کد خبر: ۲۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
حمله احمدی نژاد به مرحوم آیت الله هاشمی؛
رییس جمهور دولت دهم بیان کرد: نمی خواهم بگویم چه کسی فرمان حمله و ایجاد بحران را در دولت دهم داد،همان کسی که مرد، البته رژیم صهیونیستی را می گویم که این رژیم صهیونیستی فرمان حمله را داد و در ایران هم کسی آن را در سال 1388 فرماندهی کرد.
ایرنا نوشت:
رییس جمهور دولت دهم بیان کرد: نمی خواهم بگویم چه کسی فرمان حمله و ایجاد بحران را در دولت دهم داد،همان کسی که مرد، البته رژیم صهیونیستی را می گویم که این رژیم صهیونیستی فرمان حمله را داد و در ایران هم کسی آن را در سال 1388 فرماندهی کرد.

محمود احمدی نژاد با بیان اینکه از حمید بقایی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری حمایت می کنم، گفت: دلیلی برای رد صلاحیت وی وجود ندارد اما اگر رد صلاحیت شود راهکارهایی برای این موضوع دارم که فعلا آن را بیان نمی کنم.

  احمدی نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: برنامه ای برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری ندارم و از بقایی به عنوان نامزد اصلح حمایت می کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر او بقایی رای دارد؟ اظهارداشت:' آیا این سوال درستی است؟ تصمیم گیری با ملت است، البته من فکر می ‌کنم رای بالایی در انتظار آقای بقایی باشد.

رییس دولت نهم و دهم همچنین در خصوص توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 گفت: توافق یک سند حقوقی است که نهادهای مختلف آن را تایید و رهبر معظم انقلاب پایبندی شان را به آن اعلام کردند. مشکل اطلاعاتی است که درباره آن به مردم داده‌اند، هر دو طرف اطلاع‌ رسانی درستی درباره آن نداشتند و ادعاهایی درباره نتایج این سند بیان کردند که واقعیت نداشت.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با وجود اینکه در دیوان محاسبات 12 هزار میلیارد تومان تخلف برای وی ثبت شده و بالا بودن تورم در زمان دولت وی، مردم مجددا اقبالی به او نشان می دهند، گفت: بالاترین تورم سال 91 بوده است که سه جهش خارج از اراده دولت در قیمت ارز اتفاق افتاد و کمک خارجی ها و داخلی ها در آن مشهود بود.

احمدی نژاد افزود: در آن سال که بیشترین فشارها بود، حتی کسانی که مامور بودند بازار ارز را کنترل کنند، خودشان سکه و دلار می خریدند. برخی نهادها در تهران 500 هزار سکه می خریدند تا بازار ارز را همانطور ملتهب نگه دارند و بعدا به جای اینکه به پیمانکارانشان پول دهند، سکه و ارز می دادند و همه این موضوعات مستند است. 

وی ادامه داد: تورم در بالاترین نقطه 30.5 درصد بود و تورم ۴۸ درصد درست نیست، ادعاهایی که در مورد دولت قبل مطرح کردند کنتور هم ندارد، ما هم پاسخ ندادیم چون برخورد را قبول نداریم. 

رییس دولت نهم و دهم گفت: آیا شما تهمت هایی که می زنید، اثبات کرده اید؟ نکند با خودتان فکر می کنید که اگر این شکایات را به قوه قضاییه ببرید، طرف ما را می گیرد؟ معلوم است که شکایتی علیه ما شود، قوه قضاییه حتما طرف ما را نمی گیرد. نمونه اش هم در همین جلسه پیش روی من نشسته است.

احمدی نژاد افزود: آقای بقایی هفت ماه و نیم زندان بود که پنج ماه در یک اتاق کوچک در انفرادی وزارت اطلاعات نگهداری شد و نور و آفتاب را ندید اما چه چیزی به دست آورد؟ بزرگترین تهمت های تاریخ را به ما زدند و کسانی را مامور کردند که تمام اسناد هشت ساله دولت ما را زیر رو کردند و نهایتا به این رسیدند که هیچ چیز پیدا نمی کنند و خودشان هم عصبانی شده بودند.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است در راستای انقلابی گری در انتخابات سال آینده با اصولگرایان ائتلاف کنید؟ اظهارداشت: فکر نمی کنم هدف بقایی از حضور در انتخابات، صرفا رسیدن به کرسی ریاست جمهوری باشد، ما باید تلاش کنیم جامعه را اصلاح کنیم، هدف ائتلاف رسیدن به قدرت است که ما ائتلاف را به رسمیت نمی‌ شناسیم.

وی ادامه داد: اصل اصلاحات را قبول داریم اما فکر نمی ‌کنیم وجه اشتراک ما بیشتر از دیگری باشد، این مردم هستند که باید انتخاب کنند، تلاش نمی‌ کنیم دایره انتخاب را محدود کنیم.
رییس دولت نهم و دهم در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا در دولت خود از متهمان جنایت کهریزک دفاع کردید؟ گفت: به نظرم شما مواضع من را دنبال نمی ‌کنید، در ماه رمضان ۸۸ به موضوع کهریزک پرداختم و گفتم آن جنایت و فساد است و باید به آن رسیدگی شود اما موضوع کهریزک چه ربطی به دولت دارد؟ ناجا و سازمان زندان‌ها زیر نظر دولت است؟ وقتی سعید مرتضوی مسوول تامین اجتماعی شد، این مسایل مطرح نشده بود و تا الان در این باره محکوم نشده است.

احمدی نژاد افزود: بحث مطرح من در مجلس این بود که قوه مقننه در امور قوه مجریه دخالت می‌ کند و اختیاراتش را محدود کرده است. 

رییس دولت نهم و دهم در پاسخ به انتقاد خبرنگار روزنامه نوآوران در ارتباط با حضور عده ای که جزو اصحاب رسانه نبودند و در میان سخنرانی احمدی نژاد کف می زدند و او را تشویق کردند، گفت:‌ ما همه باید به هم احترام بگذاریم، چرا می گویید در نشست های خبری کسی برای کسی کف نمی زند؟ ما در نیویورک سخنرانی می کردیم و کف می زدند. 

احمدی نژاد افزود: 'در حال حاضر جمع شده ایم تا به تفاهم برسیم و برای دعوا نیامده ایم، من کسی بودم که بیشترین مواجهه را در دنیا با رسانه ها داشتم و هیچ دو نفری را در دنیا پیدا نمی کنید که مثل هم باشند به جز من، بقایی و مشایی.'

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا معترضان سال 88 را خس و خاشاک خواندید؟ گفت: من نگفتم مردم خس و خاشاک هستند، من گفتم کسانی که خیابان‌ ها را بهم ریختند و مغازه ها را آتش ‌زدند و مردم را آزار دادند، خس و خاشاک هستند.

خبرنگار خبرگزاری آنا در بخشی از این نشست خبری از احمدی نژاد انتقاد کرد و گفت بهترین دوران جوانی ام در دوران ریاست جمهوری شما بود که سیاه شد که احمدی نژاد پاسخ داد: شجاعت شما ستودنی است اما من به یاد ندارم در دوران من، شما مشکلی داشتید، پیامی هم به من ندادید، در حال حاضر اگر مشکلی دارید، با تمام توان حاضرم آن را حل کنم.

رییس دولت های نهم و دهم در ادامه در پاسخ به سوالی درباره علت تناقض گویی هایش در زمان های مختلف گفت: من تنها کسی هستم که هیچ کس نمی تواند از من تناقضی را پیدا کند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)