کد خبر: ۲۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
آخوندی پس از حواشی روز گذشته مطرح کرد
ایسنا نوشت:
آنچه سینه من را تنگ می‌کند و گاهی فریاد مرا به آسمان می‌برد، رویارویی با جریانی است که در برابر ملت ایستاده است". این بخشی از نخستین واکنش عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پس از حواشی است که از روز گذشته گمانه زنی‌های فراوانی ایجاد کرده است.

پایان جلسه روز گذشته هیئت دولت مانند بسیاری از جلسات گذشته فضایی را برای پرسش و پاسخ خبرنگاران از اعضای کابینه فراهم آورد، فضایی که برای چند لحظه کوتاه به حاشیه کشیده شد.

وزیر راه و شهرسازی در حیاط پاستور بار دیگر با سوال تکراری مواجه شد که در طول هفته‌های گذشته از سوی بسیاری از مقامات وزارت راه و شهرسازی با پاسخ های قطعی رو به رو شده‌اند.
"آیا هواپیماهای تحویل داده شده به ایران مرجوعی بودند؟ " این سوال که به نظر می‌رسد صرف مطرح و تکرار کردن آن اهمیت بیشتری از پاسخ‌هایی داشته باشد که اعلام شده، در شرایطی بار دیگر از آخوندی پرسیده شد که به نظر می‌رسید با ورود رسمی سه هواپیما به آسمان ایران و رضایت کارشناسان و مسافران از عملکرد آنها، لااقل ادبیات مربوط به مرجوعی بودن این پرنده ها کنار گذاشته شود، موضوعی که به نظر می رسد اصلی ترین دلیل را برای عصبانیت لحظه‌ای وزیر راه و شهرسازی بوده است، موضوعی که آخوندی در یکی از صفحات اجتماعی مربوط به خود به آن پرداخته است.

وزیر راه خطاب به خبرنگاران نوشته سال‌هاست که به روشنی دریافته‌ام که هیچ کشوری روی رستگاری و توسعه را نخواهد دید مگر به یارای گردش آزاد اطلاعات و وجود خبرنگارانی ازاده، مستقل و شجاع. به همین دلیل نیز سال‌هاست که چه در لباس یک شهروند ساده و چه در مقام وزیر بر آزادی مطبوعات، حقوق روزنامه‌نگاران و حقوق شهروندان در دسترسی آزاد به اطلاعات پای فشرده‌ام و تمام سعی خود را به کار بسته‌ام.

آخوندی با مقدمه‌ای به اتفاق روز گذشته نیز پرداخته و توضیح داده است: همواره وظیفه خود دانسته‌ام که حاضر و پاسخگوی پرسش‌های شما باشم و از شنیدن انتقادها و کاستی‌ها استقبال کنم و صد البته جز راست نگویم. مثال بارز آن انجام وظیفه پاسخگویی در برابر مجلس محترم شواری اسلامی و نمایندگان محترم در جریان دو استیضاح از اینجانب بود. اما آنچه سینه من را تنگ می‌کند و گاهی فریاد مرا به آسمان می‌برد، رویارویی با جریانی است که در برابر ملت ایستاده است. جریانی که تخم ناامیدی می‌افشاند و در عین حالی که خود سهم اصلی را در ایجاد وضع نابسامان کنونی کشور دارد، در لباس یک مدعی تمام عیار ظاهر می‌شود. آنان که در جریان به یغما دادن ثروت ملت و آینده این نسل و نسل‌های بعدی یا مشارکت داشته‌اند و یا حامی بوده‌اند، اکنون هر تلاشی برای توسعه و ابادانی و بازگرداندن عزت ایرانیان را در هاله‌ای از شک و تردید و دودلی فرو می‌برند. باور کنید که من بسیار صبورم لیکن با جریانی مواجهیم که جز لجاجت و عناد هیچ چیز ندارد. البته می‌پذیرم که باز باید صبورتر بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)