تهای فراوانی که به ملت ایران عطا کرده باید سپاسگزار باشیم.

وی یکی از این نعمت‌ها را موفقیت مردم کشور در انتخابات گذشته و تغییری که در سیاست‌های کشور به وجود آمد دانست و گفت: این سیا‌ستها کشور را از مسیر پر مخاطره قبلی به مسیری هدایت کرد که به آینده، امنیت، صلح و سازندگی و آرامش ایران یک بار دیگر می توان امیدوار شد.
سخنگوی حزب کارگزاران کشور با بیان اینکه سال ۹۲ هم سال تلخی ها و هم شیرینی ها بود تصریح کرد: مهم تر از همه این بود که ملت ایران به طور عام و اصلاح طلبان به طور خاص معنای سیاست ورزی حرفه ای و ثمرات این سیاست ورزی حرفه ای را چیدند و محصول آن را به چشم دیدند.

مرعشی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من به عنوان یک عضو کوچک از خانواده بزرگ انقلاب اسلامی خیلی متاسفم که جمعی از دوستان انقلابی قابل احترام ما با تکیه زدن بر نهادهای مهمی چون شورای نگهبان به جای اینکه عدالت را محور کار خود قرار دهند و به عنوان یک داور بیطرف حافظ قوانین و مقررات باشند سلیقه های سیاسی خود را با نام های مقدسِ ارزشی اعمال می کنند.

وی افزود: این افراد تلاش می کنند با حذف، متهم و زمین گیر کردن رقیب مسیری برای خود باز کنند و البته تا امروز هم موفقیتی نداشته اند.

وی با بیان اینکه این افراد نه در دوم خرداد ۷۶ توانستند چیزی را بر مردم تحمیل کنند و نه در سال ۹۲ همه تلاش‌هایشان ثمری داشت گفت: قبل از انتخابات ۹۲ آقای حسین شریعتمداری که از ذخائر بی بدلیل کشور هستند در روزنامه کیهان نوشت که آقای هاشمی رفسنجانی می داند علیرغم اینکه تایید صلاحیت می‌شود رای ندارد و به همین دلیل نخواهد آمد. ولی آقای هاشمی آمد و هنوز نیامده رای او در آینه افکار مردم ظاهر شد.

فشارهای لابی عرب و اسرائیل نتوانست دنیا را از رفتن به سمت توافق با ایران منصرف کند
مرعشی ادامه داد: امروز به لطف خداوند و پشتیبانی مقام معظم رهبری و تدبیر بی بدلیل رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده این بحران هسته ای که از یک طرف در شیطنت قدرتهای جور و جاه طلب دنیا و از طرف دیگر بی تدبیری های داخلی ما ریشه داشت در حال حل شدن است و می توانیم بفهمیم که خداوند چه لطفی به ما کرد.

وی بیان اینکه جوهره اخلاص مردم به طور عام و ایثارگران به طور خاص و نفس زکیه و باطن پاک امام حافظ این مملکت است گفت: ما واقعا با داشتن چنین سابقه ای مستوجب توبیخ مجدد نبودیم.

وی به مسائل کشور عراق اشاره کرد و گفت: به صحنه عراق امروز نگاه کنید که مردم چه زجری کشیدند. حکومت وحشتناک و غیرقابل تحمل صدام، جنگ هشت ساله با ایران، جنگ با کویت، جنگ با اتحاد بین المللی علیه صدام، جنگ داخلی و بحران های داخلی شدید و ناامنی ها یک لحظه عراق را آرام نگذاشته است.

مرعشی ادامه داد: اما نگاه کنید به ایران و ببینید که خداوند چطور ایران اسلامی را از بحران های مختلف و پی در پی نجات داده است.

سخنگوی حزب کارگزاران کشور با بیان اینکه امروز شش قدرت برتر دنیا روبروی ما می نشینند و علاقه مند هستند که مسائلشان را با ایران حل کنند و این موضوع دستاورد کمی نیست افزود: تمام فشارهای لابی ارتجاع عرب در منطقه و لابی اسرائیل نتوانست دنیا را از رفتن به سمت توافق عادلانه با ایران منصرف کند.

در انتخابات آینده دوباره امتحان می شویم
مرعشی با تاکید بر اینکه امنیت، آرامش و موفقیت ما به خاطر بچه های ۱۷ ساله ای است که هشت سال انواع سختی ها و مرارت ها را در زندانهای صدام تحمل کردند و تسلیم نشدند گفت: کشور ما با این انسانها و معنویت ها بیمه شده است. ما راهنمایی شدیم توسط خداوند برای اینکه کشورمان را از درگیری جدید و تنش و بحران جدید بتوانیم نجات دهیم. البته هرجا هم اشتباه کردیم متناسب با آن اشتباه توبیخ شدیم.


وی با بیان اینکه اگر در سال ۹۲ وحدت، هوشیاری، همت و گذشت کردیم و راه را درست تشخیص دادیم و درست حرکت کردیم همان طور در سال ۸۴ اشتباه کردیم، گفت: ما امروز در مقطع و موضعی هستیم که هم تجربه ۸۴ و هم تجربه ۹۲ در دسترس ما است. چند ماه دیگر دوباره انتخابات است و ما دوباره امتحان می شویم.

سخنگوی حزب کارگزاران کشور با طرح این سوال که آیا دوباره می خواهیم تسلیم خودخواهی های فردی، قومی، حزبی و گروهی شویم، یا می خواهیم با دلسوزی نسبت به این مردم گرفتار و مواجه با مشکل بیکاری تصمیم گیری کنیم؟

به هاشمی رحم نکردند
مرعشی در ادامه سخنان خود گفت: به صحنه انتخابات سال ۸۴ نگاه کنید در جناح اصولگرا آقای قالیباف به لاریجانی رحم نکرد، در جبهه اصلاح طلبان آقای مهرعلیزاده به معین رحم نکرد، معین به کروبی و هر سه اینها به آقای هاشمی رحم نکردند و هر سه وارد صحنه انتخابات شدند.

وی افزود: دوره هشت سال گذشته یکی از پرخسارت ترین دوران تاریخ ایران در عرصه های مختلف بود.

وی با بیان اینکه هر کس وحدت اصلاح طلبان را در انتخابات مجلس بشکند، یا صحنه را ترک کند، در خانه بنشیند و قهر کند به مملکت خدمت نکرده است خطاب به حاضران افزود: شما گلایه هایی را مطرح کردید، من هم ممکن است گلایه هایی از دولت داشته باشم ولی کار دولت بسیار سخت است، شما ببینید دو هفته قبل رئیس جمهور یک نکته کوچک گفت که پلیس مجری قانون است و مجری اسلام نیست،۲۴ ساعت نگذشت چه عکس العمل ها و برخوردهایی صورت گرفت.

سخنگوی حزب کارگزاران کشور با بیان اینکه امروز  هر کدام از وزرا که به مجلس می روند و برمی گردنند از ادامه کار ناامید می شوند ادامه داد: شما در صحنه باید باشید و ببیند وجود یک مجلس با خواسته های شخصی نمایندگان یعنی چه؟

مرعشی با بیان اینکه دولت در فشار بوده و گرفتار است ادامه داد: در سال گذشته یک مرتبه قیمت جهانی نفت به نصف تقلیل پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ما در تحریم هستیم و سقف صادرات ما محدود است، افزود: قیمت نفت افت کرده و تحریم ها هنوز برقرار است.

دولت نیازمند یک مجلس پشتیبان است
سخنگوی حزب کارگزاران کشور با تاکید بر اینکه دولت نیازمند یک مجلس پشتیبان است ادامه داد: ما باید نمایندگانی توانا، پاک و امین را وارد عرصه کنیم.

مرعشی با بیان اینکه چند وقت پیش نمایندگان مجلس طرحی را تصویب کردند که صلاحیت نمایندگان دور نهم در انتخابات مجلس نیاز به بررسی مجدد ندارد تصریح کرد: یک مرتبه تصویب می کردند که چهار سال دیگر باشند راحت تر است و هزینه انتخابات هم کم می شود.

وی با طرح این سوال که چرا نمایندگان این خواسته را دارند و آیا آنها مانند اصلاح طلبان از رد صلاحیت سیاسی می ترسند؟ ادامه داد: ریشه این طرح‌های مجلس را باید در پرونده بابک زنجانی، مفاسد اقتصادی و پول‌های کثیف جستجو کرد.

سخنگوی حزب کارگزاران کشور با بیان اینکه الان یک سال است که بابک زنجانی در زندان است و دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول دولت گم شده است افزود: تا امروز هیچ نماینده ای از سوی دولت نتوانسته با این «شازده» یک دیدار داشته باشد که این پول کجاست.

انتخابات ۹۲ را با انتخابات مجلس کامل کنیم
وی افزود: قدیم در نظام اداری در سطح دنیا ممکن بود که کسی بخواهد پروژه ای بگیرد یا یک فروشنده‌ای بخواهد یک کالایی بفروشد که کسی را پیدا می کرد و ۲ درصد کمیسیون می داد که این پروژه را به من بدهید. در کشورهای صنعتی دنیا قوانین متعددی گذاشته اند که این نوع فساد از بین برود، معنی فساد در دنیا این است. ولی آیا ۱۰۰ درصد پول نفت را یکی «بلند» کند باید بگوئیم فساد است، خیر؛ این چپاول بوده این فساد نیست، متهم را هم گرفته اند زندان است. نه دولت می داند چه کسی پشتیبان بابک زنجانی بوده و نه اینکه می دانیم پول کجاست.

وی با بیان اینکه ما باید انتخابات ۹۲ را با انتخابات مجلس کامل کنیم و لحظه ای ناامید نشده و از تلاش و تکاپو دست برنداریم افزود: کلید موفقیت ما در انتخابات اتحاد نیروها در مبارزات سیاسی است.

سخنگوی حزب کارگزاران کشور بیان داشت: ما سیاست ورزی حرفه ای تمام عیاری را لازم داریم تا بتوانیم مجلس نیرومندی داشته باشیم.

مرعشی با بیان اینکه البته در جبهه رقیب و اصولگرایان هم جمع زیادی نیروهای اصیل، وفادار به انقلاب و حامی دولت وجود دارد، گفت: ما می گوئیم افراطی ها، سوءاستفاده چی ها، اهل زد و بندها نباید وارد شوند و این زمانی اتفاق می افتد که یک رقابت سالم و صحیح بین اصولگرایان اصیل و اصلاح طلبان وفادار به امام و نظام شکل بگیرد.

وی یادآور شد: ما در حزب کارگزاران سازندگی با دو شعار متناسب با نیازهای جامعه از جمله تمرکز بر منافع ملی کشور و نگاه پررنگ به وحدت اصلاح طلبان طی چندماه گذشته کار را شروع کرده و قدم به قدم جلو می رویم.
 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خالد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
2
سخنان ایشان را بگذارید در کنار اظهارات زاهدی ویا جلالی ویا پور ابراهیمی و... تفاوت زمین تا آسمان است. درود بر سید بزرگوار مرعشی عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
0
الهی خدا عمر با برکت نصیب این سید بزرگوار و نازنین بکنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)